סאם חלבי, אמן דרוזי, בינ"ל ,טוטאלי במלוא מובן המילה. צייר צעיר, יוצר רב תחומי פעיל, אוטודידקט וירטואוז. הממלכה הצבעונית של חלבי סוחפת את המבקר למערבולת מטורפת של צבעים, יופי אדיר ונדיר, שלרגע יכול להקהות את החושים. סאם מחובר לטבע לפריחה ולפרחים והוא מצייר אותם, מפסל אותם, שוזר אותם כמעט בכל יצירותיו כשהם ללא גבולות של צבע ומעוף. הפרחים והעצים של סאם מואנשים, מלאי אופטימיות, מרץ ותנועה ויטאלית אוטופית. עץ החיים שמלווה את סאם מילדותו, זוכה לאלמנטים פיסוליים הפורצים מן הקנבס והופכים את ציוריו לתמונות תלת ממדיות צבעוניות מרהיבות. היער הקסום שלו, יצירה מונומנטלית עם עשרות עצים ממחוזות ילדותו, המוצגים בפריחה צבעונית מסחררת עשויה כולה בלונים. ההליכה בתוך יצירת היער מאפשרת למבקר לעבור מסע של אופטימיות המתחזקת בחוויית מכונית החיים הצבעונית שלו. היצירות שלו מציגות מוטציית טבע חדשה, בראשיתית, אופטימית, רומנטית וחלומית. נראה כי לאמן הזה אין כלל מגבלות של התאמה לז'אנר אמנותי אופנתי כזה או אחר. "צייד הצבעים" במרכז עמיעד, ביפו יהפוך חלל ענק של כ-1000 מטר, ובהם חדרי בית ילדותו של סאם חלבי, עם מייצבי ריהוט ענקיים, המכוסים בעשרות שכבות של טפטופי צבע בלתי נגמרים הגורמים לצופה לעמוד משתהה. חלבי בונה אמירה חלומית, אוטופית, שהיא רגשית וסנטימנטלית מחד אבל יש בה גם ביקורת חברתית סרקסטית על חברת השפע. מיטת הנוער, המנורה, הטלפון הנייח, הגיטרה, הספה, השולחן הסלוני, פינת האוכל ... שאסף מבית ילדותו , רגע לפני שנזרקו מקפיאים רגעים בזמן. חפצים שימושיים יומיומיים נוסטלגיים הטובעים בים של צבעים ומקפיאים זיכרון קולקטיבי של בית ילדות המשותף לכולנו. יש במייצבים הללו אמירה טוטאלית חזקה, התעמתות עם יצירות אמנות מיתיות המוכרות משנות השמונים במערב. סאם חלבי : "מעיינות האהבה וההשראה ממשיכים לבוא מדמותה של אימי האגדתית שהלכה לעולמה בגיל צעיר. דרך היצירה אני יכול לשמח ולתרום לאנרגיה חיובית, להחזיר את האופטימיות למי ששמחת החיים נלקחה מהם" דורון פולק, אוצר התערוכה "סאם חלבי, אמן אוטודידקט, משורר הצבע, מצייר ויוצר מציאות חדשה, מחוץ לז'אנר אמנותי אופנתי כזה או אחר. חלבי בורא הוויה אפשרית חדשה, רומנטית, לפיה ניתן להימנע מהאקטואליות היומיומית המכבידה ולעסוק ביופי הקיים, באושר, באמנות שאין לה גבולות של צבע, ממד או התאמה לז'אנר אמנותי. המבקרים מוזמנים למסע אופטימי, במציאות חדשנית".
|