לתרומות EN
 

כנס 2020 EdutExpo

 

ב-3 בדצמבר 2019 התקיים הכנס השנתי 2020  EdutExpo לתקשוב בחינוך באולם LAGO בראשון לציון. הכנס נערך בהפקת אנשים ומחשבים ובשיתוף קרן אתנה, הסתדרות המורים ובנק מסד. בצמוד לכנס התקיימה תערוכה שריכזה תחת קורת גג אחת פתרונות לקידום ההדרכה וההוראה.

 
לרגל היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות, שחל באותו יום, התקיים ביוזמת קרן אתנה פאנל על החינוך המיוחד כמוביל מהפיכה. בפאנל השתתפו פרופ' עדינה שמיר - ראש הוועדה לתואר שלישי והמגמה לחינוך מיוחד ומנהלת המרכז לטכנולוגיה לתלמידים עם צרכים מיוחדים בבית הספר לחינוך באוניברסיטת בר-אילן, רחלי אברמזון - מנהלת האגף לחינוך מיוחד במשרד החינוך, רינה כהן - מדריכה ארצית לתקשוב חינוך מיוחד במשרד החינוך, שחר בר יהודה – מדריך ארצי בתחום האוטיזם באגף לחינוך מיוחד במשרד החינוך, וד"ר אורלי הבל - ראש התכנית והחוג לחינוך מיוחד במכללת לוינסקי. מנחה הפאנל היה יהודה קונפורטס, עורך אנשים ומחשבים.
 

אורי בן-ארי, נשיא קרן אתנה ומייסדה אמר בכנס כי "אימוץ הטכנולוגיה בחינוך הוא חשוב, אבל הטכנולוגיה אינה מטרה בפני עצמה. היא אמצעי לאפשר למידה חדשנית ולאמץ שיטות חדשניות בתחום החינוך כגון מציאות מדומה ומציאות רבודה" כך אמר אורי בן-ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה בכנס  2020 EdutExpo , שנערך אתמול באולם האירועים Lago בראשון לציון. הכנס התקיים בהפקת אנשים ומחשבים ובשיתוף קרן אתנה הפועלת להעצמת המורות, המורים והגננות בישראל באמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים, הסתדרות המורים ובנק מסד. בצמוד לכנס התקיימה תערוכה בה הוצגו פתרונות לקידום ההדרכה וההוראה.

 

נשיא קרן אתנה ציין כי 50 אחוז מהמקצועות כיום ייעלמו בעשור הקרוב ובמקומם יתפתחו מקצועות חדשים, דבר שלמעשה מתרחש כבר היום. "הבעיה היום במערכת החינוך היא שאנו מלמדים את המקצועות שייעלמו, אבל לא יודעים איזה מקצועות חדשים יתפתחו" אמר בן-ארי. "אנו צריכים לצייד את התלמידות והתלמידים בכישורים של המאה ה-21 כדי שיוכלו למצוא עבודה. כל תלמיד ותלמידה צריכים ללמוד תכנות כי זו השפה העתידית, ולדעתי צריך להתחיל ללמוד תכנות כבר בגיל הגן".

 

בן-ארי ציין כי התפקיד של המורות והמורים משתנה היום והם הופכים למנחים, המדריכים את התלמידים חלק גדול מהזמן כיצד ללמוד בעצמם, ורק לאחר מכן מעבירים ידע ומבצעים הערכה לגבי התלמידים. "המורות והמורים צריכים להתרגל לעידן החדש, להמנע יותר מדחיסת ידע, ולהפוך למנטורים ומדריכים" אמר בן-ארי. "יש מהפיכה ביכולות הדיגיטליות של התלמידות והתלמידים. הם מתקשרים עם העולם באמצעים דיגיטליים והם מעדיפים סביבות לימודים אינטראקטיביות, ואמצעים דיגיטליים, כגון יוטיוב, ולאו דווקא סביבת לימודים המבוססת על הקשבה. התלמידים היום הם שונים והמערכת צריכה להתאים את עצמה אליהם".

 

בנוסף נערכו בכנס הרצאות מקצועיות שונות ושני פאנלים נוספים: האחד על בינה מלאכותית, מציאות מדומה ומציאות רבודה, והשני על קוד ורובוטיקה.

 
 
 

לקריאת הכתבה בעיתון אנשים ומחשבים יש ללחוץ כאן

 

לצפייה בתמונות מהכנס יש ללחוץ כאן

 
 
לתרומה