אם אינך רואה אימייל זה כראוי לחץ/י כאן



יוני 2023

שלום לך,

בטקס חגיגי שנערך ב-21.6.23 בבית הנשיא, הייתה לנו בקרן אתנה הזכות להעניק בשיתוף עם משרד החינוך והסתדרות המורים אות הוקרה ל-16 עובדות הוראה מצטיינות במערך החינוך המיוחד בישראל.

במסגרת האירוע ולאחר חלוקת התעודות נפגשו עובדות ההוראה המצטיינות עם נשיא המדינה, יצחק הרצוג ורעייתו מיכל לשיחה מרגשת, בה הציגו המורות את עצמן ושתיים מהמורות הזוכות שיתפו את 120 האורחים על האתגרים וההצלחות, והחשיבות לראות ולהאמין בכל ילדה וילד עם צרכים מיוחדים.

התעודות הוענקו לעובדות ההוראה מצטיינות בחינוך המיוחד ע"י השר במשרד החינוך חיים ביטון, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן-דוד, סמנכ"לית בכירה ומנהלת המנהל הפדגוגי במשרד החינוך, אינה זלצמן, מנהלת אגף א' לחינוך מיוחד במשרד החינוך, תמי אומנסקי ואנוכי. בנוסף לתעודת ההוקרה, קיבלה כל עובדת מצטיינת מתנה: אייפד מתנת הסתדרות המורים ובנק מסד ותיק מהודר עם עכבר אלחוטי ואוזניות בלוטוס מתנת חברת מפעיל.

אנו רואים חשיבות רבה באירועים מסוג זה, הנותנים הכרה ותודה לנשים ואנשי החינוך, אשר מקדישות ומקדישים את חייהם למען תלמידים עם צרכים מיוחדים, כדי לאפשר להם את הזדמנות להיות עצמאיים וחלק מהחברה בישראל.

ההתרגשות של הזוכות על ההכרה והכבוד שקיבלו הייתה עצומה. בימים אלה, בהם מעמד המורות והמורים ממשיך להישחק, נחושה קרן אתנה לעשות הכל על מנת להעצים את המורות והמורים בישראל, לתת לעובדי ועובדות ההוראה תחושה של הערכה ולהוקיר את פועלם.

אני מזמין אותך לבקר באתר המיוחד שהקמנו לעובדות ההוראה המצטיינות של 2023 לקרוא את הסיפורים שלהן וגם להשאיר להן ברכת הערכה.

החלום והחזון שלי הוא שבכל שנה יקבל הנשיא בביתו 120 מורות ומורים מצטיינים כהוקרה על תרומתם לחוסן המדינה. אני מקווה לקיים טקס דומה גם בשנת הלימודים הבאה ובכל שנה לאחר מכן.

האירוע בבית הנשיא היה גם הזדמנות נהדרת להוקיר תודה לשותפינו האסטרטגיים לציון 30,500 מורות, מורים וגננות אשר קיבלו "ארגז כלים דיגיטלי" מקרן אתנה מאז הקמתה.

הענקנו צלחות הוקרה למשרד החינוך, הסתדרות המורים בישראל, בנק מסד, חברת מפעיל, שלומית דה פריס, מנכ"לית לשעבר,של הקרן המשפחתית ע"ש תד אריסון ודפנה תמיר, מנהלת התוכניות של קרן אתנה. שותפינו האסטרטגיים אשר לקחו חלק בפועלה של קרן אתנה, תמכו וממשיכים לתמוך בעשייה שלנו למען העצמת המורות והמורים.

מעבדת דמיון שלישית בראשון לציון
השבוע הושלמה ההתקנה של קונטיינר מעבדת הדמיון בבית הספר " נגבה" בעיר ראשון לציון. מעבדת הדמיון הראשונה הוקמה בכפר הנוער ויצו נחלת יהודה בראשון לציון, ובנוסף הוקמה מעבדת דמיון בפיסג"ה בראשון לציון. קונטיינר מעבדת דמיון שהוקם בבית ספר "נגבה" הינו הראשון מסוגו בארץ ובעולם. עד היום, הקמנו את מעבדת הדמיון בעיקר בכיתות קיימות, אך לאור מחסור בחדרים פנויים בבית ספר "נגבה" עיצבנו קונטיינר שלם עם חדר אימרסיבי, אשר משמש ככיתה נוספת בבית הספר ללימודים בסביבה אימרסיבית חדשנית.

החודש לפני שנה הושקה מעבדת הדמיון הראשונה בכפר הנוער ויצו נחלת יהודה בראשון לציון. מאז הקמנו קרוב ל-30 מעבדות דמיון בבתי ספר ומכללות להכשרת מורים ובאוניברסיטאות ברחבי הארץ, בהן כבר לומדים מאות תלמידים. עד סוף 2023 יוקמו עוד 20 מעבדות דמיון ובשנה"ל תשפ"ד תוקמנה מעבדות דמיון ב-30 רשויות, ביניהן אילת, ראשון לציון, רהט, באר שבע, אופקים, מצפה רמון, מ.א. גוש עציון, מעלה אדומים, מ.מ. בני עיי"ש, מ.מ. דיר חנא, יוקנעם, פתח תקוה, תל אביב, בת ים, הרצליה, מ.א. שדות דן, מ.א. חבל מודיעין, מ.מ. קרית עקרון ומ.מ. ינוח ג'ת. רשויות רבות ממתינו להצטרף לתכנית ואנו עמלים לגיוס משאבים ותרומות עבור רשויות אלו.

המורות והמורים אשר מלמדים במעבדות הדמיון הוכשרו במיוחד לעבודה עם סביבות אימרסיביות, כולל הכנת שיעורים עבור תלמידיהם. זהו כלי מעולה עבורם, אשר נותן להם אפשרות להכין את הילדים של היום לעולם העתיד עם כישורי המאה ה-21.

אני מזמין אותך לקחת חלק בעשייה של קרן אתנה ולתרום למעבדת הדמיון – כיתת העתיד בבית ספר קרוב אליך ולליבך.

קיץ נעים לך ולבני משפחתך,

אורי בן-ארי
מייסד ונשיא קרן אתנה
לתרומה

להסרה מרשימת התפוצה לחץ/י כאן

נשלח באמצעות ITnewsletter