אם אינך רואה אימייל זה כראוי לחץ/י כאן
If you have trouble reading this newsletter, view the web version here



שלום רב,

לקראת סיום השנה האזרחית 2018, אני שמח לבשר כי הגענו לציון דרך של 21,000 מורות, מורים וגננות, שקיבלו מחשבים ניידים מסוגים שונים: לאפטופים, טאבלטים ואייפדים, בתכניות השונות של קרן אתנה. כל מורה קיבלה גם 120 שעות של הדרכה ביחד עם תמיכה טכנית ואחריות על המחשבים. המורות, המורים והגננות מלמדים בלמעלה מ – 1700 בתי ספר וגני ילדים ב-139רשויות מקומיות ומלמדים מעל 750,000 תלמידים.

לקריאת הכתבה על חלוקת מעל 20,000 מחשבים ניידים למורים ניתן לקרוא בקישור Further Education News

אני שמח לחלוק אתך פעילויות שונות שהתבצעו במהלך השנה היוצאת ואת תכניותינו לשנה הקרובה.

אנו מודים לך ולכל השותפים והתורמים שתרמו להצלחת תכניותיה של קרן אתנה.

התכניות של קרן אתנה

תכניותיה של הקרן כוללות את "מחשב נייד לכל מורה" (הושקה ב-2007), "מחשב נייד לכל גננת" (הושקה ב-2012) "טאבלט לכל מורה למדעים" (הושקה ב-2014), "אייפד לכל מורה לחינוך מיוחד" (הושקה ב-2015), ו"מחשב נייד לכל מורה לאנגלית" (הושקה ב-2018). במסגרת התכניות מחלקת קרן אתנה, ביחד עם הסתדרות המורים ובנק מסד, מחשבים ניידים מסוגים שונים (על פי התכניות השונות) למורים, לצד קורסי הדרכה בהיקף של 120 שעות, הכוללים ידע בסיסי בהפעלת המחשב וכן הדרכה בנושאי מיומנויות דיגיטליות, שילוב מחשב בהוראה פרונטלית, שימוש במידע נגיש באינטרנט ועוד. ההדרכה נעשית ע"י מדריכי משרד החינוך.

התכניות הפכו לסיפור הצלחה ורשויות נוספות ממתינות לתרומות שתאפשרנה לצרף את התכנית לבתי הספר שלהן ולהעצים את המורים.

במהלך השנה הזו (2018) חילקנו מחשבים ניידים (לפטופים), טאבלטים ואייפדים לקרוב ל - 4,000 מורות, מורים וגננות ברחבי הארץ, כאשר עיקר הדגש היה על חלוקת אייפדים לחינוך המיוחד.

מעל 6,000 מורות, מורים וגננות לחינוך מיוחד ב 65 ישובים כבר הצטרפו לתכנית "אייפד לכל מורה לחינוך מיוחד"

במהלך 2018 הצטרפו לתכנית "אייפד לכל מורה לחינוך מיוחד" קרוב ל – 3,000 מורות, מורים וגננות לחינוך מיוחד ב- 39  רשויות מקומיות ברחבי ישראל ובהן ירושלים, נתניה, חיפה, רעננה, באר יעקב, בת ים, מ.מ. אפרת, מ.א. גולן, טבריה, דלית אל כרמל, שדרות, אום אל פאחם, נהריה, מ.מ. ביר אל מכסור, מ.א. זבולון, קרית מוצקין, טירת הכרמל, מ.מ. חורה, מ.א. נווה מדבר, רהט, קרית ים, מ.א. מרחבים, אופקים, מ.א. אשכול, מ.א. בני שמעון, מ.מ. שוהם, מ.מ. עוספיא, מ.א. מנשה, מ.א. עמק הירדן, קצרין, מ.מ. בענה, מ..א מטה אשר, הוד השרון, רחובות, טייבה, מ.מ. מג'אר, נס ציונה, אשדוד ומ.מ. תל שבע. המטרה היא להעניק אייפד ל-10,000 מורות, מורים וגננות לחינוך מיוחד בישראל, לאחר שהוכח בארץ ובחו"ל כי האייפד משפר במידה ניכרת את הלמידה של תלמידי החינוך המיוחד ואת הקשר שלהם עם הסביבה, כולל ביה"ס והמשפחה.

אני מבקש להזמין אותך לצפות בסרטון מדהים המציג את השינוי שחל בחיי משפחות של ילדים עם צרכים מיוחדים הודות לאייפד ולהכשרה שקיבלו מורות, מורים וגננות של ילדים אלה. לקישור לסרטון יש ללחוץ כאן

בימים אלה עולים לדף הפייסבוק שלנו סיפורים מעוררי השראה שנבחרו מתוך עשרות של סיפורים ששלחו לנו מורות ומורים לחינוך מיוחד על ההצלחה שחוללו באמצעות האייפדים (נא קראו על סיפור תחרות הסיפורים מעוררי השראה בהמשך)

מורות עם האייפדים


שותפי התכנית, המורות, המורים והגננות לחינוך מיוחד


מורות ומורים למדעים שהצטרפו השנה לתכנית "טאבלט לכל מורה למדעים"


כמו כן קיבלו במהלך השנה אייפדים + ערכת Labdisc של חברת Globisens מורות ומורים למדעים בקרית נוער ירושלים, קרית נוער בית שמש וכפר הנוער ימין אורד בתוספת תכנית השתלמות של 120 שעות במסגרת תכנית "אייפד לכל מורה למדע וטכנולוגיה"

מורות ומורים למדעים עם האייפדים והלאב דיסק


שותפי התכנית, המורות והמורים 


מורות ומורים למדעים בעבודה עם האייפדים והלאב דיסק


מורות ומורים לאנגלית שהצטרפו השנה לתכנית "מחשב נייד לכל מורה לאנגלית"

כ- 100 מורות ומורים לאנגלית ברמלה, לוד ודימונה קיבלו מחשבים ניידים בתוספת תכנית השתלמות של 120 שעות במסגרת תכנית "מחשב נייד לכל מורה" למורים לאנגלית .

מורות לאנגלית עם המחשבים הניידים


מורות ומורים שהצטרפו השנה לתכנית "מחשב נייד לכל מורה"

בבית הספר מצפה הימים אשקלון, במח"ט (מרכז חינוך טכנולוגי) אורט בית שאן, בבתי הספר בתכנית "פותחים עתיד" באילת , ובבתי ספר יסודיים וחטיבות הביניים בכפר סבא קיבלו המורות והמורים מחשבים ניידים במסגרת התכנית "מחשב נייד לכל מורה".

מורות ומורים עם המחשבים הניידים


שותפי התכנית, המורות והמורים


קרן אתנה קיבלה מעמד של יועץ מיוחד למועצה הכלכלית-חברתית של האו"ם (ECOSOC)

בחודש יוני 2018 קיבלה קרן אתנה הודעה רשמית מהאו"ם על קבלת מעמד של יועץ מיוחד למועצה הכלכלית-חברתית של האו"ם (ECOSOC) . בכך אושרה המלצתה של ועדת האו"ם לארגונים לא ממשלתיים להעניק את המעמד המיוחד לאתנה, המלצה שהועברה בסוף השנה שעברה.

ECOSOC הוא הגוף העיקרי של האו"ם המרכז את הפעילות הכלכלית והחברתית של הארגון. הוא משמש כפורום מרכזי לדיון בסוגיות כלכליות וחברתיות בינלאומיות ולגיבוש מדיניות והמלצות בתחום זה.

המעמד החדש יאפשר לנציגי קרן אתנה להשתתף במפגשי המועצה הכלכלית-חברתית של האו"ם וועדותיה, ולהגיש למועצה ולוועדות הצהרות וניירות עבודה שונים. כמו כן יוכלו נציגי קרן אתנה לפגוש משלחות ממשלתיות רשמיות ונציגים של ארגונים לא ממשלתיים אחרים, וכן להשתתף בדיונים ודיאלוגים שונים, בדיוני פאנל ובמפגשים לא רשמיים.


הודעת האו"ם על הענקת מעמד של יועץ מיוחד ל-ECOSOC
לקרן אתנה


כנס בינלאומי בנושא חינוך בג'מייקה

במהלך חודש נובמבר, השנה השתתפתי בכנס בינלאומי לחינוך בג'מייקה, אליו הוזמנתי על מנת להציג את פעילותה של קרן אתנה. הכנס אורגן ע"י כוח המשימה הבינלאומי למורים 2030 , משרד החינוך, הנוער והמידע של ג'מייקה, וארגון אונסק"ו. הנושא המרכזי של הכנס היה חיזוק הכשרת המורים כתנאי מוקדם להוראה, הכשרה ולמידה איכותיים.

הכנס דן בסוגיות הנוגעות לכישורי המורים והמדריכים, והמיומנויות הנדרשות כדי ענות על צרכי התלמידים, לשפר את איכות המורים וביצועיהם, ולמידה איכותית. המלצות הכנס, כללו בין השאר הגברת המאמצים לפתח הגדרות וסיווגים של מורים מוסמכים ומאומנים. כמו כן קראו מארגני הכנס לממשלות השונות בעולם להבטיח מימון הולם לכוח העבודה של המורים באמצעות משאבים מקומיים, וגיוס משאבים חיצוניים כדי להשלים את המשאבים המקומיים.

מארגני הכנס ציינו כי עתיד החינוך יאופיין על ידי שינויים מהירים בגלובליזציה, הגירה, שינוי דמוגרפי והתקדמות טכנולוגית, תוך יצירת הזדמנויות ואתגרים ללומדים ולמורים. המארגנים ציינו כי המורים חולקים את האחריות העצומה של הכנת הדורות הבאים להתמודד עם האתגרים השונים. הכשרת מורים, החל בבחירת מועמדים באמצעות הכשרה מוקדמת ועד לפיתוח מקצועי מתמשך, הינם הכרחיים להכנת כוח הוראה מאומן בעל מוטיבציה, מיומן, מוסמך והמתאים ביותר. הכשרה איכותית של מורים היא אמצעי יעיל להגברת האטרקטיביות של המקצוע ומעמדו.

במהלך הכנס נפגשתי עם שרי חינוך, ראשי הארגונים שיזמו את הכנס, מומחי חינוך ואישים רבים נוספים, והצגתי בפניהם את פעילותה של קרן אתנה. היוזמות השונות של הקרן עוררו עניין רב, ואישים ממדינות אפריקה אתם נפגשתי הביעו את רצונם לשקול ביצוע יוזמות דומות בארצותיהם.

תמונה קבוצתית של משתתפי הכנס בג'מייקה


תחרות סיפורי מורות, מורים וגננות ע"ש עמוס אילני ז"ל

בחודש ספטמבר 2018 נפטר עמוס אילני, מהפעילים המרכזיים של קרן אתנה ומי ששימש כמנהל התפעול והלוגיסטיקה של הקרן מיום הקמת העמותה עד לשנת 2016.

לזכרו של עמוס אילני, יזמה קרן אתנה תחרות נושאת פרסים בקרב מורות, מורים וגננות לחינוך מיוחד בישראל לכתיבת "הסיפור המעורר השראה הטוב ביותר ע"ש עמוס אילני ז"ל" . מטרת התחרות היא לשמוע כיצד האייפד שהעניקה קרן אתנה עזר לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים ומוגבלויות והביא אותם להישגים יוצאי דופן.

בוצעה פניה לאלפי מורים לחינוך מיוחד שנתבקשו להכין סיפור קצר על ניסיונם. התשובות שנתקבלו נבדקו ע"י חבר שופטים, שדירגו את הסיפורים השונים. עשרת הסיפורים שהיו בדירוג הגבוה ביותר יועלו בקרוב לפייסבוק, ומשתתפי הפייסבוק יתבקשו לבחור את הסיפור הטוב ביותר, שיזכה בפרס של 10,000 ש"ח. שאר תשעת הסיפורים יזכו בתווי קניה על סך 150 ש"ח כל אחד.

עמוס אילני, שהתחרות היא לזכרו, היה איש אשכולות. הוא כיהן בתפקידי ניהול בכירים במיגזר העסקי. במקביל היה פעיל מרכזי בתנועת הצופים בישראל, והיה גם אחד המייסדים וחבר מועצת המנהלים של הפורום הבינלאומי של הצופים היהודים (IFJS). בין השאר קיבל את אות הכבוד החשוב ביותר של תנועת הצופים המוענק על ידי ארגון הצופים העולמי. למידע נוסף על עמוס אילני ז"ל יש ללחוץ כאן

עמוס אילני ז"ל




ערב הצדעה למורי, מורות וגננות החינוך המיוחד, שבו הוצג המחזמר "שורת המקהלה"

בחודש מאי 2018 ערכה קרן אתנה ערב הצדעה מיוחד למורי, מורות וגננות החינוך המיוחד שבמסגרתו הוצג המחזמר "שורת המקהלה" ע"י שחקני התיאטרון הקאמרי. ההכנסות מהאירוע משמשות לרכישת אייפדים למורי, מורות וגננות החינוך המיוחד בישראל. האירוע התקיים בתיאטרון הקאמרי בתל-אביב בשיתוף בנק מסד והסתדרות המורים.

תכניתה של קרן אתנה "אייפד לכל מורה לחינוך מיוחד" מתאפשרת הודות לתרומותיהם של שותפי קרן אתנה, ובהם הקרן המשפחתית על שם תד אריסון, קרן משפחת סילבן אדמס, מגבית קנדה, בנק מסד, הקרן לקידום מקצועי של הסתדרות המורים והרשויות המקומיות שבהן מתבצעת חלוקת האייפדים. בנוסף לכך, סייעו לעריכת ערב ההצדעה גם חברת מפעיל, יקב צרעה, בית ההשקעות אלטשולר שחם, ורשת עמל.

16 מורים ומורות לחינוך מיוחד מצטיינות שזכו לקבל תעודת הצטיינות בקבלת פנים בבית הנשיא הוזמנו לאירוע וזכו לתשואות
מ - 900 האורחים.

באירוע השתתפו, בין השאר, אורי בן-ארי - מייסד ונשיא קרן אתנה, דפנה תמיר – מנהלת התכניות של קרן אתנה, יעקב שורי – מנכ"ל בנק מסד, יפה בן-דויד – מזכ"לית הסתדרות המורים, אודי רובינשטיין – יו"ר דירקטוריון חברות בנות של מבטח סימון סוכנויות לביטוח בע"מ ויו"ר הוועד המנהל של קרן אתנה, אלוף (מיל.) אליעזר שקדי – לשעבר מפקד חיל האוויר ומנכ"ל אל-על וחבר הוועדה המייעצת של קרן אתנה, שלומית דה פריס – מנכ"לית הקרן המשפחתית ע"ש תד אריסון, ערן זמורה –מנכ"ל הוצאת הספרים "כנרת זמורה-ביתן דביר", רפי סוויד – מנכ"ל מוקד אמון ואישים נוספים.

לקישור לדף אינטרנט בו ניתן לראות תמונות מהאירוע יש ללחוץ כאן

פרסומים בארץ ובחו"ל

במהלך השנה זכתה קרן אתנה לכיסוי נרחב בארץ ובחו"ל. להלן מספר דוגמאות:

פרסום על חלוקת מחשבים למעל 20,000 מורים במגזין Further Education News

פרסום על חלוקת אייפדים ל -3000 מורות לחינוך מיוחד במגזין Disabled World 

חלוקת מחשבים ניידים למורים לאנגלית EFL Magazine

חלוקת אייפדים ל כ- 500 מורות וגננות לחינוך מיוחד בעיר ירושלים
בעיתון כל העיר

חלוקת אייפדים למורות החינוך המיוחד בחיפה בעיתון חדשות חיפה והצפון

מורות וגננות החינוך המיוחד בדלית אל כרמל הצטרפו לתכנית "אייפד לכל מורה לחינוך מיוחד" חדשות חיפה והצפון

משפרים את חווית הלמידה עיתון ידיעות הנגב

אייפד להוראה בחינוך המיוחד עיתון שישי בגולן

תכניות המשך של קרן אתנה במסגרת "מחשב נייד לכל מורה"

אנו שוקדים על הכנת תכניות נוספות להעצמת המורים, ביניהן תכנית מחשב נייד למורים למתמטיקה, ותכנית טאבלט לכל מורה בחוות החקלאיות, בשיתוף עם המפקחת הראשית למקצוע המתמטיקה, המפקח הראשי ללימודי החקלאות והסביבה, מינהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך וביחד עם שותפינו האסטרטגיים בהסתדרות המורים ובבנק מסד.

אני מבקש ממך להעביר את המסמך הזה לכל מי שיכול להיות מעוניין להשתתף בתכנית מחשב נייד לכל מורה בישראל, כגון ראשי רשויות מקומיות, מנהלות ומנהלי אגפי חינוך, מנהלות ומנהלי בתי ספר, מורות ומורים, וכמו כן תורמות ותורמים, מתנדבות ומתנדבים וכל מי שרוצה לסייע לנו ולתרום להמשך הצלחת התכנית.
.

אם ברצונך לתרום להעצמת המורים בישראל נא ללחוץ על הקישור

אם ברצונך להצטרף לדף האוהדים של קרן אתנה בפייסבוק נא ללחוץ על הקישור


בברכה 

אורי בן-ארי

נשיא ומייסד קרן אתנה


להסרה מרשימת התפוצה לחץ/י כאן
If you prefer not to receive future email communications from us, please unsubscribe here

נשלח באמצעות ITnewsletter  |  This newsletter was sent using ITnewsletter