לתרומות EN
 

מחקר שנערך בקרב מורות ומורים לחינוך מיוחד שקיבלו אייפדים מקרן אתנה פורסם בעיתון מדעי בינלאומי

 
מחקר שנערך בקרב מורות ומורים לחינוך מיוחד בישראל שקיבלו אייפדים מקרן אתנה פורסם בעיתון המדעי הבינלאומי Journal of Cognitive Education and Psychology. המחקר נערך ע"י ד"ר סיגל עדן מאוניברסיטת בר-אילן וד"ר מגי נבון מאוניברסיטת תל-אביב, בהובלת פרופ' עדינה שמיר מאוניברסיטת בר-אילן.

Special_Education_Research
מטרת המחקר היתה להשוות בין עמדות המורות והמורים, המוטיבציה והשימוש באייפד לתמיכה בהוראת ילדים עם לקויות למידה (LD) לעומת ילדים עם הפרעה על הספקטרום האוטיסטי (ASD). 309 מורים ומורות (294 נשים ו -15 גברים) בגילאי 25-62 השתתפו במחקר. המורות והמורים חולקו לשתי קבוצות לפי סוג המוגבלות של תלמידיהם: 221 מורות ומורים של תלמידים עם לקויות למידה ו- 88 מורות ומורים של תלמידים עם הפרעה על הספקטרום האוטיסטי. המורות והמורים הוערכו על ידי שישה שאלונים: מאפיינים דמוגרפיים, שימוש טכנולוגי כללי, ניסיון באייפד, מיומנויות דיגיטליות, עמדות כלפי מכשירי אייפד ומוכנות המורה לשימוש באייפד. התוצאות מראות שמורות ומורים בשתי הקבוצות מגלים שהאייפד הוא כלי שימושי לקידום הוראה ולמידה. עם זאת, הממצאים מראים שמורות ומורים לילדים עם הפרעה על הספקטרום האוטיסטי משתמשים באייפד בתדירות גבוהה יותר ולמשך משך זמן ארוך יותר בכיתה. יתר על כן, מורות ומורים לתלמידים עם הפרעה על הספקטרום האוטיסטי מבקשים הכשרה רבה יותר.
 
"האייפד משמש כקביים למורים ולתלמידים בחינוך מיוחד" אמרה פרופ' עדינה שמיר, ראש הוועדה לתואר שלישי והמגמה לחינוך מיוחד ומנהלת המרכז לטכנולוגיה לתלמידים עם צרכים מיוחדים, בית הספר לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן. "ממצאי המחקר העדכני מצביעים על כך שככל שהלקות קשה יותר הם משתמשים יותר, מדווחים על שיפור בהוראה ובלמידה ומבקשים להמשיך להשתלם".
 
 מורה לחינוך מיוחד מלמדת עם אייפד תלמיד עם צרכים מיוחדים
 
לתרומה