לתרומות EN
 

מ"ילד ג'ונגל" לבוגר ועצמאי

 
אנו מביאים את סיפורה המרגש של המורה דורית מנשה, מחנכת ורכזת עברית בבי"ס כי"ח לחרשים וכבדי שמיעה בירושלים, על א' (שם בדוי), ילד עם תסמונת דאון וחירש שאינו מדבר.. הסיפור זכה במקום הראשון בתחרות סיפורים מעוררי השראה ע"ש עמוס אילני ז"ל. מטרת התחרות היתה לשמוע כיצד האייפד שהעניקה קרן אתנה במסגרת התכנית "ארגז כלים דיגיטלי לכל מורה לחינוך מיוחד" עזר לתלמידות ותלמידים עם צרכים מיוחדים ומוגבלויות והביא אותם להישגים יוצאי דופן.

א' הוא תלמיד בבי"ס כי"ח לחירשים בירושלים. הוא ילד עם תסמונת דאון, חירש שאינו מדבר. הוא נולד פג והרופאים לא נתנו לו סיכוי שיחיה.  עד גיל 11 היה צריך להחליף לו חיתולים. היה קשה מאוד לתקשר אתו. הוא היה אלים, ביזארי ומנותק מהסביבה. הרמה הלימודית שלו היתה נמוכה והוא כמעט ולא השתתף בשיעורים. צוות בית הספר ניסה לתת לו כלים שונים ליצירת קשר, אך ללא הצלחה של ממש.

 

המהפך החל כאשר א' קיבל אייפד ובו תכנית עם לוח תקשורת. במקביל גם המורה קיבלה אייפד והחלה להשתמש בו בכיתה. לכל נושא הוכנס לוח ובו תמונות, שאם לוחצים עליהן שומעים מלל. א' למד מהר מאד להשתמש בלוח, והחל לתקשר בעזרתו עם הסביבה. הוא החל להיות שותף פעיל בשיעורים, ואף הצליח להעביר חוויות.

 

קרוביו של הנער לא האמינו שהאייפד יאפשר לו לתקשר, אך בעזרת האמונה והעבודה העקבית של צוות בית הספר, א' החל לתקשר באמצעות האייפד וכל חייו השתנו. הנער מצא דרך לדבר, הוא נפתח לעולם ואף החל לשתף את רגשותיו.

 

התנהגותו השתפרה פלאים. מ"ילד ג'ונגל" הוא הפך לבוגר ועצמאי. השיא היה בטקס בר המצוה שלו. הוכן לו לוח ובאמצעותו הוא הודה להוריו ולאורחים שבאו להשתתף בשמחתו. ההתרגשות הייתה עצומה ואף אחד לא נשאר אדיש. היה צריך לראות כדי להאמין. בזכות מקרים כאלו זכו המורים לחינוך מיוחד לקבל אייפד.

האייפד מחולל נפלאות בחינוך המיוחד! הוא מקדם ומשפר את הלמידה ומאפשר לתלמידות ותלמידים עם צרכים מיוחדים לתקשר עם סביבתם, ללמוד ולהתפתח.

 
דורית מנשה בעת קבלת הפרס
 דורית מנשה בעת קבלת הפרס
 
לתרומה