If you have trouble reading this newsletter, view the web version here


אני שמח להזמינך לתערוכת יחיד 

"צייד הצבעים"

של האמן הדרוזי הבינ"ל

סאם חלבי

אמן מדהים מדלית אל-כרמל
אשר תרם ותורם לקרן אתנה מזה שנים


נשמח לראותך ולהפגש אתך באופן אישי
בטקס הפתיחה של התערוכה
שיתקיים

ביום שישי, 28/10/22 החל משעה 11:00
 ובמוצ״ש, 29/10/22 החל משעה 19:00


במרכז עמיעד
רח' עמיעד 12, שוק הפשפשים, יפו תל אביב

קרן אתנה לקחה חסות על התערוכה בזכות הערכתנו הרבה לאמן.
בנוסף, חלק מהכנסות המכירות במהלכה יוקדש להקמת "מעבדות הדמיון" - כיתות העתיד האימרסיביות של קרן אתנה - בבתי ספר בפריפריה

אורי בן-ארי
מייסד ונשיא קרן אתנה


(מצורף סרטון הצצה לתערוכה ותקציר ביוגרפי של האמן סאם חלבי)


"צייד הצבעים" – תערוכת יחיד של האמן הדרוזי הבינ"ל - סאם חלבי,
במרכז עמיעד, שוק הפשפשים, יפו בתאריכים- 28/10-5/11


סאם חלבי, רק בן 32, נולד כבן זקונים לאחר תשע בנות במשפחה דרוזית מסורתית בדליית אל כרמל. סאם מצייר מהרגע שבו הוא זוכר את עצמו. הייתה זו אמו, אמילי, שזיהתה את הייחודיות יוצאת הדופן שלו לציור בגיל צעיר והאמינה שאת הכישרון הזה הוא מביא עמו עוד מגלגולים קודמים. היא עודדה אותו להמשיך ולצייר גם כשכל סביבתו האיצה בו להפסיק ולמצוא "מקצוע מכובד".

מגיל 13 כילד אמן שמצייר כ"צייר צללים" ועוזר בכלכלת הבית, הפך תוך פחות מעשור, לאמן בינ"ל מוצלח שמוכר במיליונים. את יצירותיו הצבעוניות ניתן למצוא גם בחללים מפוארים בארה"ב, דובאי ובבירות אירופה. חלבי, שיצירתו המפורסמת "עץ החיים" מוצגת בגאווה בבית הנשיא, פורץ את גבולות גלריית האומנות שלו בכפר ויציג בתערוכת יחיד, ראשונה שלו , בעיר הגדולה במרכז עמיעד ביפו .

סאם חלבי, אמן דרוזי, בינ"ל ,טוטאלי במלוא מובן המילה. צייר צעיר, יוצר רב תחומי פעיל, אוטודידקט וירטואוז. הממלכה הצבעונית של חלבי סוחפת את המבקר למערבולת מטורפת של צבעים, יופי אדיר ונדיר, שלרגע יכול להקהות את החושים.

סאם מחובר לטבע לפריחה ולפרחים והוא מצייר אותם, מפסל אותם, שוזר אותם כמעט בכל יצירותיו כשהם ללא גבולות של צבע ומעוף. הפרחים והעצים של סאם מואנשים, מלאי אופטימיות, מרץ ותנועה ויטאלית אוטופית.
עץ החיים שמלווה את סאם מילדותו, זוכה לאלמנטים פיסוליים הפורצים מן הקנבס והופכים את ציוריו לתמונות תלת ממדיות צבעוניות מרהיבות. היער הקסום שלו, יצירה מונומנטלית עם עשרות עצים ממחוזות ילדותו, המוצגים בפריחה צבעונית מסחררת עשויה כולה בלונים. ההליכה בתוך יצירת היער מאפשרת למבקר לעבור מסע של אופטימיות המתחזקת בחוויית מכונית החיים הצבעונית שלו.

היצירות שלו מציגות מוטציית טבע חדשה, בראשיתית, אופטימית, רומנטית וחלומית. נראה כי לאמן הזה אין כלל מגבלות של התאמה לז'אנר אמנותי אופנתי כזה או אחר.

"צייד הצבעים" במרכז עמיעד, ביפו יהפוך חלל ענק של כ-1000 מטר, ובהם חדרי בית ילדותו של סאם חלבי, עם מייצבי ריהוט ענקיים, המכוסים בעשרות שכבות של טפטופי צבע בלתי נגמרים הגורמים לצופה לעמוד משתהה. חלבי בונה אמירה חלומית, אוטופית, שהיא רגשית וסנטימנטלית מחד אבל יש בה גם ביקורת חברתית סרקסטית על חברת השפע. מיטת הנוער, המנורה, הטלפון הנייח, הגיטרה, הספה, השולחן הסלוני, פינת האוכל ... שאסף מבית ילדותו , רגע לפני שנזרקו מקפיאים רגעים בזמן. חפצים שימושיים יומיומיים נוסטלגיים הטובעים בים של צבעים ומקפיאים זיכרון קולקטיבי של בית ילדות המשותף לכולנו. יש במייצבים הללו אמירה טוטאלית חזקה, התעמתות עם יצירות אמנות מיתיות המוכרות משנות השמונים במערב.

סאם חלבי : "מעיינות האהבה וההשראה ממשיכים לבוא מדמותה של אימי האגדתית שהלכה לעולמה בגיל צעיר. דרך היצירה אני יכול לשמח ולתרום לאנרגיה חיובית, להחזיר את האופטימיות למי ששמחת החיים נלקחה מהם"

דורון פולק, אוצר התערוכה "סאם חלבי, אמן אוטודידקט, משורר הצבע, מצייר ויוצר מציאות חדשה, מחוץ לז'אנר אמנותי אופנתי כזה או אחר. חלבי בורא הוויה אפשרית חדשה, רומנטית, לפיה ניתן להימנע מהאקטואליות היומיומית המכבידה ולעסוק ביופי הקיים, באושר, באמנות שאין לה גבולות של צבע, ממד או התאמה לז'אנר אמנותי. המבקרים מוזמנים למסע אופטימי, במציאות חדשנית".


If you prefer not to receive future email communications from us, please unsubscribe here

This newsletter was sent using ITnewsletter