עמותת "אחת מתשע"

מידעון מרץ 2018

יום האישה הבינלאומי

יום האישה הבינלאומי מזכיר לנו להכיר באופן ציבורי בחשיבות פועלן של נשים בכל מישורי החיים.
דרכנו, כנשים, לא תמיד קלה, אך היא נסללת בידי נשים אמיצות, שמצליחות לפלס דרך לאחרות ולהטביע חותמן.
ב"אחת מתשע" אנו פוגשות אותן יום יום. נשים מיוחדות, שלקחו את סיפורן האישי, צמחו ממנו והעבירו אותו הלאה כמודל לחיקוי, לנשים בריאות וחולות כאחד. סיפוריהן מעוררי ההשראה חוצים מגזרים, דתות, עדות, גילאים, סטטוס חברתי או מיקום גיאוגרפי.

אנו ב"אחת מתשע" מצדיעות לכל הנשים באשר הן, ומקוות שנמשיך להוות גורם מעצים, מאחד ומקרב, דווקא בעולם שלעיתים נראה מפולג מתמיד.

שלכן,
סיגל רצין – מנכ"לית
עמותת "אחת מתשע"
שירותי מידע; כ2,100 נשים השתתפו בסדנאות בריאות השד, כ- 4,400 אנשים שמעו הרצאות סיפור אישיבשנת 2017: 430 נשים קיבלו שירותי טיפול רגשי ותמיכה, 500 נשים קיבלו שירותי ייעוץ ומיצוי זכויות, 150 נשים קיבלו מ

* חלק מהישגי העמותה לא ניתן לכמת במספרים, אך בחרנו להביא מקבץ מן הפעילות המבורכת של שנת 2017.
תכשיט גילוי מוקדם מציל חיים - לחצו לרכישה

במיוחד ליום האשה – התכשיט שיזכיר לך לאהוב את עצמך קצת יותר

מוזמנות לרכוש תכשיט יפהפה, שנולד במטרה להעלות את המודעות לגילוי מוקדם ומציל חיים. התכשיט הוא פרי שיתוף פעולה עם מגמת עיצוב תכשיטים - ויצו חיפה ורשת ג.ר.א.ס. הרווחים נתרמים לעמותת אחת מתשע.
לקניית התכשיט היכנסו לאתר ג.ר.א.ס
תו מידות לאפקטיביות לעמותת אחת מתשע

תו מידות לאפקטיביות לעמותת אחת מתשע

שמחות לבשר, כי עמותת אחת מתשע נמצאה, שוב, זכאית לקבל את "תו מידות לאפקטיביות". התו מעיד כי "העמותה מחויבת לתרבות ארגונית המעניקה חשיבות רבה לתכנון ולמדידה, להתמקדות בתוצאות ולשיפור מתמיד, וזאת במטרה להשפיע על מוטביה ולחולל שינוי משמעותי לטובה בחייהם". במסגרת תהליך הבדיקה התרשמו האנליסטים של "מידות" כי "תהליכי הניהול המונהגים בעמותה למען קידום אפקטיבי של מטרותיה החברתיות, הינם בולטים לטובה וראויים לציון מיוחד".
לאור זאת, תו מידות לאפקטיביות שקיבלה העמותה תקף לשלוש שנים (במקום לשנתיים, כמקובל).
כ – 30 מתנדבות העמותה נרתמו לקמפיין בפייסבוק לטובת העלאת המודעות לגילוי מוקדם ומציל חיים

הפנים שמאחורי הגילוי המוקדם

כ – 30 מתנדבות העמותה נרתמו לקמפיין בפייסבוק לטובת העלאת המודעות לגילוי מוקדם ומציל חיים. מאחורי כל חיוך עומדת אשה, שניצלה בזכות הגילוי המוקדם, ושרואה שליחות בהעברת המסר החשוב לנשים אחרות. הפוסט הגיע לעשרות אלפי נשים, זכה לשיתופים רבים ועורר הד חיובי נרחב.

העמותה בפעולה:

הרצאת סיפור אישי בפני חניכי הצופים במבשרת ציון

הרצאת סיפור אישי בפני חניכי תנועת הצופים במבשרת ציון

בפברואר קיבלנו הזמנה לא שגרתית מחניכי שבט יונתן במבשרת ציון: לבוא ולתאר את ההתמודדות המשפחתית במצב בו אם המשפחה חולה בסרטן השד - הזמנה אליה נענינו בשמחה.
מתנדבת העמותה, אורלי הראל, שיתפה את החניכים בסיפור התמודדותה עם סרטן השד, כאם לילדים מתבגרים. ונבו חרט, הצעיר והמרגש, סיפר על אימו ז"ל, שנפטרה מהמחלה, על ההתמודדות שלו ושל אחיו עם הקושי והאבדן, ועל הפרוייקט "בחרי בחיים" שהקימו לזיכרה. יצאנו מחוזקות ונפעמות מהנוער האיכותי, שבוחר במודעות ולא טומן ראשו בחול. 
בתום המפגש פנתה גילי-ה כהן, מנהלת מערך הגילוי המוקדם בעמותה, בקריאה לחניכים לחזור הביתה ולבקש מהאמהות שלהם לקבוע תור לכירורג  שד  - כי גילוי מוקדם מציל חיים.
שישי בתשע - בוקר אינטימי מפנק

שישי בתשע

לרגל יום האשה הבינ"ל, הזמינה עמותת אחת מתשע נשים חולות ומחלימות מסרטן השד לבוקר אינטימי ומפנק. באירוע תרצה ד"ר מירי נהרי, פסיכולוגית רפואית ומומחית בטיפול זוגי, על "זוגיות ואינטימיות לצד המחלה"; חגית שתדלן, מתנדבת העמותה, תעביר סדנה סטיילינג חוויתית; ועידית גודס תעביר סדנת תנועה בשיטת ריו אביירטו.
הכרטיסים לאירוע אזלו ובקרוב תיפתח הרשמה לאירוע נוסף.
ריאיון טלווייזוני בחדשות ערוץ 10 בערבית

ראיון טלוויזיוני בחדשות ערוץ 10 בערבית

לרגל יום הסרטן הבינלאומי, שחל בחודש פברואר, התראיינה עו"ד שירין ג'יריס, הממונה על תחום מיצוי זכויות בעמותת אחת מתשע, בחדשות בערבית בערוץ 10.
שירין סיפרה על הסטטיסטיקה המטרידה של שיעור מקרי סרטן השד בחברה הערבית בדגש על שיעור הנשים הצעירות (מתחת לגיל 50), שמאובחנות במחלה. שירין הדגישה את חשיבות הגילוי המוקדם וקראה לנשים מגיל 30 ללכת להיבדק אצל כירורג שד.
בנוסף, הוצגו שירותי התמיכה, שמציעה העמותה בשפה הערבית.
לצפיה בריאיון המלא
מסיבת זומבה באשקלון

מסיבת זומבה להעלאת המודעות לסרטן השד באשקלון

ריקוד הזומבה הפך למסורת שנתית של מסיבות התרמה המוניות, שמטרתן גיוס כספים למלחמה בסרטן השד. מסיבות 'Party In Pink' מתקיימות במדינות רבות בעולם וזוכות להצלחה גדולה.
בחודש פברואר זכתה גם העיר אשקלון לארח מסיבה כזו. מסיבת הזומבה באשקלון הופקה בהתנדבות מלאה ע"י ציון ארביב, מדריך כושר וזומבה, תושב העיר ובשיתוף קופ"ח מאוחדת.
משתתפי האירוע זכו לראות את ראש העיר בפועל, מר תומר גלאם, רוקד בהתלהבות, והתרגשו לשמוע את מתנדבת עמותת אחת מתשע, תושבת העיר, יעל דהרי, שסיפרה ש"היא נמצאת שם איתם רק בזכות כך שהלכה להיבדק בזמן".
בתמונה: ראש עיריית אשקלון והמשתתפות באירוע. 

מחקרים חדשים

סיכונים ללב בעקבות טיפולים בסרטן השד - האיגוד האמריקאי לקרדיולוגיה פרסם הצהרה מדעית העוסקת בחלקה המרכזי בסיכון לגרימת נזק לפעילות הלב כתוצאה מהטיפולים בסרטן השד. 
הטיפול בנשים מעל גיל 80 שחלו בסרטן השד - המאמר סוקר את הספרות המחקרית לגבי טיפול בנשים עם סרטן שד שאובחנו בגיל 80 ומעלה ואפשרויות הטיפול המוצעות להן. 
תרופת אבמציקליב אושרה לשימוש בארה"ב - התרופה מעכבת את מנגנון CDK4 ו- CDK6, בדומה לאייברנס וקיסיקלי  והיא מיועדת לנשים לאחר המנופאוזה עם סרטן שד גרורותי, חיובי להורמונים (+HR) ו - HER2 שלילי.


מערכת ניוזלטר ITnewsletter