עמותת "אחת מתשע"

מידעון יולי 2017

הקיץ הישראלי כבר כאן במלוא תפארתו, ואנחנו גאות לסכם אירועים חמים מהחודשים האחרונים ולהציג חדשות ועדכונים.
לפני כחודש וחצי חגגנו את ערב ההתרמה השנתי של העמותה. אירוע מרשים ומרגש, שחשף אותנו לאנשים ולארגונים נפלאים, שהגיעו לשמוח אתנו ולתרום.
נחשפנו לארצנו הקטנטונת במיטבה - אשרינו! תודות לכך אנו ממשיכות ומעמיקות את פעילותינו ומגיעות להישגים מרשימים, כגון: סיום מחזור חדש של קורס ''נאמנות ממוגרפיה'', ערב בריאות רחב היקף בכפר חב"ד, הרצאות של הצוות הטיפולי ושל עורכת הדין בבתי חולים ושיתוף פעולה חדש ומשמעותי, במסגרתו עובדת סוציאלית מטעם ''אחת מתשע'', מעניקה תמיכה לנשים במחלקת הפלסטיקה בביה"ח שיבא - תל השומר.
וכשעונת הנסיעות בפתח, שירין, עורכת הדין שלנו, מציעה טיפים בהקשר לביטוחי נסיעות לחו"ל.

איחולי קיץ קל ונעים לכולן!
שלכן,
סיגל רצין – מנכ"לית
עמותת "אחת מתשע"
ערב התרמה לעמותת אחת מתשע - 2017

ערב הגאלה 2017

למעלה מ -700 איש גדשו את רחבת הכניסה לתיאטרון הקאמרי בחודש מאי האחרון, עת התקיים ערב הגאלה החגיגי של ''אחת מתשע''. בין המוני האורחים, שהגיעו וצפו בהצגת הבכורה של המחזמר ''פשוט לאהוב אותך'' בכיכובם של עוז זהבי ואליאנה תדהר, היו גם מתנדבות העמותה, חברות הוועד המנהל וצוות העובדות.
טלי מורנו המקסימה הנחתה את הערב בהתנדבות מלאה, ורגשה את הקהל.

במהלך קבלת הפנים החגיגית, הוצגה תערוכת צילומים ייחודית בנושא ''גילוי והתגלות'', שנוצרה במיוחד עבור העמותה, על ידי הסטודנטים לצילום של לימודי החוץ בויצו חיפה. 

הכנסות הערב יוקדשו לתמיכה בנשים המתמודדות עם סרטן השד ובקרוביהן, ולקידום גילוי מוקדם ומציל חיים!
תודה גדולה לכל מי שהגיע ושבתרומתו מאפשר לנו להמשיך את פועלה של העמותה, ותודה למפיקה מירה רצון ולכל הספקים והאנשים המופלאים, שנרתמו בהתנדבות לטובת הערב.

כדאי לדעת: ביטוח נסיעות לחו"ל לחולות ולמחלימות

הקיץ בפתח ונשים רבות, הנמצאות במהלך הטיפולים או המחלימות מסרטן השד, מבקשות לנצלו להפוגה קלה מההתמודדות היומיומית המורכבת ולצאת לחופשה בחו"ל. בבואן לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל, הן מגלות כי זה לא כל כך פשוט כפי שהיה לפני שחלו.

רוב פוליסות ביטוח הנסיעות לחו"ל הסטנדרטיות, אינן מתאימות לחולי סרטן ולא עונות על הצרכים המיוחדים שלהם. חברות הביטוח מציעות לחולים קשים לרכוש הרחבה לבעיה רפואית קיימת תמורת תשלום נוסף, אך לא תמיד הן מאפשרות זאת לחולי סרטן, בעיקר לא לחולים שקבלו טיפול או שאושפזו, בשלושת החודשים שקדמו לנסיעה.
עם זאת, יש חברות ביטוח, שמאפשרות לחולי סרטן בכלל ולחולות סרטן שד בפרט, לרכוש פוליסות ביטוח עם כיסויים רלוונטיים, בהתאם למצבם הבריאותי, גם אם לא חלפו שלושה חודשים מן הטיפול האחרון. עלותם של ביטוחים מורחבים אלה, גבוהה יותר
.
מידע נוסף אודות ביטוח נסיעות לחו"ל לנשים שחלו בסרטן השד באתר העמותה.
ניתן גם לפנות ולהתייעץ עם עו"ד שירין ג'יריס, הממונה על מיצוי זכויות בעמותה בטלפון 03-6021717 שלוחה 2.

העמותה בפעולה:

הכשרת נאמנות ממוגרפיה - מחזור שלישי

סיום מחזור ג' – הכשרת נאמנות ממוגרפיה

שיעורי ההיענות לבדיקות ממוגרפיה, בקרב נשים חרדיות, נמוכים בהרבה מאשר באוכלוסייה הכללית. ''אחת מתשע'' פועלת בשנים האחרונות לשינוי המצב, בין היתר באמצעות הכשרת ''נאמנות ממוגרפיה'' - עובדות קופת חולים מאוחדת, המהוות ''סוכנות שינוי'' בקהילתן. תפקידן של הנאמנות הוא ליצור קשר עם נשים בקהילה, לעודד אותן להיבדק, ולעקוב אחר ההיענות שלהן.
בשבוע שעבר הסתיים מחזור ג' של קורס הכשרת נאמנות ממוגרפיה בהנחייתה של רחל אלדר, מעמותת אחת מתשע.
מי ייתן והן יסיעו להצלת נפשות רבות!
ערב בריאות בכפר חב''ד

ערב בריאות בכפר חב''ד

ערב מיוחד ומרגש נערך בכפר חב''ד, במטרה לעורר מודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד. בערב השתתפו כ - 150 נשים, שהתפנו מסדר יומן העמוס וגדשו את האולם.  
האירוע הורכב משלושה חלקים: ד''ר חיה קטן, מומחית ברפואת נשים, פתחה ודיברה על האישה במעגלי החיים; אביב שולמן, מנחה מקצועית מעמותת אחת מתשע, הרצתה על בריאות השד ועל חשיבות הגילוי המוקדם וקראה לנשות הכפר: ''ונשמרתן לנפשותיכן- גשו להיבדק!'' סיימה את הערב הגב' חני ויינרוט, שסיפרה על ההתמודדות האישית שלה עם סרטן השד.
הערב המוצלח נערך בשיתוף פעולה של עמותת ''אחת מתשע'' וקופת חולים מאוחדת.
עו

''אחת מתשע'' במחלקת הפלסטיקה בשיבא - תל השומר

מזה חודשיים ימים, אחת לשבוע, בשעות הבוקר, מתייצבת עו''ס (MSW) רוזי מילר,  רכזת טיפול של ''אחת מתשע'' בחדר 163 של מחלקת הפלסטיקה בבית החולים שיבא תל השומר, שם היא פוגשת, מלווה ותומכת בעשרות נשים, הנמצאות במהלכו של שחזור שד. מדובר בשיתוף פעולה חדש ויוצא דופן בין עמותת ''אחת מתשע'' לבין ביה''ח שיבא, שנוצר מתוך הבנה עמוקה של צוות התמיכה המקצועית בעמותה ושל הצוות הרפואי בבית החולים, כי הצד הפלסטי/האסתטי של סרטן השד, עלול להיות בעל השלכות פסיכולוגיות עמוקות על נשים, וכי ליווי רגשי בתקופה זו, עשוי לסייע להן.
סדנה בנושא ניהול מחלה שותפות והעצמה לנשים המתמודדות עם סרטן השד

סדנה בנושא ניהול מחלה, שותפות והעצמה לנשים המתמודדות עם סרטן השד

בחודש יוני נערכה בשיתוף ביה''ח מאיר בכפר סבא סדנה בנושא ניהול מחלה והעצמה לנשים המתמודדות עם סרטן השד, במטרה לסייע להן למצוא את הקול הפנימי שלהן.
הסדנה עודדה נשים לחשוב יחד על המקום הייחודי להן בתהליך הטיפולי, תוך התייחסות לכלים רגשיים ולכלים פרקטיים, שיכולים לעזור להן להתנהל טוב יותר בתהליך ההתמודדות הפיזית והנפשית עם סרטן השד.
את הסדנה העבירה עו”ס  (MSW) ענבל רמניק, רכזת טיפול בעמותת ''אחת מתשע''.

חדש בארץ:

פתיחת מכון רדיותרפיה בביה"ח זיו בצפת

בחודש יוני החל לפעול בביה"ח זיו בצפת מכון הקרנות לחולי סרטן (רדיותרפיה). מכון זה יעזור לחולות סרטן שד מהגליל להימנע מהסבל והמאמץ הכרוכים בנסיעה הארוכה לטיפולי ההקרנות בבתי חולים בחיפה או במרכז הארץ.

כירורגיית נשים במרכז הרפואי מעייני הישועה

לאחרונה נפתחה "כירורגיית נשים" במסגרת המרפאה הכירורגית במרכז הרפואי מענייני הישועה בבני ברק. במרפאה מתקיימות בדיקות לגילוי מוקדם של סרטן השד ע"י כירורגית שד. בנוסף מתבצעים במרכז הרפואי אולטרה סאונד וממוגרפיה. 

מחקרים חדשים

התרופה אולפריב (Olaparib) מאטה את גדילת הגרורות הסרטניות בנשאיות BRCA - מחקר חדש שהוצג בכנס החברה האמריקאית לאונקולוגיה קלינית (ASCO)  ביוני האחרון הראה תוצאות מרשימות לתרופה אולפריב בהאטת הגידול של גרורות סרטניות קיימות בקרב נשאיות BRCA.

היריון לאחר סרטן שד אינו מגביר את הסיכון להישנות המחלה - מחקר נוסף שהוצג בכנס ASCO  הראה כי נשים שנכנסו להיריון לאחר שחלו בסרטן שד, שהתגלה בשלב מוקדם, לא היו בסיכון גבוה יותר להישנות המחלה.

נתונים חדשים של מספר הנשים שאובחנו בסרטן השד - נתוני רישום הסרטן הלאומי במשרד הבריאות לשנת 2014 (השנה האחרונה לגביה פורסמו נתונים) מצביעים על ירידה קלה במספר הנשים, שאובחנו בסרטן השד בהשוואה לשנת 2013.

למחקרים נוספים


מערכת ניוזלטר ITnewsletter