מבית שמאי

עדכון חודשי מבית איגוד השמאים בישראל

גיליון מספר 74

ינואר 2019

צור קשר
חפשו אותנו בפייסבוק
לאתר האיגוד
 

ב 24.1.19 - כנס בנושא יבוא מקביל ואסיפה כללית בה יתקיימו בחירות

ביום חמישי, 24.1.19 נקיים את הכנס המרכזי שלנו בנושא: יבוא מקביל. הכנס מיועד לכלל השמאים חברי האיגוד בכל הענפים, והוא יעסוק באפשרות לרכוש רכב חדש באמצעות יבואנים עקיפים שמציעים רכבים מיוחדים במחירים תחרותיים. היבוא המקביל הוא בשורה צרכנית שהגיעה אלינו בעקבות כניסתו לתוקף של חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב בשנת 2016, במטרה לפתוח את ענף הרכב, שנחשב לריכוזי, לתחרות ולהוריד את מחירי הרכבים. אנו ממליצים למי שמעוניין לרכוש רכב חדש בזמן הקרוב, לנצל את ההזדמנות ולהגיע לכנס.

הכנס בהנחיית יהודה יגן, יו"ר ענף הרכב, יתקיים בהשתתפות: ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה, עו"ד רועי כהן נשיא להב שהודיע לאחרונה על הקמת מפלגה שתייצג את העצמאים בעלי העסקים הקטנים, אבנר פלור, סמנכ"ל תנועה בכיר במשרד התחבורה, רון מלכה, מנכ"ל חן מוטורוס, סוכנות ליבוא מקביל שיספר לנו מעט מניסיונו על מצב היבוא המקביל בארץ ביחס לעולם, רוני ארזי, מנכ"ל חברת קומט את פרוגרס שידבר על יבוא של חלקי חילוף תואמים למקוריים במחירים תחרותיים.

בכנס, יוכלו חברי האיגוד ליהנות מתצוגה מרשימה של רכבים מיבוא מקביל, אשר יוצעו לרכישה במחירים מיוחדים לחברים.

בתום הכנס, נבקש מחברי האיגוד בלבד להישאר לאסיפה כללית, בה יתקיימו גם בחירות למוסדות האיגוד ולוועדי הענפים.

לפתיחת ההזמנה וסדר היום של הכנס, הקישו כאן.

להורדת טופס תשלום לכנס באמצעות כרטיס אשראי, הקישו כאן.

לפתיחת ההזמנה וסדר היום של האסיפה הכללית, הקישו כאן.

להרשמה לכנס ו/או לאסיפה הכללית באמצעות המייל, הקישו כאן.
 

איגוד השמאים הודיע על הפסקת מימון הפעלתו של מנגנון שמאי מכריע

לאחרונה, פנינו למוקד שידורית אר מפעיל את מנגנון שמאי מכריע, לאיגוד חברות הביטוח ולרשות שוק ההון והודענו על הפסקת מימון פעילותו של מנגנון שמאי מכריע.

עד היום, איגוד השמאים מימן מחצית ממנגנון שמאי מכריע בענף הרכב, ואיגוד חברות הביטוח מימן גם הוא מחצית.

למעשה, המדינה, שהיא אשר קבעה את הקמת המנגנון, דהיינו רשות שוק ההון אמורה היתה לממן את המנגנון,

אולם, בכדי לשמור על עצמאות השמאי, לספק מענה מקצועי ומהיר למחלוקות בין מבוטחים ומבטחות ומתוך אמונה שהמדינה תשיב לאיגוד את הכספים בגין הפעלת המנגנון, החליט האיגוד לקחת חלק פעיל בקיום המנגנון.

לצערנו, לא זו בלבד שהמדינה לא השיבה את הכספים בגין מימון המנגנון, רשות שוק ההון אף לא פעלה לאכיפת הוראות החוזר, כך שהמנגנון הפך לבלתי יעיל. רשות שוק ההון גם לא הטילה סנקציות נגד מבטחות אשר התעלמו ממעמדו של שמאי החוץ ולא הפנו מחלוקות לטיפולו של מנגנון שמאי מכריע. בנוסף, חלק מהשמאים המכריעים פועלים ללא הידע המקצועי הראוי, מה שמביא לעיתים להכרעות שגויות מהותית אשר פוגעות במבוטחים.

איגוד השמאים ניסה בכל דרך לשפר את המנגנון, להביא את רשות שוק ההון לקביעת נהלים שיביאו לכך שהמנגנון ימלא את היעוד לשמו הוא הוקם. מאחר והדבר לא צלח, החליט האיגוד להפסיק לממן את הפעלת המנגנון.

אנו רוצים לשוב ולהדגיש - איגוד השמאים בעד קיומו של מנגנון שמאי מכריע, ואף בעד הרחבת פעילות המנגנון לכל המחלוקות הנוגעות לשיעור הנזק כתוצאה מתאונה. אנו מבקשים לשפר את המנגנון, לקבוע נהלים למינוי שמאי מכריע ודרך פעולתו ולעדכן תקופתית את רשימת השמאים המכריעים. 

אנו נפסיק לממן את הפעלת המנגנון, אך נמשיך לספק לו את רשימת השמאים המכריעים, פרטים נדרשים ותשובות מקצועיות.

לפתיחת הודעתנו על הפסקת מימון המנגנון, הקישו כאן.
 

איגוד השמאים קיים ערב מרגש לזכרו של יקיר האיגוד עמוס זו'רבסקי ז"ל, במלאות שנה ללכתו.

החודש, קיימנו אירוע לזכרו של יקיר האיגוד עמוס ז'ורבסקי ז"ל, במלאות שנה ללכתו.

היה ערב מיוחד ומרגש ולמרות גשם הזלעפות בחוץ, האולם היה מלא מפה לפה בבני משפחה, חברי איגוד השמאים וחברים בכלל. זה לא מפליא, עמוס ז"ל היה אדום יקר, אהוב, צנוע ומיוחד, תורם ומתנדב שעשה ללא לאות להאדרת מקצוע השמאות. ועליו נאמר: "איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא".

מי שהתחיל כקצין רכב במפקדת חיל ההנדסה בצה"ל, מכונאי במוסך המשפחתי: "בוגרשוב",  ונהג מרוצים זוכה פרסים, הפך לאחד מבכירי שמאי הרכב בארץ,ופעיל באיגוד השמאים מתוך אהבת אמת למקצוע ורצון להעלות את קרנו של מקצוע שמאות הרכב

יו"ר האיגוד עו"ד דורון חבקין, יו"ר ענף הרכב יהודה יגן, יו"ר הועדה המקצועית הארצית, שגם עמוס היה חבר בה, עו"ד אורי גורביץ, מזכיר האיגוד לשעבר אבי בן שמואל ובנו של עמוס - עדי, סיפרו על עמוס שאנחנו מכירים: על עמוס שהיה שקט, אבל ברגע שהיה צריך להילחם על יוקרת מקצוע השמאות, נעמד על הרגליים האחוריות, על עמוס ששימש איש סוד ויועץ מקצועי של רבים, על עמוס איש המשפחה וחבר האמת שתמיד דאג לכולם, וכפי שאמר יו"ר האיגוד: "זן הולך ונעלם".

בימים אלה עומדת לצאת הנחייה מקצועית חדשה של משרד התחבורה שתסדירו את ניתוק השמאים מרשימות חברות הביטוח בכדי להבטיח את עצמאותו המקצועית של השמאי. לצערנו, עמוס לא זכה לראות בהגשמת חלומו - חיזוק מעמדו המקצועי ועצמאותו של השמאי.

בתום הערב, הענקנו למשפחה מגן הוקרה עליו נכתב: "משפחת ז'ורבסקי היקרה,
בהערכה ובהוקרה על פעילותו הרבה של יקירכם, יקירנו, עמוס ז"ל, על האדרת מקצוע שמאות הרכב והתווית הדרך בה אנו ממשיכים לפעול."

תודה לכל מי שכיבד והגיע ותודה גדולה למכללת עדיף שתרמה לנו את המקום לקיום האירוע.

לצפייה בתמונות מהערב בפייסבוק, הקש כאן.

לצפייה בתמונות מהערב באתר האיגוד, הקש כאן ולחצו על התיקייה: אירוע במלאות שנה ללכתו של עמוס ז'ורבסקי.

בקצרה...

החלטה תקדימית של משרד התחבורה

לפניכם, עדכון מאת היועץ המשפטי, עו"ד שלמה תוסייה - כהן בדבר החלטה תקדימית של משרד התחבורה בנוגע לשמאי שפעל כמסלק תביעות.

לפתיחת העדכון, הקישו כאן.

הצעה מיוחדת לחברי ענף רכוש

מכירת תוכנה עצמאית למשרד שמאים לניהול תיקים בטיפול הכוללת: תיוק מסמכים אוטומטי (ממשק עם תוכנת דואר), תבניות מובנות בכתיבה עצמית של הודעות מוקדמות,דו"חות, מכתבי תזכורת בשליחה אוטומטית, אפשרות ניהול דו"חות ביקורת מכל סוג, הפקת חשבונות (עסקה) ועוד. כן, קיימת אפשרות שליטת מנהל על הרשאות כניסה לתיקים בטיפול ודו"חות בקרה.

רכישת התוכנה כוללת: התקנה,ליווי ראשוני ותמיכה לשנה ראשונה. התוכנה
מיושמת כבר מס' שנים בהצלחה רבה.

לפרטים יש לפנות לקובי רז א.ק. זכאי שמאים בע"מ ) טל': 054-4544599.

מן התקשורת

נשיא להב מקים מפלגה שתתמודד לכנסת – מפלגת העצמאים והעסקים בישראל

תקדים: פיצוי גבוה יותר ממחיר הרכב.

דוח מיוחד על השריפה בכרמל: פיצויי רשות המסים ליער עוכבו



מערכת ניוזלטר ITnewsletter