If you have trouble reading this newsletter, view the web version here


שלום לך,

שנת הלימודים תשפ"א מתקרבת לסיומה. 

הקורונה הדגישה את הצורך בהענקת מחשב נייד אישי והשתלמות למורות, מורים וגננות על מנת להבטיח את המשכיות מסגרות לימוד וקשר עם התלמידים. גם עכשיו, כשחזרנו לשגרה, ממשיכות רשויות רבות בעזרת קרן אתנה ושותפינו בהסתדרות המורים, משרד החינוך ובנק מסד לתת לצוותים הפדגוגיים שלהן כלי למידה חיוניים. 

במקביל, עבדנו במהלך השנה על פיתוח מיזם חדשני הראשון מסוגו בישראל - "מעבדת הדמיון", השואף לקדם את הלמידה אל כיתת העתיד בעזרת טכנולוגיות פורצות דרך שכבר קיימות בשוק, אך עדיין לא משולבות במערכת החינוך. (עוד על המיזם בהמשך מכתבי זה.)

את "מעבדת הדמיון" שלנו אני אציג בכנס החינוך השנתי של קרן אתנה יחד עם "אנשים ומחשבים" שיתקיים ב-7.7.21. השנה הכנס כולו יעסוק בכיתת העתיד - איך היא תיראה ומה ילמדו בה. ככל שהטכנולוגיה בעולם מתקדמת, כך גדל הצורך בהתקדמות הלמידה, ואנו שמחים להוביל את הדיון הזה על עתיד החינוך של הדור הבא.

רשימת הדוברים שלנו השנה (רשימה מלאה בהמשך המכתב) מגוונת ומכובדת, ואני נרגש לשמוע על הכיוונים השונים שיוצגו בכנס של התפתחות שעוברת מערכת החינוך בדרכה לכיתת 2030.

אני מזמין אותך להירשם לכנס שיתקיים בזום ולראות בעצמך את עתיד הלמידה שמחכה לדורות הבאים. 
  
קיץ מהנה ובריא לך ולמשפחתך,

אורי בן-ארי
מייסד ונשיא קרן אתנה

לתרומה

"מעבדת הדמיון": מרחב תגליות אינטראקטיבי


זוכרים את הימים שלכם בבית הספר? הם כנראה נראו כמעט בדיוק כמו שהם היום - כיתה, שולחנות, כסאות, לוח ומורה שעומדת בפני הכיתה ומסבירה את החומר. נכון, היום כבר יש מצגות ו-Kahoot ועזרים טכנולוגיים אחרים, אבל התלמידים ממשיכים לשבת בכיתה ולנסות לעקוב אחרי ההסברים תוך כדי סיכומים במחברת. 

עכשיו תארו לעצמכם שאתם נכנסים לכיתה ללא לוח וללא שולחנות. אולי מספר כיסאות צמודים לאחד הקירות, אבל זה הכל.  המורה נכנסת ומכבה את האור. על הקירות מופיעה סביבה - כל סביבה שרק ניתן לדמיין וברגע אחד מעבירה את הכיתה אל תוך מערת האדם הקדמון, הכותל ומנהרותיו או לשונית האלמוגים שמתחת למים.... להמשך קריאה 

מורות, מורים וגננות נוספים קיבלו "ארגז כלים דיגיטלי"


המשימה של קרן אתנה נותרה כפי שהייתה כבר מעל 13 שנים - העצמת מורות ומורים בעזרת הענקת כלים דיגיטליים והכשרה מקצועית לכל מורה בישראל.  את החזון הזה לא נפסיק - עד שלכל איש ואשת חינוך בארץ יהיו כלים תואמים את העידן הטכנולוגי בו אנו חיים ואת הידע כיצד להשתמש בהם בצורה המיטבית בלמידה. 

במהלך החודשיים האחרונים, הצטרפו לתוכנית מורות, מורים וגננות במ.א. גולן, מ.א. שפיר, קצרין, יאנוח ג'ת, פתח תקווה והשבוע גם מ.א. באר טוביה.  

לאחר חופשת הקיץ, ובתקווה שנחזור לשגרה מלאה בתחילת ספטמבר, צפויים להצטרף מורות, מורים וגננות מרשויות נוספות לתוכנית "ארגז כלים דיגיטלי לכל מורה", כולל אל קסום, חבל יבנה, חדרה, מ.א. דרום השרון, מ.א. לכיש, בית שמש, מ.א. עמק יזרעאל, מזכרת בתיה, נתניה, רמלה, אופקים, ג'לגוליה, קרית גת, קרית ביאליק ודימונה. רשויות נוספות מבקשות להצטרף לתוכנית ובימים אלו אנו עובדים על גיוס התרומות עבורן. 

כנס EDUTECH 2021 - יום רביעי, 7.7.21

מסכמים את הכנס לזכויות של אנשים עם מוגבלויות באו"ם


אין ספק, שהופעת קרן אתנה על הבמה הבינלאומית הגדולה ביותר בעולם במסגרת הכנס ה-14 של הועידה לזכויות של אנשים עם מוגבלויות הייתה אבן דרך משמעותית לפועלנו.

הצהרתו של אורי ששודרה בעצרת המרכזית של האו"ם ואירוע הצד הראשון שלנו בו נכחו (בצורה וירטואלית, כמובן) מעל ל-100 אנשים ממדינות רבות כולל ארה"ב, רוסיה, דרום אפריקה, איחוד האמירויות, בחריין, פולין, אנגליה, ישראל, ואחרות, נחלו הצלחה רבה וקיבלנו חשיפה לפועלה של אתנה במשך 13 השנים האחרונות. 

כולנו תקווה, שמדינות נוספות יאמצו וישכפלו את התוכניות השונות שלנו, ויעניקו גם למורות ומורים שלהם כלים חיוניים לחינוך ילדינו. 

משמאל למעלה: פרופ' אמנון שעשוע, מתרגם לשפת סימנים, אורי בן-ארי

תרומתך הנדיבה היום תעזור לנו להעניק "ארגז כלים דיגיטלי" למורות ומורים.
בעזרתך, יקבלו את הכלים הנדרשים לגדל את דורות העתיד של ארצנו.
לתרומה

If you prefer not to receive future email communications from us, please unsubscribe here

This newsletter was sent using ITnewsletter