עמותת "אחת מתשע"

מידעון מרץ 2017

יום האישה הבינלאומי

היום חל יום האישה הבינלאומי. נשים, פועלן והצלחותיהן מועלים על נס.
אצלנו, באחת מתשע, אין צורך ביום מיוחד לשם כך. הצלחות של נשים, ניצחונות (קטנים כגדולים) ועוצמה נשית הם דברים שבשגרה.
נמשיך לקדם את בריאות השד בקרב נשים באמצעות חינוך להיכרות עם הגוף; נפעל במרץ להעלאת המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם של סרטן השד ולצורך במענה ייחודי-מגדרי בקרב אנשי רפואה ובקרב הקהל הרחב; נעורר מודעות לזכויות המגיעות לנו כנשים במסגרות הרפואיות השונות; ננפץ מיתוסים ועוד.
במקביל, נמשיך לתמוך ולהעמיק את שירותי העמותה לנשים המתמודדות עם המחלה ולבני משפחותיהן, תוך הבנת מיקומה הייחודי של האישה בתא המשפחתי ובקהילה המורחבת.
יום אישה שמח!

שלכן,
סיגל רצין – מנכ"לית
עמותת "אחת מתשע"
ערב התרמה לעמותת אחת מתשע - 2017

ערב הגאלה 2017

ערב ההתרמה השנתי של עמותת ''אחת מתשע'' יערך ביום שלישי, 16 במאי 2017, בתיאטרון הקאמרי.
הערב יכלול את הצגת הבכורה של הקאמרי: ''פשוט לאהוב אותך''  - מחזמר מקורי חדש בשילוב שירי אריק איינשטיין וחברים, עם עוז זהבי, אליאנה תדהר, עידית טפרסון ועוד רבים ומוכשרים. 
מחירי הכרטיסים: 1,000 ש''ח, 500 ש''ח, 350 ש''ח, 250 ש''ח. 
ההכנסות הן קודש לפעילות העמותה!
כרטיסים ניתן לרכוש דרך האינטרנט בכתובת:
www.hs-events.co.il/onein9
או בטלפון: 03-7288636

הבחירה בשדיים - שלך

במהלך שנות עבודתי ב "אחת מתשע" פגשתי נשים רבות אשר עברו ניתוח כריתת שד מלאה (mastectomy) ושחזור מיידי. שמעתי משפטים כגון: "לו הייתי יודעת בהתחלה את מה שאני יודעת היום, לא בטוחה שהייתי נכנסת לזה" ומנגד משפטים כמו: "לא הייתי מסוגלת לחשוב על מצב שבו אני מתעוררת לאחר הניתוח ואין לי כלום, אין שד".

אישה המקבלת אבחנה כי היא חולה בסרטן שד, מרגישה לרוב כי "נפלו עליה השמיים". כאשר יש ההמלצה על כריתת שד מלאה, נמצאת האישה על פרשת דרכים ועליה לקבל החלטה מורכבת ביחס לגוף שלה. האם לערוך שחזור שד בכלל, האם לערוך שחזור מיידי (שחזור שד המתבצע במהלך ניתוח הכריתה) או לדחות את ביצוע השחזור עד לאחר סיום הטיפולים. לכל אחת מהאפשרויות השלכות רפואיות ונפשיות.

כשאת חולה בסרטן שד כולם מתייחסים למחלה ולהיבט הרפואי שלה. יש משהו שמסכן את חייך ואת חייבת "לטפל בזה" מהר וכמובן תוך שיתוף פעולה עם הצוות הרפואי. יש תחושה כי אין לגיטימיות לקחת זמן, ואפילו קצר, לחשוב מה את רוצה, מה חשוב לך ומה ההשלכות של כל החלטה.
ברחבי העולם מציינים היום את יום האישה הבינלאומי. דווקא ביום משמעותי זה חשוב לי להעלות את הנושא ולהדגיש כי הבחירה בידיים שלך. חשוב לשאול את כל השאלות, לקבל את כל המידע שאת זקוקה לו ולהבין מה האפשרויות העומדות בפנייך. אין החלטה נכונה או לא נכונה. זוהי החלטה אישית. הבחירה בשדיים שלך!
עו"ס (MSW) ופסיכותרפיסטית, יעל יגור, מנהלת מערך הטיפול והתמיכה בעמותת"אחת מתשע".

מידע נוסף אודות ניתוחי שחזור שד באתר העמותה.

העמותה בפעולה:

ריאיון טלווייזוני בערוץ הלא טי.וי

ראיון טלוויזיוני בערוץ הלא טי.וי

לרגל יום הסרטן הבינלאומי, התארחו בחודש שעבר, עורכת הדין של ''אחת מתשע'' שירין ג'יריס ומתנדבת העמותה חאלדיה אבו קמיר, לראיון מעמיק בתכנית ''קול הבריאות'' של ערוץ הלא טי.וי, המשודרת בשפה הערבית. שירין הציגה את שירותי העמותה ואת חשיבות המודעות לזכויות החולה. חאלדיה סיפרה על התמודדותה עם סרטן השד ועל משמעות ההתנדבות במסגרת פרויקט ''הסיפור האישי''.
מסיבת זומבה באשקלון

מסיבת זומבה בורוד באשקלון

שלוש מאות וחמישים נשים, במגוון גילאים, השתתפו במוצאי ט''ו בשבט במסיבת זומבה ורודה ושמחה, שהתקיימה בהיכל הספורט באשקלון.
כל הכנסות הערב נתרמו ל ''אחת מתשע''.
במהלך הערב עלתה לבמה מתנדבת העמותה ותושבת העיר, יעל דהרי, והפצירה בנשים לגשת להיבדק, כי ''גילוי מוקדם מציל חיים!'' 
את המסיבה יזמו והפיקו, בהתנדבות, האחים ארביב הנפלאים מאשקלון.
הזמנה בערבית לאירוע בריאות במרכז הקהילתי בטייבה

מעלים מודעות בטייבה

מזה מספר שנים מתקיים שיתוף פעולה עם קופת חולים מאוחדת, הכולל הכשרת עובדות הקופה כ''נאמנות ממוגרפיה'', שמקדמות את נושא בריאות השד בקרב נשים בקהילה. ביוזמה משותפת של העמותה וקופת החולים, התקיים בסופ''ש הראשון של מרץ אירוע בריאות במרכז הקהילתי בטייבה. מטרת האירוע היתה העלאת המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם של סרטן השד.
אירועי בריאות בחברת סיסקו

אירועי בריאות בחברת סיסקו

במהלך חודש פברואר פעלנו בסניפי ''סיסקו מערכות'' - חברה לטכנולוגיית המידע, בנתניה ובירושלים. באירועים לקחו חלק מתנדבות העמותה, שסיפרו את סיפורן האישי ולאחר מכן, השתתפו העובדות בסדנאות בריאות השד, שהועברו על ידי מנחות ''אחת מתשע''. בסניף ירושלים נכחו כירורגי שד שבדקו במקום 59 עובדות, ולאחרות נקבעו תורים עתידיים לבדיקת כירורג שד ולבדיקת ממוגרפיה.

אילת: מפגש לחולות ובני משפחותיהן: "היום שאחרי"

עמותת אחת מתשע בשיתוף עם קבוצת החלמה לחולי סרטן אילת עורכת מפגש לנשים שמתמודדות עם סרטן השד ובני משפחותיהן בנושא "היום שאחרי" - מה  עובר על האישה, מבחינה רגשית, עם סיום הטיפולים, כיצד להתמודד עם הפחד מפני חזרת המחלה ואיך לחזור לשגרה בהדרגה. 
המפגש יערך ביום שלישי, ה - ה-4 באפריל 2017, בשעות אחה"צ באילת.
לפרטים נוספים ולהרשמה:  אורנה ואנונו - קבוצת החלמה לחולי סרטן אילת, מבית עמותת "לתת באילת" 054-3036626

מפגש מיצוי זכויות בשיתוף בי"ח מאיר

מפגש בנושא מיצוי זכויות לחולות סרטן השד המטופלות בבית החולים מאיר, יערך ב-7 במאי 2017.
במפגש תציג עו"ד שירין ג'יריס, הממונה על מיצוי זכויות ב"אחת מתשע" את הזכויות המגיעות לחולות סרטן השד ובני משפחותיהן מול הגופים השונים ותענה על שאלות בנושא.
המפגש הוא הראשון מבין שלושה מפגשים מתוכננים וכחלק משיתוף הפעולה המוצלח בין העמותה למכון האונקולוגי בבית החולים.
המפגשים הבאים: ב -6 ביוני, בנושא: ניהול מחלה; ב -18 ביולי, בנושא: הורות בצל מחלת האם.

מחקרים חדשים

פעילות גופנית תורמת באופן הרב ביותר להפחתת הסיכון להישנות מרוחקת (גרורתית) של סרטן השד. כך עלה ממחקר שהתפרסם לאחרונה. המחקר ערך השוואה בין מרכיבים שונים של אורח החיים ובדק אילו שינויים מומלץ לנשים שחלו בסרטן השד לעשות (בתוספת לטיפול הסטנדרטי) במטרה להפחית את הסיכון שלהן לחזרה מרוחקת של המחלה (מחלה גרורתית) ולתמותה. המחקר בדק בעיקר את הגורמים: משקל, פעילות גופנית, תזונה, עישון, צריכת אלכוהול ותוספי ויטמינים. להרחבה על המחקר


מערכת ניוזלטר ITnewsletter