אם אינך רואה אימייל זה כראוי לחץ/י כאן


שלום לך,

מגפת הקורונה אילצה את מדינת ישראל להתמודד עם אתגרים רבים, ביניהם המשך שגרת הלמידה של התלמידים באמצעות למידה מרחוק. המציאות אליה נקלענו בעקבות המגיפה מביאה לפתחנו מחויבות לסייע למיליוני ילדים והורים על ידי העצמת המורים ויכולתם ללמד מרחוק.

אנו בקרן אתנה סבורים כי יש להוביל מהלך נרחב, שיאפשר המשך תקין של לימודים באמצעים דיגיטליים לכלל ילדי ישראל, לצייד את המורות והמורים בכלים המתאימים, ולהכשיר אותם לכך בצורה מקצועית.

למרות קשיי מגפת הקורונה והקשיים לגייס תרומות ושותפים, המשיכה קרן אתנה במשימתה לצייד את המורות, המורים והגננות ברחבי הארץ ב"ארגז כלים דיגיטלי".

בנוסף, רשויות שטרם נמצאות בתוכנית מבקשות להצטרף לתוכניות קרן אתנה ולצייד את המורים ב"ארגז כלים דיגיטלי" שיאפשר למורים ולתלמידים להמשיך בשגרת הלמידה הן בבית והן בבית הספר.

עם סיום שנת הלימודים, אנחנו מביאים לכם עדכון על הנעשה בקרן אתנה בחודשיים האחרונים וסיכום פעילות בשנה החולפת.

בזכותכם ניצחנו את הקורונה


מאז תחילת המשבר, קיבלנו ואנחנו ממשיכים לקבל, מכתבי תודה וסיפורי הצלחה ממורות, מורים וגננות בכל רחבי הארץ שמשתתפים בתוכניות השונות של קרן אתנה. המורות והמורים משתפים אותנו בסיפורי ההצלחה שלהם בלמידה מרחוק בזכות המחשב או האייפד וההשתלמויות שהם קיבלו.

עם כל מכתב או עדות של מורה שהצליחה לחולל שינוי אצל ילדים עם צרכים מיוחדים בעקבות קבלת האייפד והפיכתו לכלי לימוד, ליבנו מתרחב משמחה.

אני מבקש לשתף אותך במכתב שקיבלנו לאחרונה על התרומה של השימוש באייפד בתקופת הקורונה לילדים עם צרכים מיוחדים, בו נועה כותבת: "בזכותכם ניצחנו את הקורונה - ללא ספק כל זה לא היה יכול לקרות אם לצוות שלנו לא היה אייפדים שניתנו על ידכם, ומעבר לכך הרגשנו שבזכות ההשתלמות שהם עשו הם הראו יכולות טכנולוגיות מופלאות וגמישות רבה."
לקריאת המכתב המרגש המלא מבית איזי שפירא

הגן הוירטואלי של בית איזי שפירא בתקופת הקורונה

לא עוצרים – גם בתקופת הקורונה

 
מגפת הקורונה אמנם הצליחה לשתק את המשק וגם את מערכת החינוך, לתקופה לא קצרה, אך היא לא הצליחה לעצור את הפעילות של קרן אתנה.

בזמן שילדים ואנשי חינוך היו נצורים בבית ללא יכולת ללמידה פרונטלית, המשכנו בחלוקת "ארגז כלים דיגיטלי" – למאות מורות, מורים וגננות – ברשויות ירוחם, באר שבע, סביון ואשקלון תוך שמירה על הוראות משרד הבריאות.

לאור המצב, החלוקות התבצעו בצורה לגמרי שונה...

להמשך המאמר

שותפי התכנית בטקס חלוקת המחשבים בירוחם

מדוע חשוב שלכל מורה יהיה מחשב אישי חדש ועדכני


אני מזמין אותך לשמוע את דבריו של עידו פרומר, מנהל אגף החינוך בירוחם על חשיבות הענקת מחשבים ניידים למורים. בצל משבר הקורונה, קיבלו מורי בתי הספר היסודיים בירוחם בחודש אפריל 2020 מחשבים ניידים יחד עם תכנית השתלמות מקיפה, שתאפשר להם לקיים את שגרת הלימודים באמצעות למידה מרחוק.


כנס למידה מרחוק – FAST FOWARD


בתאריך 17.6.2020 יתקיים כנס וירטואלי "למידה מרחוק: FAST FORWARD"  בשיתוף קרן אתנה עם "אנשים ומחשבים". הכנס ישודר בשידור חי וישתתפו בו מרצים מומחים מהארץ ומחו"ל.

מגפת הקורונה דחפה את השימוש בכלים טכנולוגיים קדימה והקדימה את המהפכה בחמש שנים לפחות. השימוש הגובר והולך בכלים כמו ZOOM, TEAMS ו-GOOGLE MEET מעולם לא היה ברמה כזו, כאשר כל כך הרבה אנשים עובדים מהבית וכל כך הרבה תלמידים לומדים מהבית. המהפכה במערכת החינוך כבר כאן.
להמשך המאמר
לרישום לכנס חינם


סיכום פעילות שנה"ל תש"פ – עם הפנים קדימה


אין ספק, ששנת לימודים כזאת עוד לא הייתה בישראל מאז קום המדינה. יחד עם זאת, פעילות קרן אתנה המשיכה לקדם את החזון להעניק "ארגז כלים דיגיטלי" לכל מורה בישראל.

במהלך שנת הלימודים תש"פ חילקנו "ארגז כלים דיגיטלי" למעל ל 1,890 מורות ומורים ב-49 רשויות, מתוכם מחשבים ניידים ל-340 מורות ומורים בחינוך הרגיל, ואייפדים למעל ל-1550 מורות, מורים וגננות בחינוך המיוחד. כל מורה קיבלה מחשב ניד/ אייפד, 3 שנות אחריות ותמיכה טכנית, 120 שעות השתלמות, גמול השתלמות, מדפסת אלחוטית, תיק למחשב נייד/אייפד, ובנוסף אינטרנט אלחוטי ומקרן בכל כתה.

להמשך קריאה

שותפי התכנית "ארגז כלים דיגיטלי לכל מורה" והמורים ברשויות השונות


בשנה"ל תשפ"א יצטרפו לתכנית "ארגז כלים דיגיטלי" רשויות נוספות ביניהן: תל אביב, חורפיש, עכו, יפיע, דרום השרון, בני ברק, ניצן, חורה, קרית גת ואכסאל. רשויות נוספות ממתינות להצטרף לתוכנית ובימים אלו אנו פועלים לגיוס התרומות והתקציבים עבור רשויות אלו.

במידה וידוע לך על ראש העיר, מנהל בית ספר או מנהלת מחלקת חינוך באחת הרשויות שרוצים להצטרף לתוכניות קרן אתנה, נא לפנות אלינו ישירות דרך האתר או בטלפון.

במקביל, אנחנו ממשיכים לעבוד על פרויקטים ומיזמים אחרים שיקדמו את החינוך בישראל. אבל על זה נספר בניוזלטר הבא לקראת ראש השנה ופתיחת שנת הלימודים הבאה. כמו שאומרים, stay tuned!


מאחלים לכם קיץ נעים וחזרה מהירה לשגרה,

אורי בן-ארי
מייסד ונשיא קרן אתנה
אני רוצה לתרום

להסרה מרשימת התפוצה לחץ/י כאן

נשלח באמצעות ITnewsletter