עמותת "אחת מתשע"

ינואר 2021

עמותת אחת מתשע - סיכום שנת 2020 בצל נגיף קורונה

יקירות ויקירים,
שנת 2020 סיפקה לכולנו התמודדויות חדשות. נגיף הקורונה איתגר את העולם ולימד אותנו להסתגל למציאות משתנה ולא ודאית, ולפתח ביתר שאת מיומנויות כמו חוסן נפשי, גמישות מחשבתית והרבה סבלנות וצניעות.

עמותת 'אחת מתשע' התאימה את מערכיה לצרכים המשתנים: במערך הטיפול הרחבנו את המנגנונים התומכים והמכילים בנשים המתמודדות עם סרטן שד בהתאמה לתקופה זו, ופיתחנו כלי הסברה לצוותים מקצועיים בתחום הטיפול הרגשי בנשים החולות. במערך הגילוי המוקדם הותאמו המודלים בהם נעשה שימוש בפעילויות ההסברה מול ארגונים וקהילות, וגם חודש המודעות הותאם לרוח התקופה והתקיים רובו ככולו בזירה הדיגיטלית.

דיוני וועדת סל הבריאות נדחו השנה פעמים רבות עקב משבר הקורונה, ובקשתנו להקדמת גיל הממוגרפיה עדיין מחכה על שולחן הוועדה, כמו בקשות רבות אחרות, ואנו מתפללות ומייחלות, למען חייהן של כל נשות ישראל, שהיא תתקבל. נכון לרגע זה הצפי לקבלת ההחלטות הסופיות הוא סוף ינואר. נחזיק אצבעות!

לאורך השנה האחרונה הצורך בתמיכה ובליווי רגשי גדל, המצוקות העמיקו, והיקף הפניות לעמותה עמד על כ- 1,300 נשים. על מנת שנוכל לטייב ולהעמיק את שירותנו עבור הנשים הקרובות לליבכן, וגם עבור משפחותיהן, נודה לעזרתכן בתרומה שתוכל לסייע לנו להמשיך בפועלנו.

אנו מתחילות את שנת 2021 באופטימיות זהירה, לצד החששות הנוגעים להשלכות התקופה על המתמודדות עם סרטן השד, ובתקווה שהפתרונות הנוכחיים למגפה יסייעו במיגורה וכי נוכל לצאת שוב לשגרה אחרת, להיפגש מקרוב, לחבק ולהיות קרובות אל היקרים לנו.
מזכירות לכן את חשיבות שמירת רצף בדיקות הסקר והטיפולים, גם בימי קורונה, ומאחלות לכן שנה בריאה ושלווה.

שלכן ושלכם,
סיגל רצין
מנכ"לית עמותת אחת מתשע

הזמנה לוובינר בנושא חידושים בתחם סרטן השד בתאריך ה-11 בפברואר בשעה 14:00; בתוכנית: 14:00-14:40הרצאה מאת ד

הזמנה לוובינר בנושא חידושים בתחום סרטן השד

הוובינר יתקיים ביום חמישי, ה-11 בפברואר 2021 בשעה 14:00. ההשתתפות הינה ללא עלות אך מותנית ברישום מראש. להרשמה

סיכום שנת 2020

סיכום שנת 2020 במספרים:כ-1,300 נשים קיבלו שירותים במערכים השונים: טיפול רגשי, קבוצות תמיכה, ליווי מתנדבות ומיצוי זכויות; במערך הגילוי המוקדם התקיימו 271 פעילויות הסברה ב237 ארגונים ובהשתתפות כ- 10,000 אישה ואיש; מרכז ידע: למעלה מ- 1,000 נשים צפו במפגשי הסברה בתחום מיצוי זכויות. כ-400,000 כניסות לאתר האינטרנט. למעלה מ-100 אנשי מקצוע צפו בכנסים מקצועיים שהעביר צוות הטיפוול; סל הבריאות וחודש המודעות: נערך בשיתוף עשרות קהילות פייסבוק ובחשיפה למליוני אנשים. כ-8,000 איש חתמו על העצומה להורדת גיל הממוגרפיה ל-40.

על הפעילויות השונות שהתקיימו השנה בעמותה

מרכז ידע בעמותה

מרכז ידע

עמותת 'אחת מתשע' מהווה מרכז ידע רחב ועדכני. העמותה מפעילה אתר מידע מקיף, שמתעדכן תדיר במידע אודות מחקרים, שיטות טיפול וזכויות.
השנה קיימנו גם מפגשי הסברה בתחומי המחקר (וובינר בעקבות כנס ASCO בחודש יוני ולייב בפייסבוק בנושא מיצוי זכויות בדצמבר).
בנוסף, נשות מערך הטיפול הדריכו צוותים מקצועיים בתחום הטיפול הרגשי-נפשי בעמותות 'עמך' ו'אלה'.

תמיכה וליווי רגשי למתמודדות סרטן השד

תמיכה מרחוק גם בעת הקורונה

העמותה העניקה תמיכה מרחוק, באופן פרטני ובקבוצות אינטימיות, במסגרת תוכנית 'קו ליטל', עוד לפני פרוץ המגיפה.
השלכות נגיף הקורונה העצימו את הצורך בהתאמת שירותים נוספים שלנו מרחוק, וכך מצאנו את עצמנו מקיימות השנה בזום גם את מפגש 'שישי בתשע', שהפך למסורת עבור הנשים החולות, ואפילו סדנת טעימה של שיטת ריו אביירטו.
נפתחות קבוצות תמיכה דיגיטליות לנשים המתמודדות עם סרטן השד. לחצו לפרטים נוספים
העיתונאית, השחקנית והמגישה לוסי אהריש - תמונה מקמפיין חודש המודעות

חודש המודעות לסרטן השד

חודש המודעות השנה, אשר הוקדש בשנית, לנושא הבקשה מול סל הבריאות, להורדת גיל הממוגרפיה ל-40, קיבל אף הוא תפנית. האירועים של השנים הקודמות פינו את מקומם לקמפיין דיגיטלי רחב שהתארח בעשרות קהילות פייסבוק מובילות, והגיע לחשיפה של מיליוני אנשים. פילטר ייעודי, שעוצב לאינסטגרם, שותף על ידי עשרות משפיענים וההד התקשורתי שקיבל המהלך כולו, היה מקיף ותומך. בנקודת השיא נרתמו 22 חברות כנסת מהסיעות השונות לסרטון שקורא לתמיכה במהלך.

פעילויות גילוי מוקדם בזום

מערך הגילוי המוקדם מתחדש

שנה זו היתה שנה מפתיעה ומאתגרת במיוחד עבור מערך הגילוי המוקדם.
בימים כתיקונם, מתקיימות פעילויות הסברה בכל רחבי הארץ, באופן פיזי. התמודדות המשק עם משבר הקורונה והריחוק החברתי, הוביל את המערך לתהליך של היערכות מחודשת והתמקצעות בהדרכה מרחוק של עשרות מתנדבות ומנחות, אשר לוקחות חלק בפעילות החשובה!
במהלך השנה השתתפו בפעילויות מקצועיות ומרגשות, להעלאת המודעות, אלפי נשים ואנשים!
לרגל יום האישה הבינ
תמונת סיום מקורס מתנדבות לצידך

מתנדבות חדשות בתוכנית לצידך

במסגרת תכנית 'לצידך' של העמותה, נשים שהתמודדו עם סרטן השד והחלימו, ואשר עברו הכשרה מקצועית בעמותה, מלוות נשים המתמודדות כעת עם המחלה. בדצמבר 2020 הסתיים קורס מתנדבות 'לצידך' חדשות, ו-15 נשים מקסימות הצטרפו לעשרות המתנדבות בתכנית.

ההזמנה לאירוע ההתרמה השנתי לקו ליטל שהתקיים בדצמבר 2020

אירוע ההתרמה השנתי ל'קו ליטל'

אירוע ההתרמה השנתי של 'קו ליטל', ע"ש ליטל בוקסנבאום ז"ל, אשר מתקיים מידי שנה ביום הולדתה של ליטל בדצמבר, התקיים השנה, לראשונה, בזום. הזמר דני רובס שר לזכרה, באירוע מרגש, בהשתתפות ראש עיריית רעננה.
לתרומה ל'קו ליטל' לחצו כאן.

עדכונים ומחקרים חדשים

בימים אלו אנו זקוקות לכם

בתקופה מורכבת זו , כאשר נשים רבות כל כך זקוקות לעזרתנו, אתם יכולים לסייע להן יחד אתנו. עמותת 'אחת מתשע' הינה גוף, המתקיים מתרומות הציבור בלבד. ולכן נדיבות ליבכם ורצונכם לעזור לנשים, המתמודדות עם סרטן השד, ואף לסייע בהצלת חיים - משמעותית מאד! מוזמנים לעגל לטובתנו או לתרום דרך אתר העמותה וכמובן - לשתף.
לתרומות באתר העמותה או בטלפון: 1-800-363-400
 

עגלו לטובתנו: בכל קנייה בכרטיס האשראי, יעוגל סכום הקנייה לשקל הקרוב. מדובר בתרומה חודשית של שקלים בודדים. לפרטים


מערכת ניוזלטר ITnewsletter