אם אינך רואה אימייל זה כראוי לחץ/י כאן


אוגוסט 2021


שלום לך, ושנה טובה ומוצלחת מכולנו בקרן אתנה! 

אנו נמצאים ימים מספר לפני פתיחת שנת הלימודים תשפ"ב, שגם השנה מגיעה עם הרבה חוסר וודאות ואתגרים.  

יחד עם זאת, אנו בקרן אתנה רואים צורך להמשיך ולקדם, יחד עם שותפינו בהסתדרות המורים, משרד החינוך ובנק מסד, את החזון של קרן אתנה - שלכל מורה/גננת בישראל יהיה מחשב נייד אישי לעבודה יחד עם הדרכה מקצועית במסגרת תכנית "ארגז כלים דיגיטלי לכל מורה". בכך, יתאפשר למורות, מורים וגננות להשתמש בטכנולוגיה המתקדמת הקיימת היום בצורה המיטבית - למען התלמידים וככלי להעצמתם. 

במהלך הקיץ חשפנו את הפרויקט החדש, "מעבדת הדמיון" ואנו בקשר עם רשויות וגופי חינוך בכל רחבי הארץ המבקשים להצטרף לפרויקט.  ישנה התרגשות רבה לגבי הפרויקט החדשני שמכניס טכנולוגיות פורצות הדרך המשפרות את איכות הלמידה לתוך בתי הספר. כולי תקווה שכבר עד סוף השנה נגייס תרומות להשקת "מעבדת הדמיון" במספר רשויות שממתינות לכיתת העתיד שלנו. 

אז מה נאחל לכם ולנו לשנה החדשה? בריאות, שגשוג, התקדמות, העצמה, הגשמה עצמית... אך בעיקר שנזכה כולנו לעשות טוב לאחרים - נקדם, נשפר, נעצים!    

אנו בקרן אתנה ממשיכים חדורי מטרה - למען המורות, המורים והגננות, למען ילדי ישראל ולמען חינוך מצוין שייקח את המדינה שלנו אל העתיד. תודה לך ולכל התורמים המדהימים שלנו על האמון שאתם נותנים בנו בתמיכתם.
  
שנה טובה,

אורי בן-ארי
מייסד ונשיא קרן אתנה

לתרומה

מלמדים בכיתה וגם מהבית: מורות ומורים נוספים צפויים להצטרף לתוכנית


מדינת ישראל ניצבת שוב למאבק מול מגפת הקורונה, ועבור מערכת החינוך זהו אתגר גדול - במיוחד בעקבות שנת הלימודים הקודמת. 

הקורונה הצליחה להמחיש לרבים לא רק את חשיבות המורות, המורים והגננות, אלא גם את הצורך לספק לצוותי החינוך כלים נאותים לעבודה - גם מהבית, אבל גם בכיתה.  בעידן הטכנולוגי, חובה שלכל מורה יהיה מחשב נייד אישי עם הדרכה מקצועית בטכנולוגיות למידה הקיימות בימינו, שממשיכות להתפתח בקצב מואץ.

גם בשנת הלימודים הקרובה נמשיך לחלק "ארגז כלים דיגיטלי" למורות, מורים וגננות - בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד. הרשויות המתוכננות להצטרף לתכנית בשנה"ל תשפ"ב: קרית ביאליק, מ.א. חבל יבנה, אופקים, מ.א. דרום השרון, נתניה, מ.א. לכיש, ירושלים, מזכרת בתיה, ג'לג'וליה, מ.א. אל קסום, חדרה, מ.א. עמק יזרעאל, בית שמש וקרית גת. 

רשויות נוספות ממתינות להצטרף לתכנית ואנו פועלים לגיוס התרומות עבורן.

חשוב לזכור, שבנוסף לתחושת ההעצמה האישית, מורות ומורים שמקבלים "ארגז כלים דיגיטלי" ישפיעו במהלך הקריירה שלהם על מאות תלמידים ויאפשרו להם חינוך יותר יעיל, יותר רלוונטי, ויותר מעניין.

מורות בפתח תקווה מקבלות "ארגז כלים דיגיטלי"
 

מרחב תגליות אינטראקטיבי לבניית כישורי המאה ה-21


איך תיראה כיתת העתיד? זה היה הנושא של כנס EDUTECH2021 של קרן אתנה בשיתוף עם "אנשים ומחשבים", בו הצגנו לראשונה את "מעבדת הדמיון" - כיתת העתיד כפי שאנחנו בקרן אתנה רואים אותה. 

"מעבדת הדמיון" מבוססת על למידה אינטראקטיבית, המאפשרת לא רק הבנה עמוקה יותר של החומר הנלמד, אלא חוויה של ממש של אותו החומר, תוך פיתוח דמיון, עבודת צוות, למידה עצמאית וכישורים אחרים, שחשובים היום יותר מתמיד עבור התלמידים. 

במהלך הקיץ ביקרו עשרות צוותי חינוך ועובדי אגפי חינוך ברשויות מכל רחבי הארץ באולם התצוגה של חברת  "טוטאלי אינטראקטיב" בשפיים וחוו בעצמם את המשמעות של למידה אופפת, שעוברת מהדו-ממד של הלוח בכיתה ועוטפת את התלמידים בתוך סביבה אינטראקטיבית ארבע-ממדית מותאמת לכל צורך.  

הביקוש הוא רב, ואנו פועלים לגיוס תרומות עבור הפרויקטים הראשונים של "מעבדת הדמיון" אותם אנו מקווים להשיק בשנת הלימודים הנוכחית. 

ישנה הבנה גדולה גם במערכת החינוך וגם במגזר העסקי, שהלמידה כפי שהיא היום לא תישאר כאן לנצח. כעת, צריך לעשות כל מה שאפשר, על מנת לקדם את החינוך לכיתת העתיד. 

שיעור בכיתת העתיד במרכז של "טוטאלי אינטראקטיב"
 

קרן אתנה בזירה הבינלאומית


במקביל למאמצים להעצמת המורות והמורים בישראל, קיבלה קרן אתנה הכרה בינלאומית וזכתה לסטטוס של NGO Consultant ב-ECOSOC - המועצה לחברה וכלכלה באומות המאוחדות, ומייעצת למספר גופים ומדינות על פי בקשת UNESCO ומשרד החוץ. כמו כן קרן אתנה חברה בכוח המשימה למורים 2030 של אונסקו (Teachers Task Force 2030).

כפי שדיווחנו בעדכון האחרון, בחודש יוני נפלה בידינו הזכות לשאת נאום בעצרת האו"ם ב-15-6-21 במסגרתה נשא אורי בן-ארי נאום אודות החשיבות של הטכנולוגיה עבור המורות והמורים. בנוסף, הזמינו אותנו לקיים אירוע צד ראשון של העמותה במסגרת הכנס ה-14 של הועידה לזכויות של אנשים עם מוגבלויות של האו"ם - COSP14. היה זה אירוע מרגש עבורנו, עם שיתופי פעולה בינלאומיים חשובים.

במהלך חודש יולי, נפגש אורי בן-ארי עם מר קרלוס וארגס טאמז, ראש אגף לפיתוח מורים שיושב במטה אונסקו בפריז, ואחראי על כוח המשימה למורים 2030,על מנת לדון על אפשרויות של הצטרפותה של קרן אתנה לקואליציה של 140 ארגונים בעולם הפועלים למען המורים במדינות מתפתחות בעיקר בתקופת הקורונה. הוסבר, שקרן אתנה תשמח לשתף את הידע והניסיון שלה - במיוחד במדינות העולם השלישי על מנת לקדם את החינוך ולשפר את העתיד.

בימים אלה קיבלנו עדכון משמח שמשרד החינוך ברואנדה, שלמד על תוכניתה של קרן אתנה במסגרת חברותם בכוח המשימה של המורים 2030 באונסקו, מיישם תכנית "מחשב נייד לכל מורה" לאלפי מורים למדעים ברואנדה.

אורי בביקור במשרדי אונסקו בפריז בחודש יולי 2021
 

תרומתך הנדיבה היום תעזור לנו להעניק "ארגז כלים דיגיטלי" למורות ומורים.
בעזרתך, יקבלו את הכלים הנדרשים לגדל את דורות העתיד של ארצנו.
לתרומה

להסרה מרשימת התפוצה לחץ/י כאן

נשלח באמצעות ITnewsletter