אם אינך רואה אימייל זה כראוי לחץ/י כאן


דצמבר 2021


שלום לך, 

שנת 2021 מגיעה לסיומה, וזה הזמן לשתף אותך בסיכום שנת הפעילות של קרן אתנה.

אמנם התחלנו את 2021 בסגר, אך עם הרבה תקווה לשנה פורייה – במיוחד לאחר השנה הקשה של תחילת מגיפת הקורונה.

אנו שמחים שלמרות הקשיים בגיוס משאבים ועם הגעת החיסונים וחזרה לשגרה יחסית מלאה בבתי הספר, המשכנו לצייד את הצוותים החינוכיים בכלים דיגיטליים החיוניים כל-כך ללמידה במאה ה-21. מתחילת השנה הענקנו ביחד עם השותפים האסטרטגיים שלנו, הקרן לקידום מקצועי של הסתדרות המורים, בנק מסד ומשרד החינוך, ובסיוע תורמים משמעותיים כמו קרן עזריאלי, מפעל הפיס, הרשויות המקומיות ותורמים נוספים "ארגז כלים דיגיטלי", לאלפי מורות, מורים וגננות בכל רחבי הארץ.

לפני 14 שנים, ייסדתי את קרן אתנה עם החלום להעצים את כלל מורות ומורי ישראל בכלים דיגיטליים והדרכה מקצועית. כבר אז זיהיתי את הצורך להתקדם ללמידה מתוקשבת, שתעניק יתרון גדול לתלמידי ישראל.

בימים אלה ממש אנו מתקרבים ל-30,000 מורות, מורים וגננות ב-174 רשויות שכבר קיבלו את הכלים הנחוצים לעבודה שוטפת, התואמת את הקידמה הטכנולוגית, ואנו רוצים להודות לך ולכל הידידים והשותפים של קרן אתנה על התמיכה השוטפת לאורך כל הדרך.

מעבדת הדמיון

השנה גם השקנו את הפרויקט החדשני ופורץ הדרך שלנו – "מעבדת הדמיון" – כיתת העתיד, המשלבת טכנולוגיות למידה חדישות.

יחד עם חברת "טוטאלי אינטראקטיב" פתחנו אולם תצוגה בקיבוץ שפיים, הנותן הצצה אל "כיתת העתיד", ומאות מבקרים מעשרות רשויות, מרשתות חינוך, וממשרד החינוך כבר ביקרו והתרשמו מהאפשרויות שנפתחות בפני המורות, המורים והתלמידים ללמידה חוויתית אינטראקטיבית חדשנית.

אנו רואים התלהבות אדירה וביקוש גבוה ליישום המיזם, ואנו מתקדמים לקראת השקת התוכנית במספר רשויות בחודשים הקרובים. לצפייה בסרטון קצר אודות "מעבדת הדמיון"

כנס לזכויות של אנשים עם מוגבלות באו"ם

ב-18.6.21 עשינו היסטוריה, כאשר השתתפנו בכנס השנתי של האו"ם, העוסק בזכויות של אנשים עם מוגבלויות וגם קיימנו בו אירוע צד.

סרטון הצהרה שלי (אורי) נבחר להקרנה מעל הבמה המרכזית במליאת האו"ם, ונציגים ממדינות רבות שמעו על החשיבות של הענקת כלים טכנולוגיים למורות ומורים.

בגלל מגבלות הקורונה, רוב הכנס וגם האירוע שלנו התקיימו בזום, אך זה גם נתן לנו את היכולת לארח דוברים מכל רחבי העולם. נועה תשבי הנחתה את אירוע הצד מלוס אנג'לס, אירחנו דוברות מרוסיה ודרום אפריקה, וכמובן דוברים ודוברות מישראל – כולל פרופסור אמנון שעשוע ואלוף במיל' אליעזר שקדי.

אורחים ממדינות רבות השתתפו בכנס, בו התמקדנו בחשיבות השימוש בכלים הטכנולוגיים בלמידה ותקשורת עם אנשים עם צרכים מיוחדים. ניתן לצפות בהקלטת אירוע הצד בקישור הבא.

בעקבות ההצלחה של האירוע אנו מקווים שגם בשנת 2022 נזכה להשתתף בכנס ולארגן אירוע צד נוסף – והפעם אולי אפילו במטה האו"ם בניו יורק.

כנס EDUTECH

בתחילת חודש יולי קיימנו כנס חינוך 2021EDUTECH בנושא כיתת העתיד בשיתוף עם חברת "אנשים ומחשבים".

הכנס נתן במה לאנשים מובילים בחינוך בישראל ובחו"ל לדבר על החזון שלהם לכיתת העתיד.

שמענו הרצאות מרתקות מפי שרת החינוך לשעבר יולי תמיר, המכהנת היום כנשיאת המכללה האקדמית בית ברל, ראש מכון מופ"ת הפרופ' חן שכטר, דיקנית הפקולטה לטכנולוגיות למידה במכון הטכנולוגי חולון, הפרופ' גילה קורץ ודוברים אחרים, כולל נטליה אמלינה, ראש המחלקה לקידום מקצועי של המורות והמורים באונסקו. אני הצגתי את החזון של קרן אתנה ומעבדת הדמיון.

כנס EDUTECH הבא יתקיים בחודש פברואר 2022.

ב 21-2-2022 יתקיים כנס EDUTECH בלאגו שבראשון לציון, במסגרתו תוצג כיתת העתיד ויגיעו מומחים מישראל ומחו"ל לדון כיצד תיראה כיתת העתיד. בין הדוברים בארט ורסוויזבל, מוביל פדגוגי של מעבדת כיתת העתיד באיחוד האירופי, ד"ר ניקי מוהאן (ניו זילאנד), ד"ר בטי שרייבר, ראש התכנית לתואר שני M.Ed בטכנולוגיה בחינוך במכללת סמינר הקיבוצים ורבים נוספים. ההרשמה לכנס פתוחה

חלק מדוברי כנס EDUTECH 2022 שיתקיים בחודש פברואר. מימין לשמאל: בארט ורסוויזבל, ד"ר ניקי מוהאן, ד"ר בטי שרייבר

גיוס תרומות עבור המורות לחינוך מיוחד

לפני סיום, ברצוני להזכיר, שבשבוע שעבר השקנו את "קמפיין 180" שלנו לגיוס כספים לקראת סוף השנה עבור מורות ומורים בחינוך המיוחד.

180 שקלים – זה מה שנדרש על מנת להעניק למורה או גננת בחינוך המיוחד אייפד למשך שנה ולשנות חיים של 8 ילדים עם צרכים מיוחדים ומשפחותיהם.

בשנים האחרונות כבר חילקנו קרוב ל-10,000 ארגזי כלים דיגיטליים למורות, מורים וגננות בחינוך המיוחד. כעת, ברשויות רבות יש גם צורך לחדש את המכשירים הישנים, כיוון שהם הופכים ללא רלוונטיים (חלקם כבר לא ניתן לעדכן אפילו למערכת ההפעלה החדשה).

באם תרמת – תודה על תרומתך! באם טרם תרמת, אני מזמין אותך לתרום 180 שקלים ולהעניק אייפד למורה לחינוך מיוחד לשנה.

קרן אתנה, בשיתוף הסתדרות המורים, בנק מסד, משרד החינוך, ותורמים ותומכים רבים הובילו וממשיכים להוביל מהפיכה של ממש במערכת החינוך בארץ.

העתיד כבר כאן, ואנו נחושים להמשיך להגשמת החזון - העצמת המורות והמורים, ובכך הבטחת עתיד הדורות הבאים.
בברכת שנה אזרחית טובה,


אורי בן-ארי
מייסד ונשיא קרן אתנה

לתרומה

להסרה מרשימת התפוצה לחץ/י כאן

נשלח באמצעות ITnewsletter