אם אינך רואה אימייל זה כראוי לחץ/י כאן
If you have trouble reading this newsletter, view the web version here


 

חברות וחברים יקרים,

״עינויים והשפלות אסורים בכל מצב ובכל תנאי.״

גם היום, כשאני כותבת לכם כמעט 23 שנים לאחר שניתן בג״צ העינויים, עדיין עוברת בי צמרמורת לקרוא שוב ושוב ושוב את השורות האלה שהקריא שופט בית המשפט העליון, אליהו מצא ז״ל. שורות שכאילו מובנות מאליהן, אך הן ביטוי לרגע היסטורי ומשמעותי מאין כמוהו, בו עוגנה בפסיקה קביעה מהדהדת ובלתי משתמעת לשתי פנים - אסור שיהיו עינויים בישראל.

אולם לצערנו, המצב רחוק מאוד מלהיות כזה, גם כיום - 23 שנים אחרי. ובדיוק לשם כך נחוץ הוועד נגד עינויים - להתנגד לכל סוג וצורה של עינוי מצד המדינה את הפרט שעליו גובר כוחה.

פעילות הוועד נגד עינויים לא רק קריטית כדי להתנגד ולהשמיע קול נגד המעשים הללו, אלא כדי להוות עבור החברה שבה אנו חיים מצפן בדרך שאבדה. מציאות שבה חדרי החקירות והמעצר של השב״כ והמשטרה הם אקס טריטוריה החסינה לביקורת ולפיקוח, היא מציאות שלא נשלים עמה לעולם.

ולכן כל כך חשוב לחזק את הוועד נגד עינויים ולעשות הכל על מנת שירחיב ויעצים את פעילותו. הייעוץ, הסיוע והליווי המשפטי שמקיים הוועד, הפעילות הציבורית והחינוכית שהוא מוציא אל הפועל הם נשמת אפו של המאבק לחברה מתוקנת, מוסרית ואנושית.

כן, אני רוצה לתרום

אני קוראת לכם לתרום לוועד בכל סכום ולחזק אותו בעשייתו הברוכה. ומבין התורמים שיגדילו לעשות ולתרום 500 ש״ח ומעלה - תינתן הטבה מיוחדת, לצפות בסרטה של רייצ׳ל לאה ג׳ונס: לאה צמל - עורכת דין, בצפיית HD במתנה, באדיבות הבמאית.

ומה עוד אפשר לעשות? העבירו את המייל הזה הלאה, לחברים, קרובים ובני משפחה, שיחזקו גם הם; שתפו את הפוסט הזה בפייסבוק; חזקו את הקמפיין וקחו חלק בעשייה ובמאבק.

שלכם/ן בברכה,
לאה צמל.

צפו בהקראת המכתב שכתבתי לפני 23 שנים לאחר שניתן בג״צ העינויים >>


להסרה מרשימת התפוצה לחץ/י כאן
If you prefer not to receive future email communications from us, please unsubscribe here

נשלח באמצעות ITnewsletter  |  This newsletter was sent using ITnewsletter