עמותת "אחת מתשע"

מידעון ינואר 2017

שנת 2017 החלה זה עתה, ובעיצומו של חורף, שפרץ בסערה ובגשמי ברכה, זוהי הזדמנות פז להתכנס פנימה, להתבונן, לסכם ולהמשיך לתכנן.
הרבעון האחרון של השנה זימן לנו לא מעט התפתחויות ואירועים מרגשים, כמו גם חשיפה לקהלים חדשים.
נחשפנו בגדול לעולם הפלסטיקה, החנוכייה המיוחדת שלנו האירה את אולפן חדשות ערוץ 10 והשתתפנו, זו השנה השנייה, באירוע התרמה מרגש לזכר ליטל האהובה.

החודשים האחרונים הביאו עימם גם אירועי בריאות מרשימים, חשיפה משמעותית למגזר הערבי, והחשוב מכול: נשים רבות, שבעקבות הפעילויות הללו, הלכו להיבדק.
אם בזכות הפעילות שלנו ניצלו חיים של אחדות, ואחרות שיפרו את איכות חייהן כחולות – זהו השכר הטוב ביותר לעמלנו!

מאחלת לכל צוות העובדות והמתנדבות הנפלאות של "אחת מתשע" המשך עשייה פורייה ומשמעותית, ומברכת כל אחת ואחד מכם בברכת בריאות שלמה, שמחה וצמיחה.

שלכן,
סיגל רצין – מנכ"לית
עמותת "אחת מתשע"
 עו

קרוב רחוק

ההתנסות המקצועית שלי בטיפול באמצעות האינטרנט החלה השנה, כשהשקנו בעמותה את "קו ליטל", המאפשר לנשים המתמודדות עם סרטן השד לקבל טיפול נפשי באמצעות שיחת וידאו, ללא תשלום.
כמטפלת, המפגשים האינטרנטיים מרגשים אותי במיוחד. אני נדהמת בכל פעם מחדש מהקשר המשמעותי ומהחיבור האינטימי שנוצר עם כל אישה, למרות המרחק הגיאוגרפי והשימוש במחשב.
הנשים, שמשתפות אותי באשר על ליבן, "מכניסות" אותי גם לתוך ביתן ומאפשרות לי לראות ולהבין בצורה עמוקה יותר את הרקע שלהן.
הטיפול באינטרנט הוא לא פחות רציני ומחייב מטיפול בשיטה המסורתית. המטופלות שלי מבינות זאת ומקפידות לפנות זמן, להתחבר לרשת ולכוון את המצלמה בכל שבוע, בשעה הקבועה עבור המפגש.
כשאני חושבת על העבודה ב"קו ליטל" אני מרגישה שנפלה בחלקי זכות עצומה לקחת חלק בפרויקט שכזה.
עו"ס (MSW) רוזי מילר מינסטר היא רכזת טיפול בעמותת "אחת מתשע".

העמותה בפעולה:

האחים גת מופיעים בערב לזכרה של ליטל בוקסנבאום

ערב לזכרה של ליטל בוקסנבאום

ב 12.12.16 ערכנו, בשיתוף משפחת בוקסנבאום, ערב שירה לזכרה של ליטל, שנפטרה לאחר מאבק ממושך בסרטן השד. בערב המרגש לקחו חלק הזמרת והיוצרת סיוון מור וצמד האחים גת. ההכנסות מערב הגאלה הן קודש להפעלת 'קו ליטל', המספק טיפול נפשי באמצעות האינטרנט לנשים המתמודדות עם סרטן השד, אשר מתקשות ביציאה מביתן או שאינן נגישות לגורמי טיפול בקהילה. 
למידע נוסף על קו ליטל
חנוכיית אחת מתשע שוהצגה במהדורת חדשות 10

חנוכיה יפיפייה

ב'אחת מתשע' אנו פוגשות בסיפורי ניסים ונפלאות, מלחמות ותשועות, לא רק בחנוכה... השנה קבלנו בהתרגשות חנוכיה יפיפייה וייחודית, שעוצבה במיוחד עבורנו, נבנתה ונתרמה על ידי רני בירק מ'מסגריית רגבים'. החנוכיה הוצגה במהדורת 'חדשות 10', בנר רביעי של חנוכה, וזכתה לתהודה רבה.

כנסי בריאות בחברה הערבית והדרוזית

בחודשים האחרונים קיימה העמותה, בשיתוף פעולה עם קופות החולים מאוחדת ולאומית ועם עמותת 'בוקרא אחלה', אירועים בנושא חשיבות הגילוי המוקדם של סרטן השד, ביישובים עוספיה ושפרעם ובשכונת בית צפאפא הדרומית לירושלים. נשים רבות הקשיבו בעניין להרצאות של מנחת העמותה האנה חאלג', ומתנדבת העמותה חאלדיה אבו קמיר (קאנבאז), שסיפרה את סיפורה האישי.

כנס פלסטיקאים

תהליך הסרת שד ושחזורו בצל מחלת סרטן מסכנת חיים הוא ענין מורכב.
בנובמבר האחרון, לקחה 'אחת מתשע' חלק בכנס הפלסטיקאים השנתי, שנערך בתל אביב.
ד'ר מירי נהרי, פסיכולוגית רפואית בעמותה, העבירה הרצאה מרתקת וחשובה על תפקיד שחזור השד עבור האישה במונחים של דימוי עצמי, והסבירה כיצד יכול הצוות הרפואי לסייע למטופלת בתהליך.

קבוצת ריו אביירטו חדשה תיפתח בחולון

אתן מוזמנות להצטרף לסדרה של 12 מפגשים קבוצתיים בשיטת ריו אביירטו. המפגשים יתקיימו אחת לשבוע. 
ריו אביירטו היא שיטה המשלבת תנועה ספונטנית מונחית וחופשית, שימוש בקול, מגע והרפיה. השיטה מתאימה גם לנשים, המתמודדות עם כאב או עם מגבלה גופנית בהתאם להמלצות הרפואיות שניתנו לה.

פרטים נוספים על השיטה באתר העמותה או בפניה לעו"ס חני גיטליס רוזנבלום
בטלפון: 053-6211977 ו/או בדוא"ל: callus@onein9.org.il

קבוצת תמיכה חדשה נפתחה באשדוד

קבוצת תמיכה חדשה נפתחה באשדוד לנשים שמחלימות מסרטן השד. הנשים ישתתפו בסדרה של 12 מפגשים שנועדו לעיבוד תכנים, הקשורים להתמודדות עם המחלה ולהשלכות על תחומי החיים: משפחה, זוגיות עבודה ועוד.

מחקרים חדשים

כשליש מהנשים מעדיפות לעבור בדיקת שד ע"י רופאה - מסקר חדש שנערך בישראל עולה כי כשליש מהנשים (32%) מעדיפות לעבור בדיקה שד ע"י רופאה – כירורגית שד, ל – 59% אין העדפה לגבי מין הרופא ו – 9% העדיפו רופא ממין זכר.
עליה בשיעור ההיענות של נשים לביצוע בדיקות ממוגרפיה - שיעור ההיענות של נשים לביצוע בדיקות ממוגרפיה לגילוי מוקדם של סרטן השד נמצא בעליה לאורך השנים ועמד בשנת 2015 על 71%. זאת לעומת 51% בשנת 2002. 
מחקר קליני: קרינה מונעת לשד הנגדי לנשאיות BRCA שחלו בסרטן השד - במסגרת המחקר, מוצע לחולות בסרטן השד, נשאיות של BRCA לקבל קרינה גם לשד הנגדי (הבריא), במקביל להקרנת השד החולה, (השד החולה מוקרן כחלק מהטיפול האונקולוגי). הטיפול מוצע לנשים שבחרו בשימור השד החולה ונמנעו מכריתה מונעת של שני השדיים.


מערכת ניוזלטר ITnewsletter