עמותת "אחת מתשע"

חודש המודעות לסרטן השד - אוקטובר 2021

יקרות ויקרים,
חודש אוקטובר, חודש המודעות הבינלאומי לסרטן השד, פוגש אותנו השנה בתקופה שונה מאד מזו שהיינו בה בשנה שעברה. השנה נכנסנו לסוג של שגרה, ללא סגרים אמנם, אבל עם למידה של חיים לצד הקורונה. בתקופה המקבילה בשנה שעברה נסגרנו כולנו בבתים עם הרבה חוסר ודאות לגבי ההמשך. השנה אנחנו מציינות את חודש המודעות ואתנו עוד גופים רבים, ארגונים וחברות, שמקדמים פעילויות הסברה, מגייסים תרומות ומניעים נשים ללכת ולקבוע תור לכירורג שד.

דוח רשם הסרטן, שהתפרסם לאחרונה, אישר שוב, כי מידי שנה יש כ-5,500 נשים חדשות המאובחנות עם סרטן השד כאשר 25% מהן צעירות מתחת לגיל 50.
גם השנה אנחנו ממשיכות במהלך להורדת גיל הממוגרפיה והגשנו בקשה לסל הבריאות להכללת הבדיקה לנשים עם סיכון רגיל מגיל 40.

לאחר שנה, שבה רוב פעילויות ההסברה שלנו התקיימו בזום בשל מגבלות התקהלות, החודש צפויות להתקיים למעלה מ-200 פעילויות שלנו בכל רחבי הארץ, כשחלקם הגדול יתקיים באופן פרונטלי. זה מאוד מרגש אותנו ואת צוות המתנדבות להגיע ולפגוש אתכן ואתכם פנים מול פנים.

בהזדמנות זו, מזכירות כי גם אתם/ן יכולים/ת לעזור לנו להמשיך ולקיים פעילויות הסברה ולסייע להציל חיים, וגם לתמוך בנשים, המתמודדות עם סרטן השד ובבני משפחותיהן, באמצעות תרומה לעמותה.

שלכן ושלכם,
סיגל רצין, מנכ"לית


חודש המודעות 2021: בסרטן השד חוסר מודעות זה לחיות או למות

עמותת אחת מתשע מובילה זו השנה השלישית ברציפות את המהלך להורדת גיל הממוגרפיה ל-40, במסגרת סל הבריאות. גם השנה תתקיים פעילות חודש המודעות סביב מסר זה, במטרה לעשות את השינוי המיוחל ולהציל חייהן של נשים צעירות רבות ככל האפשר.
את הקמפיין שלנו השנה מובילה השחקנית, הזמרת והיוצרת מיה דגן ולצידה מככבת שיר עובדיה, זמרת ושחקנית, שבזכות אימה הלכה להיבדק ואובחנה בגילוי מוקדם.
השנה שמנו דגש על נושא חוסר המודעות, אשר מלווה את חיינו ברגעים מצחיקים שונים, וגם בכל הקשור לסרטן השד. אלא שבמקרה זה יכולה להיות לכך השפעה משמעותית על חיינו. צפו בסרטון ושתפו: https://www.youtube.com/watch?v=ehQ2tiEoOvM

הקמפיין עלה גם בשילוט דיגיטלי ובשילוט חוצות, על גבי תחנות אוטובוס ברחבי גוש דן (בתרומת חברת JCDecaux), וגם על גבי אוטובוסים של חברת מטרופולין, במסגרת שיתוף פעולה איתם.
קבוצות פייסבוק רבות שיתפו את הסרטון העוצמתי, והיד עוד נטויה. מוזמנות ומוזמנים לסייע לנו ולשתף את הסרטון בצירוף הקישור לדף קביעת תורים.
ולהיעזר בחומרי ההסברה שלנו הזמינים עבורכם בדף מרוכז באתר העמותה.
שיר עובדיה עומדת בתחנת אוטובוס לצד הקמפיין בכיכובה

הארת בניינים ברחבי הארץ

את חודש המודעות פתחנו בהארת מבני ציבור ברחבי הארץ ובשיתוף עיריות וארגונים מובילים. היישובים והארגונים שחברו ליוזמה: עיריית ירושלים – גשר המיתרים; כפיר רכבת קלה ירושלים – חלק מהרכבות בעיר; עיריית ת"א – האגף הצפוני – מרכז דניאל לחתירה ומרכז קהילתי בית פרנקפורט; עיריית באר שבע – בניין העירייה; עיריית רמלה – בניין העירייה והמגדל הלבן; עיריית ראש העין – בניין העירייה; עיריית נתניה – גשר השמורות; עיריית חיפה – בניין העירייה; עיריית כפר סבא – בניין העירייה; עיריית פתח תקווה – בניין העירייה; עיריית נס ציונה – בניין העירייה ובניין מינהל קהילה תרבות וספורט.
צילום: מימין – דוברות עיריית חיפה, משמאל – דוברות עיריית פ"ת.


שיתופי פעולה עם חברות וארגונים לרגל חודש המודעות

גם השנה הצטרפו אלינו ארגונים ומותגים מובילים במשק, אשר בחרו לסייע לנו בהעלאת המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם ובגיוס תרומה לעמותה.
כסא ורוד של כתר

כתר

חברת כתר מציגה זו השנה השנייה את המהדורה הוורודה והמיוחדת של כיסא הפלסטיק המוכר. מטרת המהלך לעורר ולעודד שיח המקדם את ערכי הבריאות, המעורבות החברתית והמוטיבציה בקרב נשים להקדים ולהיבדק.
הכיסאות נמכרים ברשת חנויות כתר- בפריסה ארצית ובאתר כתר.
מהלך השקת הכיסאות לווה במיצב עצום בנמל ת"א, המורכב מאלף כסאות, שנשזרו זה בזה ליצירת אייקון הסרט הוורוד, פרי עבודתו של המעצב אורי שיפרין ענבי.

תיק ורוד של ללין

ללין

זו השנה ה- 12(!) שללין מקיימים פעילות חשובה להעלאת המודעות וגיוס תרומה לעמותה, באמצעות השקת מוצר ורוד. השנה יימכר תיק בד ורוד עם סרט ארוך, המשלב גם גלוית מידע על שגרת הבדיקות המומלצת.
התיקים ימכרו בסניפי הרשת וב אתר ללין במחיר של 19.90 ₪. 50% מהרווחים יעברו בתרומה לעמותה.
מיצג כתר בנמל ת

מיצג כתר בנמל תל אביב. צילום: הילה אייזינגר
קצפת ורודה בארומה

ארומה

רשת ארומה צובעת את סניפי הרשת בוורוד בתאריכים 6-31 באוקטובר, כחלק משיתוף פעולה עם העמותה, שנמשך זו השנה הששית. במהלך תקופה זו, תוגש בסניפים קצפת ורודה למשקאות החמים והקרים (המוגשים עם קצפת), הסניפים יקושטו בפרחים ורודים, תחולקנה גלויות מידע, העובדים והעובדות בסניפים יענדו סרטי דש בסימן חודש המודעות, יוקרן סרטון במסכי הפלזמות אשר בסניפים, והכל במטרה לסייע לעמותה להפיץ את המסר מציל החיים: לכי להיבדק! המהלך ילווה גם במודעת פרינט במגזין 'לאשה' ובפרסום ברשתות החברתיות.
תמונה של גולף, גולף אנד קו ואינטימה

קבוצת GOLF

לראשונה מקיימת קבוצת גולף השנה פעילות להעלאת המודעות לסרטן השד ולחשיבות קיומה של שגרת בדיקות בקרב נשים. במסגרת שיתוף הפעולה מותגי הקבוצה: גולף אנד קו, גולף ואינטימה, יעבירו מסרים לעידוד ביצוע בדיקות, באמצעות אלמנטים שונים בנקודות המכירה, באתרים וברשתות החברתיות, תוך מתן מידע על שגרת הבדיקות המומלצת לפי כל גיל. הפעילות תכלול את השתתפותן של הפרזנטוריות של קבוצת גולף: מיכל אנסקי, דנה זרמון ויעל אלקנה, לצד שיתוף פעולה עם מגוון רחב של מובילות דעה בגילאים שונים, אשר יעבירו מסרים בנוגע לחשיבות קיומן של בדיקות שד.
חולצת PINK PONY

חברת פולו ראלף לורן

חברת פולו ראלף לורן, מקבוצת פקטורי 54, מצטרפת אלינו, זו השנה השנייה, עם קולקציית PINK PONY לרגל חודש המודעות הבינלאומי לסרטן השד. זאת כחלק מהמהלך הפילנתרופי העולמי של חברת פולו ראלף לורן לצמצום הפערים בטיפול במחלת הסרטן, וממשימתו להוביל את המאבק למציאת תרופה וסיוע להבטחת גישה לטיפול איכותי זמין לכולן, בשלב מוקדם שניתן לטיפול.
קולקציית PINK PONY תושק בתחילת אוקטובר ותימכר בחנות הדגל של המותג בקניון רמת אביב ובאתר האינטרנט של קבוצת פקטורי 54.
100% מההכנסות ממכירת הסווטשירט הרקום (בתמונה) ייתרמו, ובנוסף יתרמו 25% מההכנסות ממכירת יתר קולקציית PINK PONY.
.
שרשרת של אתי קובו בשת

קבוצת קניוני עופר

קבוצת קניוני עופר חברה בשנית למעצבת התכשיטים והפאשיניסטה אתי קובו, לפעילות תרומה משותפת איתנו.
במסגרת הפעילות, עיצבה אתי קובו שלוש שרשראות אופנתיות שיימכרו ב–19 ש"ח בלבד, ב- 17 קניוני עופר ברחבי הארץ, בהצגת קוד קופון מאפליקציית MY OFER - כל ההכנסות קודש תרומה לעמותה.
כמו כן, אתי קובו תיפתח החודש, בפעם הראשונה, חנות פופ אפ של מותג התכשיטים COCONUT LOVE (קוקונאט לאב) בקניון עופר רמת אביב, שתפעל למשך שבועיים, החל מיום רביעי ה- 20.10 עד ה-3.11.2021. עד כה תכשיטיה של קובו נמכרו בלעדית באתר האינטרנט של המותג.

גופיות ורודות על מושבי האוטובוס של חברת מטרופולין

מטרופולין

זוהי השנה הראשונה שבה 'מטרופולין תחבורה ציבורית' לוקחת חלק ומקדמת מהלך ייחודי, במסגרתו יעוצבו אחד מכל שמונה מושבים בעשרות אוטובוסים של החברה, הנוסעים ברחבי הארץ, בגופיות ורודות, עליהן הכיתוב: "זו יכולה להיות את. סעי להיבדק".
מטרת המהלך היא לייצר חשיפה למסרים של העמותה ולחשיבות הגילוי המוקדם באמצעות חשיפה למאות אלפי נוסעות ונוסעים.
בנוסף, ילבשו נהגות החברה בימים אלה חולצות ורודות, ממותגות בסלוגן העמותה, וקמפיין פרסומי של "אחת תשע" יעלה גם על צדי האוטובוסים.
גלידת גולדה

גלידת גולדה

רשת גלידריות הבוטיק גולדה חוברת לעמותת 'אחת מתשע' במהלך משותף לרגל חודש המודעות, שבמהלכו יושק טעם גלידה ייחודי בצבע ורוד בטעם PINK Berries & White Chocolate. במסגרת הפעילות ייתרמו גולדה לעמותה 10% ממכירת כדורי גלידה מהטעם הייחודי שיימכרו בסניפים בלבד (לא כולל משלוחים וTA).
השת"פ יכלול אלמנטים ממותגים בכלל סניפי הרשת, וייתמך בקמפיין נרחב תחת המסר "הכדור בידיים שלך"
מיזם זה, כמו קודמיו בארבע השנים האחרונות הוא לזכר הגר אמסטרדם יצחקי ז״ל ואורית קופרמן ז״ל, שגם בזמנים קשים זכרו להתרכז ולקדש את הצד הטוב והמתוק של החיים. האופטימיות הרבה שאפיינה אותן היא מקור הכוח וההשראה שלנו להמשיך ולפעול למען העלאת המודעות."

קורקינטים של חברת ליים

חברת LIME

חברת הקורקינטים השיתופיים Lime יוצאת במיזם מיוחד לרגל חודש המודעות לסרטן השד זו השנה השלישית. במסגרת שיתוף הפעולה מותגו אלפי הקורקינטים (והקסדות) שהיא מפעילה בסרטים ורודים ברחבי מטרופולין גוש דן (בערים: תל אביב, גבעתיים, רמת גן, חולון ובת-ים), על מנת לעודד רוכבות להיבדק.
בנוסף, Lime תעודד את קהילת הרוכבים שלה לתרום לעמותה ותסייע בקידום המאבק בסרטן השד באמצעות העלאת המודעות.
מסיבת זומבה בוורוד

זומבה בורוד

כל שנה מפיקה סטייסי שני את party in pink – מסיבת זומבה ענקית עם מאות משתתפות במטרה להעלות את המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד ולגיוס תרומה לעמותה. השנה בשל הקורונה השנה יתקיימו מסיבות פארטי אין פינק ברחבי הארץ במסגרת  שיעורים של המדריכות והמדריכים יחד עם הקבוצות שלהם (חלק מהפעילויות יתקיימו בזום). הפעילות מוקדשת לגיוס תרומות לעמותת אחת מתשע.
לפרטים נוספים ולתרומה.
מחזיקי מפתחות של דניאלה להבי

דניאלה להבי

חנויות דניאלה להבי לובשות ורוד במהלך להעלאת המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם. במסגרת המיזם בכל הסניפים ובחנות האונליין ימכרו במהלך כל החודש מחזיקי הקשר האיקוניים בעלות של 95 ₪,  מתוכם  20 ש"ח יתרמו לעמותת אחת מתשע. בנוסף, בחנויות ובאתר ייארזו המחזיקים באריזות מתנה וברכות מיוחדות להעלאת המודעות, על גבי כל שקית מלבד הסרט הוורוד גם תזכורת "נבדקת כבר?" עם QR לסריקה המפנה לעמוד מידע בנושא באתר של דניאלה להבי.
מארז כוסות של food appeal

Food appeal

חברת פוד אפיל, משיקה מהדורה מיוחדת של צמד ספלי זכוכית לשתייה חמה, בעיטור נקודות ורודות ובצירוף גלוית הסברה על שגרת הבדיקות המומלצת. מחיר לצרכן של צמד ספלים – 39.90 ₪. מתוכם יעברו 10% בתרומה לעמותה.
את המהדורה המיוחדת ניתן יהיה לרכוש החל מה- 20 באוקטובר באתר היבואן ובחנויות מובחרות.

עקבו אחר דף הפייסבוק והאינסטגרם של העמותה, שם נעדכן בשוטף את המהלכים שהושקו. מוזמנות לקחת חלק, להגיב ולשתף!

אוקטובר כבר כאן, אז אל תחכי - היבדקי!

הזמיני עכשיו תור לכירורג/ית שד בקופת החולים שלך

אם אתן עוקבות אחר פרסומי העמותה, אז אתן וודאי יודעות מדוע חשוב כל כך ללכת ולהיבדק. החודש אנחנו גם מזכירות לכן, שהמלצות העמותה לשגרת בדיקות, לנשים שהינן בסיכון רגיל - לקבוע תור לכירורג/ית שד החל מגיל 30 ולבקש הפנייה לבדיקת ממוגרפיה מגיל 40. לנוחותכן, תוכלו כעת, בלחיצת כפתור לקבוע תור בקופת החולים

בימים אלו אנו זקוקות לכם/ן

בתקופה מורכבת זו, כאשר נשים רבות כל כך זקוקות לעזרתנו, אתם יכולים לסייע להן יחד אתנו. עמותת 'אחת מתשע' הינה גוף, המתקיים מתרומות הציבור בלבד ולכן נדיבות ליבכם ורצונכם לעזור לנשים, המתמודדות עם סרטן השד, ואף לסייע בהצלת חיים - משמעותית מאד! מוזמנים לעגל לטובתנו או לתרום דרך אתר העמותה וכמובן - לשתף.
לתרומות באתר העמותה או בטלפון: 1-800-363-400
 עיגול לטובה - כסף קטן משנה הרבה

עגלו לטובתנו: בכל קנייה בכרטיס האשראי, יעוגל סכום הקנייה לשקל הקרוב. מדובר בתרומה חודשית של שקלים בודדים. לפרטים


מערכת ניוזלטר ITnewsletter