עמותת "אחת מתשע"

יום האשה הבינלאומי 2019

חברות וחברים,
יום האישה הבינלאומי מצוין החודש.
כמי שעוסקות במחלה שהיא נשית בעיקרה, ושפוגשות נשים בכל הגילאים ומכל שכבות האוכלוסייה, ברורה לנו  החובה להסדיר מדיניות גילוי מוקדם בקרב נשים צעירות מגיל 50.
משרד הבריאות פרסם לאחרונה את המלצותיה של  ועדה שהוקמה לעניין שאלת הקדמת גיל הממוגרפיה, ואנו שמחות בהישג המרשים שנזקף לזכות אחת מתשע: לאחר 10 שנות פעילות בתחום הגילוי המוקדם לראשונה יתאפשר בנות 45-49 לבקש מרופא משפחה הפניה לבדיקת סקר. יחד עם זאת, הדרך להסדרת הנושא עוד ארוכה.
בכל שנה מאובחנות כ- 1,300 נשים צעירות מתחת לגיל 50, כאשר מהלך המחלה אצלן מהיר וחריף יותר. לא מעט מהן, שמגיעות אלינו, משלמות בחייהן, או באיכות חייהן.
בחודש בו אנו מעלות על נס סוגיות נשיות חשובות ביותר, כמו צמצום פערי שכר, מתן הזדמנות שווה וכיו"ב, אנו בעמותת אחת מתשע קוראות למשרד הבריאות להציל נשים צעירות מתחלואה ומתמותה מסרטן השד, באמצעות שלושה מהלכים מרכזיים. הראשון - ביסוס מדד איכות שמחייב את קופות החולים לפנות באופן יזום לנשים מעל גיל 30 לבדיקה ולתשאול אצל כירורג שד. השני - הנחייה גורפת של קופות החולים לאפשר לנשים בין הגילאים 40-50 לעבור בדיקת ממוגרפיה, ואם צריך גם אולטרסאונד בהתאם לצפיפות השד. השלישי - איתור יזום ואקטיבי של נשים בסיכון.
נמשיך לפעול במלוא המרץ לשנות מדיניות וסדרי עדיפויות – הן באמצעות הנשים והגברים בשטח, והן באמצעות קובעי המדיניות ומערכת הבריאות. נשים הן מחצית מהאוכלוסייה ואסור לנו לוותר על אף אישה!

יום אישה מבורך,
שלכן ושלכם,
סיגל רצין – מנכ"לית

עידית בס, מתנדבת בעמותה, מספרת את סיפורה האישי של גילוי והחלמה מסרטן השד

יום האשה הבינלאומי בסימן נשיות ובריאות

עשרות רבות של ארגונים ומקומות עבודה בכל רחבי הארץ בחרו לציין את יום האשה הבינלאומי עם פעילות משמעותית, חשובה ומרגשת מטעם "אחת מתשע".
הפעילות לעובדות כוללת הרצאת "סיפור אישי"- מפגש מרתק עם מתנדבת העמותה, שמשתפת בסיפורה על גילוי המחלה והצמיחה מתוך המשבר, וסדנא אינטימית בנושא בריאות השד, שמעבירה מנחה מקצועית.
הפעילות מוצעת ללא עלות. למידע נוסף ולהזמנת פעילות: גילי-ה כהן, מנהלת מערך גילוי מוקדם בטלפון:
03-6021717 או בדוא"ל: Giliya@onein9.org.il
בתמונה: עידית בס, מתנדבת בעמותה, מספרת את סיפורה.
זומבטון - מסיבת זומבה בקיבוץ מזרע שהכנסותיה תרומה לעמותת אחת מתשע

במסגרת אירועי יום האשה הבינלאומי, מתקיים בקיבוץ מזרע אירוע הזומבטון - ביוזמת המועצה האזורית עמק יזרעאל. אתן מוזמנות למסיבת זומבה שמחה עם ערך מוסף בצידה - כל ההכנסות יועברו כתרומה לעמותת אחת מתשע.
כרטיסים ניתן לרכוש אצל המדריכות: ליסה 052-4315301; אניטה 054-9706525; ניהאל 054-3538227; אורטל 052-4034242

בריאות השד בחברה האתיופית

בחודש שעבר לקחה העמותה חלק מרכזי בכנס "בריאות נשים ונערות", שיזם הפורום לקידום בריאות יוצאי אתיופיה.
טיגיסט היילו סמני, מנחת סדנאות בעמותת אחת מתשע, הרצתה בנושא בריאות השד. טיגיסט סיפרה על המפגשים שלה, כבת הקהילה, עם נשים יוצאות אתיופיה במסגרת הסדנאות שהיא מעבירה בשפה האמהרית. לדבריה, היא נתקלת בחסמים רבים של בנות הקהילה בכל הנוגע לבדיקות לגילוי מוקדם, בשל דעות קדומות, חוסר מודעות ופערי ידע. במסגרת הסדנאות, טיגיסט מעבירה מידע רב ומנסה להסיר את החסמים הללו.
בחלקו השני של היום, הנחו פרופ' אמריטה חוה טבנקין יחד עם גילי-ה כהן, מנהלת מערך גילוי מוקדם בעמותה, שולחן עגול בנושא בדיקות סקר ברפואת נשים, בו דנו בדרכי הגעה לקהילה ובחבירה למגשרות בריאות, על מנת להעלות את אחוזי ההיענות לבדיקות.
סדנאות בריאות-השד של אחת מתשע, מוצעות במגוון שפות. להזמנות ניתן לפנות לגילי-ה כהן, מנהלת מערך גילוי מוקדם בטלפון: 03-6021717 או בדוא"ל: Giliya@onein9.org.il


שני שטרסברג, רכזת טיפול בעמותה יחד עם מנחת הטלוויזיה אילנית לוי-שדה שבאה לתמוך.

פעילות בבית חולים בני ציון לרגל יום הסרטן הבינלאומי

כחלק מאירועי יום הסרטן הבינלאומי, שקיים המרכז הרפואי בני ציון, העמידה עמותת אחת מתשע דוכן לטובת נשים החולות בסרטן השד ובני משפחותיהן ולקידום המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם של המחלה.
במקביל השתתפנו יחד עם "ארגוני סרטן" נוספים בדיונים ובהרצאות, שהתקיימו במרכז הרפואי, ביוזמת מנהל המכון האונקולוגי ד״ר עבד אגברייה ומנהלת המכון ההמטולוגי פרופ׳ משנה תמר תדמור.

בתמונה: שני שטרסברג, רכזת טיפול בעמותה יחד עם מנחת הטלוויזיה אילנית לוי-שדה שבאה לתמוך.
מתנדבות לצידך - קורס 2019

סיום קורס מתנדבות לצידך

בימים אלו מסתיים קורס מתנדבות לצידך, בו השתתפו 13 נשים מדהימות, שבחרו לקחת את מסע ההחלמה שלהן מסרטן השד ולתמוך בנשים שמתמודדות עם המחלה כיום. 
תוכנית "לצידך" היא מסגרת התנדבותית בה נשים שהחלימו מסרטן השד הופכות למלוות של חולות חדשות. הן תומכות בהן, מקשיבות ומספקות מידע וכתף להישען עליה - "כי יש דברים שזר לא יבין".
בקורס, מקבלות המתנדבות הדרכה וארגז כלים, שישמש אותן לאורך הדרך בה הן צועדות לצד החולות החדשות.
בתמונה: משתתפות קורס לצידך 2019

עדכונים ומחקרים חדשים

 תרומה לעמותת אחת מתשע

תרומתך הנדיבה תאפשר לנו להמשיך ולהרחיב את העשייה המבורכת ולפתח מענים חדשים להעלאת המודעות לגילוי מוקדם ומציל חיים ולתמיכה בנשים המתמודדות עם סרטן השד.
ניתן לתרום דרך האינטרנט - לחצו כאן או התקשרו לעמותה:
03-6021717 שלוחה 0


מערכת ניוזלטר ITnewsletter