עמותת "אחת מתשע"

מידעון דצמבר 2017

שנה אזרחית חדשה בפתח, עוד זמן לסיכומים ולהתבוננות, אולם אנחנו, בעמותת אחת מתשע, בוחנות את העשייה שלנו על בסיס קבוע, על מנת לוודא שאנחנו עושות את השינוי יום יום ושעה שעה.
למרות שאנחנו בעיצומו של החורף והגשם עדיין מבושש לבוא, אנו שמחות וגאות לבשר כי בשנה שחלפה, נהנינו מממטרים מבורכים של עשייה על כל הרצף. מטיפול באישה הבודדת בכל שלבי המחלה, דרך חשיפה לאלפי נשים בריאות בתחום הגילוי המוקדם, ועד להגעה לקהלים ענקיים ולניסיון השפעה על קובעי מדיניות.
  • במערך הגילוי המוקדם: הגשנו נייר עמדה רשמי לוועדת סל הטכנולוגיות והשתתפנו בדיון מיוחד ב"וועדה לעבודה, רווחה ובריאות" בכנסת. שבנו והדגשנו את המלצותינו הדחופות למערכת הבריאות: זימון כל אישה החל מגיל 30 לכירורג שד להערכת סיכונים ולבדיקה פיזית. הורדת גיל בדיקת הסקר ל-40.
  • במערך הטיפול והתמיכה: פנינו לוועדת סל התרופות בבקשה לכלול  תרופות, המיועדות לטיפול בחולות סרטן שד גרורתי, ואנו פועלות ככל שביכולתנו להשמיע את קולן של מאות חולות אלה על מנת שיזכו לקבל את הטיפול המיטבי הקיים כיום בתחום.
  • בתחילת החודש קיבלה העמותה את אות שר הבריאות על פעילות יוצאת דופן לקידום, הנגשה ומימוש של זכויות הנובעות ממצב רפואי. כבוד גדול, שמשקף את העשייה הרבה של העמותה בתחום.
צוות העמותה וההנהלה עמלים במרץ רב על תכניות העבודה לשנת 2018, ובמקביל מבוצעת עבודת שטח נפלאה ע"י המתנדבות שלנו: ותיקות וחדשות.  
יישר כוח לכל העוסקות במלאכה ולכל השותפות/ים שלנו בכל המעגלים.
מי ייתן והשפע המיטיב הזה ילך ויתרחב.
שלכן,
סיגל רצין

קבלת אות שר הבריאות בתחום מיצוי זכויות

עמותת "אחת מתשע" זכתה באות שר הבריאות על פעילות יוצאת דופן לקידום הנגשה ומימוש זכויות הנובעות ממצב רפואי במסגרת הכנס השנתי של האגודה לזכויות החולה.
אות שר הבריאות לעמותת אחת מתשע. בתמונה: סיגל רצין, שירין ג'יריס ומשה בר סימן טוב

עו"ד שירין ג'יריס, מנהלת תחום זכויות החולה בעמותה, הדגישה במהלך הטקס את חשיבות פעילות העמותה בנושא: "כשאישה היא חולה, שבורה ונלחמת על חייה - ההתעסקות בבירוקרטיה וההתנהלות מול הגופים השונים הן מעל ליכולותיה. כ- 500 נשים נעזרות בשירותי מיצוי הזכויות בעמותת אחת מתשע מדי שנה. הן פונות אלינו מכל רחבי הארץ, ומגיעות מכל חלקי האוכלוסיה, ממעמד סוציואקונומי מגוון, וממגזרים שונים. השירות ניתן ללא תשלום והוא כולל: יעוץ, מתן מידע וליווי וייצוג בהליכים משפטיים. אני גאה לנהל את מערך מיצוי הזכויות הייחודי הזה בעמותת אחת מתשע ומרגישה, כאישה וכעורכת דין, כי זו חובתי המוסרית להילחם עבור כל אותן נשים. להעניק להן תקווה. לתת אמונה חדשה בחיים, לכל אותן נשים אמיצות".

אתן מוזמנות לפנות לעמותה בכל שאלה או בעיה, בטל':  03-6021717, או בדוא"ל: callus@onein9.org.il

בתמונה (מימין לשמאל): סיגל רצין מנכ"לית העמותה ועו"ד שירין ג'יריס, הממונה על תחום מיצוי זכויות בעמותה לצד משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות.  
אירוע עם קופת חולים כללית להעלאת מודעות בכפר חב

פעילות תחום קידום בריאות

  • במסגרת הפעילות של חודש המודעות לסרטן השד, למעלה מ-1,650 נשים וגברים השתתפו בהרצאות סיפור אישי וסדנאות לקידום בריאות השד בעשרות מוסדות, ארגונים ומקומות עבודה.
  • שיתוף פעולה חדש נרקם עם קופת חולים כללית - מחוז מרכז, במסגרתו נערך אירוע להעלאת המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם בכפר חב"ד. האירוע נערך לזכרה של תמר רוטר ז"ל, אחות בסניף, שנפטרה מסרטן השד.
    במהלך הערב הרצתה ד"ר תניר אלוויס, מנהלת המרכז לבריאות השד בביה"ח קפלן, בנושא בריאות השד, ומתנדבת העמותה, אסתר, סיפרה את סיפור התמודדותה והחלמתה מסרטן השד ובכלל זה התמודדותה כחלק מהחברה החרדית.
    העמותה מבקשת להודות לצוות הסניף על מסירותו יוצאת הדופן ותרומתו להצלחת האירוע.
  • שיתוף פעולה מרגש נוסף נוצר עם מכבי שירותי בריאות - מחוז דרום, במסגרתו הוכשרו "נאמנות ממוגרפיה", שחלקן עובדות קופת החולים וחלקן מתנדבות העמותה, ותפקידן לשכנע ולעודד נשים ללכת ולהיבדק בבדיקת ממוגרפיה, ולהסביר את חשיבות הבדיקה לצורך גילוי מוקדם.

תרומות לעמותה

הזמר עידן רפאל חביב במופע ההתרמה לקו ליטל

אירוע ההתרמה השנתי ל"קו ליטל"

בדצמבר נערך אירוע ההתרמה השנתי עבור הפעלתו של "קו ליטל" – טיפול נפשי מקוון לנשים חולות בסרטן השד, שיזמה משפחת בוקסנבאום, לזכרה של ליטל ז"ל.

האירוע נפתח בברכתו של ראש עיריית רעננה, מר זאב ביילסקי, לאחריו עלתה רודי בוקסנבאום, אמה של ליטל וסיפרה את סיפורה של ליטל והתגייסותה של המשפחה  לקיים את צוואתה. סיגל רצין מנכל"ית העמותה תיארה כיצד קו ליטל מסייע בפועל לנשים שחלו בסרטן השד ואינן יכולות לצאת מהבית בשל מחלתן.
בחלקו האומנותי של הערב הופיע הזמר עידן רפאל חביב וריגש את הקהל בשיריו.

כל ההכנסות מהמופע מוקדשות לעמותת אחת מתשע לצורך הפעלת "קו ליטל".
עיגול לטובה

עיגול לטובה

עמותת אחת מתשע חברה ב"עיגול לטובה" – פלטפורמה דיגיטלית שמטרתה לגייס כספים עבור עמותות נבחרות ברחבי הארץ.
באמצעות הוראה קבועה ניתן לעגל כל עסקה בכרטיס האשראי, שכוללת אגורות, לשקל הקרוב ואת הפרש האגורות לתרום לעמותת אחת מתשע.
לדוגמא:  אם קניתם ב- 5.80 ש"ח, העסקה תתעגל ל- 6 ש"ח, ו - 20 אגורות יועברו אלינו כתרומה.
מדובר על ממוצע של 4 ₪ לחודש בלבד!
כל 1,000 אנשים שמעגלים עבור העמותה מאפשרים לנו:
  • להכשיר צוותים רפואיים ב-3 קופות חולים בנושא גילוי מוקדם של סרטן השד.
  • להעביר 15 פעילויות לקידום בריאות וגילוי מוקדם בפריפריה חברתית וגאוגרפית.
  • להעניק ייעוץ וסיוע משפטי ל-80 חולות סרטן שד.
היכנסו עכשיו לעמוד של אחת מתשע בעיגול לטובה והתחילו לעגל - התהליךאורך פחות מ- 30 שניות.
חנה גורן, מתנדבת העמותה וגילי-ה כהן, מנהלת תחום מערך גילוי מוקדם מדליקות נר שמיני של חנוכה

התנדבות בעמותה

לחגוג את האור שבחיינו
מתנדבות העמותה וחברות הצוות נפגשו  לחגוג יחד את הדלקת הנר השמיני של חנוכה.
המפגש כלל, בנוסף לאווירה החמה והמוארת - כמיטב המסורת בעמותה, גם את הרצאתה המרתקת של ג'ון ג'יקובס, מומחית לטיפול רגשי גופני, שחלקה עמנו את תובנותיה לגבי הביטויים הגופניים למצבים רגשיים והדרכים בהן רגשות יכולים להשפיע על מחלות ותהליכי החלמה.
תודה ענקית ל- My קמפוס - חושבים מחוץ לכיתה על שאירחו אותנו בחפץ לב.
בתמונה: מתנדבת העמותה, חנה גורן ומנהלת מערך הגילוי המוקדם, גילי-ה כהן.

מחזור נוסף של מתנדבות "לצידך" יוצא לדרך
תכנית לצידך מתרחבת בימים אלו: 14 מתנדבות חדשות עומדות לסיים קורס בסוף דצמבר ולהצטרף אל המתנדבות הוותיקות, שמלוות נשים במסגרת "לצידך".
אנו מאחלות למתנדבות החדשות הצלחה רבה!

מחקרים חדשים



מערכת ניוזלטר ITnewsletter