If you have trouble reading this newsletter, view the web version here


אוגוסט 2022

שלום לך,

כבר כמעט 15 שנים, אנו בקרן אתנה פועלים יום-יום למען העצמה של המורות והמורים – בתחום הטכנולוגי, בצמצום פערים דיגיטליים, ובהחזרת כבוד למקצוע מצד התלמידים והוריהם.

קרוב ל-30,000 מורות, מורים וגננות, מתוכם יותר מ-10,000 בחינוך המיוחד, כבר קיבלו "ארגז כלים דיגיטלי" ורכשו ידע עדכני המותאם לעידן הטכנולוגי, בו הם משתמשים בכיתות הלימוד באופן שוטף. ללא ספק, מורות, מורים וגננות אלה מחוללים מהפיכה ומאמצים שיטות לימוד דיגיטליות חדישות.

תוך כדי שאנו ממשיכים להעניק מחשבים והדרכה למורות, מורים וגננות, לקחנו בשלוש שנים האחרונות צעד נוסף קדימה, והיום אני מתרגש יותר מאי-פעם לראות את "מעבדת הדמיון" – החזון שלנו לכיתת העתיד – הופך למציאות.

כבר לפני מספר שנים, זיהינו את הטכנולוגיה האימרסיבית, אשר נכנסה לחיינו דרך מוזיאונים, מרכזי מבקרים ומצגים מיוחדים באירועים כגון האולימפיאדה וכדומה. טכנולוגיה מרהיבה זו משתמשת בהקרנה על משטחים פשוטים כדי ליצור סביבה מיוחדת ואינטראקטיבית ומשאירה את המשתמשים פעורי פה.

השקענו חודשים רבים על מנת להתאים את הטכנולוגיה הזו לשימוש במערכת החינוך ולאפשר למורות ומורים להתעצם, לתכנן ולהציג בעזרתה מערכי שיעור חדשניים ופורצי דרך, שישפרו את אופן הלמידה והקניית כישורי המאה ה-21 אשר כל תלמיד ותלמידה חייבים אותם להמשך חייהם.

כבר השנה, יתחילו מאות מורות ומורים ואלפי תלמידים בעשרות בתי ספר ברחבי הארץ ללמד וללמוד בתוך "מעבדת הדמיון" – חדרים אימרסיביים אינטראקטיביים – ולא רק לשנן את החומר, אלא גם לחוות אותו בזמן אמת.


עשרות "מעבדות דמיון" מוקמות בבתי ספר מתחילת הקיץ

אין דבר יותר מרגש מאשר לראות את החלום שלך הופך למציאות.

הקיץ החלו התקנות "מעבדת הדמיון" ברחבי הארץ, ומהערכה של שלוש עד חמש מעבדות שצפינו שיקומו בשנת 2022, כיום אנו צופים כ-30 מעבדות עד סוף השנה האזרחית.

בחודשי הקיץ הותקנה והושקה בטקס חגיגי "מעבדת הדמיון" הראשונה, הכוללת חדר אימרסיבי, עמדת משקפי VR (מציאות מדומה) ופינת רובוטים בכפר הנוער ויצו נחלת יהודה בראשון לציון.

הדגמת חדר אימרסיבי לאחר פתיתח מעבדת הדמיון בכפר הנוער ויצו נחלת יהודה בחודש יוני 2022

אורי בן-ארי מעניק תעודת הוקרה לתורמים בטקס ההשקה של מעבדת הדמיון בכפר הנוער ויצו נחלת יהודה


"מעבדות דמיון" עם חדר אימרסיבי הותקנו גם במעלה אדומים, עפולה, מטה אשר, כוכב יאיר – צור יגאל, גני תקווה, פתח תקווה , אופקים, רחובות, דרכא המר נתיבות, באר שבע וכן באוניברסיטת בר-אילן ומכללת סכנין.

הקמת "מעבדת הדמיון" באופקים: בשנת לימודים הקרובה גם תלמידי אופקים ילמדו בכיתת העתיד

השתלמות בחדר התצוגה שלנו בקיבוץ שפיים: מורות ומורים לומדים כיצד ליצור מערכי שיעור בכיתה אימרסיבית


עד סוף ספטמבר, יותקנו "מעבדות דמיון", אילת, מ.א. דרום השרון, ראשון לציון, מ.א. לכיש ורשויות נוספות. גם בשנה הבאה צפויות רשויות רבות להקים "מעבדת דמיון" בבתי ספר לרווחת המורות, המורים והתלמידים.

"מעבדת הדמיון" מגיעה עם מאות סביבות מוכנות לשימוש, ואנו עובדים על יצירת תכנים נוספים אשר יהיו זמינים במאגר הלימודי. במקביל, הקמנו מערך השתלמויות על מנת להקנות למורות ומורים ברשויות הנכנסות לתוכנית את הכלים ליצירת מערכי שיעור התוך שימוש בטכנולוגיות החדישות.


אנו רוצים לאחל לכל המורות והמורים המצטרפים להיות חלק מהחלום שלנו לכיתת העתיד, הצלחה רבה.


סיקור תקשורתי של "מעבדת הדמיון"

ביום חמישי האחרון שודרה כתבה במהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 13 אודות פרויקטים שעתידים לשנות את פני החינוך בישראל, וביניהם גם "מעבדת הדמיון". שמחנו על הסיקור, ונראה בהחלט כי גם התלמידים שרואיינו לאחר ההתנסות בכיתה האימרסיבית התרשמו מאוד מהיכולות של הטכנולוגיה והבינו את ההשפעה האפשרית על תהליך הלמידה. 
לצפייה בכתבה

זוהי רק תחילת הדרך. "מעבדת הדמיון", כיתת העתיד, כבר כאן, ובעתיד הלא-כל-כך רחוק, אני מאמין שכל מורה תזכה ללמד בכיתה כזו, וכל תלמיד ותלמידה בישראל (ובתקווה בעולם כולו) ילמדו בצורה זו.

אנו פונים לחברות עסקיות, קרנות פילנטרופיות ואנשים פרטיים לגיוס תרומות להקמת עוד מעבדות הדמיון בבתי ספר ברשויות בפריפריה. באם יש לך עניין לאמץ בית ספר ולהעניק לו מעבדת דמיון, אשמח להיפגש עמך באופן אישי.

אני רוצה להודות לך על תמיכתך בקרן אתנה ופועלה ועל הרצון והנכונות להשקיע במורות ומורים של ילדינו ונכדנו. אני מבקש להודות לצוות הנפלא של קרן אתנה, דפנה, אינה, קאטי וסיון על ההשקעה העצומה והשותפות בעשייה.

יחד נעצים את אנשי החינוך ונביא למהפכה של ממש במערכת החינוך.

בברכת שנת לימודים מוצלחת ופורצת גבולות,

אורי בן-ארי
מייסד ונשיא קרן אתנה
לתרומה להקמת "מעבדת הדמיון" בפריפריה

If you prefer not to receive future email communications from us, please unsubscribe here

This newsletter was sent using ITnewsletter