עמותת "אחת מתשע"

יוני 2020

יקרות ויקרים,
מתלבטת איך מתחילים בכלל לסכם את שלושת החודשים האחרונים, ותקופה, שהיא אחת המאתגרות, שידעה החברה העולמית בכלל והחברה הישראלית בפרט, ואנחנו בתוכה. בסוף חודש פברואר עוד הספקנו להשתתף בכנס העשור של משרד הבריאות, שם קיבלו במה נושאים חשובים ביותר, כשהקורונה עדיין הייתה יחסית ברקע.
כחודש לאחר מכן, כבר מצאנו עצמנו בתוך מגפה כלל עולמית, בסגר מלא או חלקי, והרמנו כוסית לפסח עם צוות העמותה ועם המתנדבות, איך לא - בזום !

והמשבר עדיין כאן, ויש האומרים, שהוא הגיע כדי להישאר. המשמעות היא תקופת אי וודאות שאינה מוגדרת בזמן, ושעבור נשים חולות סרטן שד ממש טורפת את הקלפים. לשמחתנו, רבות מהנשים מוצאות בעמותה בתקופה זו את הליווי המקצועי, בין אם באופן פרטני ובין אם בקבוצות תמיכה דיגיטליות. נשות צוות מערך הטיפול בעמותה, עורכת הדין שלנו והמתנדבות, שמלוות נשים חולות, ממשיכות לפעול ללא לאות, על מנת לספק מענים לבעיות שהפכו מורכבות יותר, וזוהי הזדמנות מצוינת להודות לכולן מקרב לב.
חשוב להקפיד, דווקא בתקופה זו, להמשיך בבדיקות שגרתיות סדירות על מנת לגלות מוקדם את סרטן השד. אחוזי ההחלמה בגילוי מוקדם עומדים על 92% ומחייבים כל אחת מאיתנו לשמור על עצמה. גם במקרים שבהם נדרשות בדיקות המשך או בירורים פתולוגיים, חשוב להקפיד ולבצע את התהליך במלואו, ולא לדחות אותו "בגלל הקורונה".

אנחנו מצידנו נמשיך להעניק טיפול, ליווי ואוזן קשבת לכל חולה ולקרובי משפחתה, ונמשיך לפתח מענים חדשים במערך הגילוי המוקדם, המותאמים לתקופה של ריחוק חברתי.
מוזמנות ומוזמנים להמשיך ולקרוא על עשייתנו, שתקצר היריעה מלפרט את כולה.

שלכן ושלכם,
סיגל רצין, מנכ"לית

הזמנה לוובינר בנושא חידושים בסרטן השד בעקבות כנס אסקו - 21 ביוני בשעה 17:30. בתוכנית: 17:30-18:00- עדכונים מדעיים מכנס אסקו, ד

וובינר בנושא החידושים המרכזיים בתחום סרטן השד בעקבות כנס אסקו 2020

כנס אסקו (ASCO) הינו הכנס המקצועי והמוביל בעולם בנושא סרטן, אשר מתקיים מידי שנה בארה"ב, בהשתתפות רופאים אונקולוגיים בלבד. בכנס מוצגים מחקרים עדכניים והוא מהווה את בסיס המידע לחדשנות בתחום.
השנה, לראשונה, יש לנו הזדמנות להיחשף לתכנים מהכנס, במסגרת וובינר: הרצאה אינטרנטית בשידור חי ובהשתתפות הקהל, שיתקיים בשפה העברית, בחסות חברת נוברטיס. את עיקרי הדברים שהוצגו בכנס ונוגעים לתחום הטיפול בסרטן השד, תעביר ד"ר נועה אפרת בן ברוך - רופאה אונקולוגית, יו"ר חוג השד בישראל ומנהלת מחלקת אונקולוגיה בביה"ח קפלן.
עמותת אחת תתייחס באירוע לכלים רגשיים ולכלים נוספים בהתמודדות עם סרטן השד.
ההשתתפות - ללא תשלום, אך מותנית ברישום מראש - להרשמה

הדרכות גילוי מוקדם בזום - תמונת אילוסטרציה

מערך הגילוי המוקדם והתאמתו לתקופת קורונה ממושכת

פעילות מערך הגילוי המוקדם הכרחית, במיוחד בימים אלה, ולאחר תקופה בה נשים נמנעו מללכת ולהיבדק. הנעת נשים להיבדק והמשך הצלת חיים היא בראש מעיננו.
משבר הקורונה השפיע רבות על ארגונים ובתי עסק. נאסרו התכנסויות, ארגונים מצאו עצמם מקיימים פעילויות מרחוק וחלה עלייה דרמטית בשימוש ברשתות החברתיות.

נראה שהקורונה כאן כדי להישאר, ומערך הגילוי המוקדם נערך להתאמות ולשינויים ברוח הזמן.
לצד קיום ההרצאות והסדנאות שלנו בארגונים ובקהילה באופן פרונטאלי, אנו מקיימות את כל הפעילויות גם באופן מקוון, באמצעות אפליקציית זום.
לצורך הזמנת סדנה / הרצאה באופן המתאים לכם ביותר, צרו קשר 03-6021717 callus@onein9.org.il


 צוות הטיפול בזמן הקורונה

עלייה בצריכת השירותים מרחוק במערך הטיפול והתמיכה

תקופת משבר הקורונה התאפיינה בשינויים בהרגלי צריכת שירותי העמותה. צוות מערך הטיפול המסור המשיך ללוות ולהעניק תמיכה וסיוע לנשים, שמתמודדות עם סרטן השד, ושעם פרוץ הקורונה נאלצו להתמודד עם אתגרים נוספים, כמו ההתלבטות אם להגיע לטיפולים בבתי חולים או מה עושים עם המשפחה שבבית. פתאום הסרטן הפך להיות "מחלת רקע", כאשר האיום הראשוני הוא הקורונה.
העמותה כולה התאימה עצמה במהירות למגבלות ההתניידות, והתמקדה במגוון שירותים מרחוק, אשר מוצעים במסגרת 'קו ליטל' של העמותה גם בימים כתיקונם. 60% מהנשים שקיבלו טיפול רגשי ונפשי בעמותה עברו לטיפול מרחוק, ובנוסף, חלה עלייה משמעותית במספר הנשים שלקחו חלק בתכנית 'לצידך'.
במסגרת 'קו ליטל' מוצעים שירותי תמיכה רגשית ונפשית באמצעות טיפול פרטני מרחוק וקבוצות תמיכה דיגיטליות. בנוסף מפעילה העמותה את תכנית 'לצידך' וכן ייעוץ משפטי באמצעות עו"ד המתמחה בנושא סרטן השד.  למידע נוסף על שירותי התמיכה בעמותה
בתמונות: למעלה מימין: עו"ס צליל אשכנזי ארז, רכזת טיפול, משמאל: עו"ס שני שטרסברג סלקמן, רכזת טיפול. למטה מימין: עו"ס חני גיטליס, מנחת קבוצות דיגיטליות ומשמאל: עו"ס רוזי מילר מינסטר, מומחית לטיפול מרחוק במסגרת 'קו ליטל' של העמותה.
מתנדבות

מתנדבות תכנית לצידך

לב ליבה של העמותה הוא צוות המתנדבות שלה, אשר מורכב מעשרות נשים נפלאות, בטווח גילאים שבין 28-80 כשכל אחת מהן היא עולם ומלואו. כולן התמודדו עם סרטן השד, החלימו ולקחו על עצמן ללוות נשים, שמתמודדות כעת עם המחלה. במסגרת תכנית 'לצידך', אשר הופעלה באופן מתוגבר בחודשים האחרונים, מותאמת לפונה, המתמודדת עם המחלה, מתנדבת שנמצאת שם בשבילה כדי ללוות, לחזק ולתמוך. המתנדבות עוברות הכשרה מקצועית ונמצאות בליווי מתמיד של נשות המקצוע בעמותה, על מנת שיוכלו לתת למתמודדות את התמיכה המתאימה. צוות המתנדבות הינו ותיק ויציב. חלקן אף זוכות לראות איך מתמודדת אותה ליוו, הופכת מאוחר יותר בעצמה למתנדבת, אשר מעניקה כוחות ותקווה למתמודדת אחרת. השירות אינו כרוך בתשלום. לפרטים נוספים

מיצוי זכויות בתקופת הקורונה. משמאל עו

עלייה במספר הפניות לעורכת הדין בנושא מיצוי זכויות

אחת ההשפעות המשמעותיות ביותר בתקופה זו היתה על שוק העבודה. עובדים רבים הוצאו לחל"ת וחלקם פוטרו. באופן כללי חלה עלייה של כ-12% בפניות אל עו"ד של העמותה, שירין ג'יריס, כאשר כ-63% מהפניות עסקו באופן ישיר בנושא החל"ת בתקופת הקורונה ופניות נוספות בסוגיות משפטיות אחרות הנוגעות למצב הבריאותי.
בנוסף, במהלך התקופה פורסם דף מידע באתר 'כמוני' בנושא זכויות, המגיעות לנשים המתמודדות עם סרטן השד, בשיתוף פעולה עם עמותת אחת מתשע.

להתייעצות פרטנית בנושא מיצוי זכויות, אתן מוזמנות לפנות לעו"ד, ללא תשלום בטלפון 1-800363-400 או בדוא"ל callus@onein9.org.il

מפעילויות העמותה

הרמת כוסית ב

הרמת כוסית ב"זום" עם צוות העמותה, המתנדבות וחברות הועד המנהל
צוות העמותה בכנס העשור של משרד הבריאות

צוות העמותה בכנס העשור של משרד הבריאות

עדכונים ומחקרים חדשים

 תרומה לעמותת אחת מתשע

בימים אלו אנו זקוקות לכם יותר מתמיד
בתקופה זו של חוסר ודאות, כאשר נשים רבות זקוקות לעזרתנו, בליווי ותמיכה, אתם יכולים לקחת חלק ולסייע לנו. עמותת אחת מתשע הינו גוף המתקיים מתרומות בלבד. איננו תלויים בגוף ממשלתי ולכן העזרה שלכם משמעותית מאד עבורנו, ועבור הנשים המתמודדות עם סרטן השד.
לתרומות באתר העמותה או בטלפון: 1-800-363-400
 עיגול לטובה - כסף קטן משנה הרבה


עגלו לטובתנו
- בכל קנייה בכרטיס האשראי, יעוגל סכום הקנייה לשקל הקרוב. מדובר בתרומה חודשית של שקלים בודדים. לפרטים


מערכת ניוזלטר ITnewsletter