אם אינך רואה אימייל זה כראוי לחץ/י כאן


שלום לך,

ברצוני לאחל לך ולמשפחתך שנה טובה, בריאות וכל טוב בשנה הבאה עלינו לטובה.

אנו נמצאים רגע לפני פתיחת שנת הלימודים החדשה.

כולנו תקווה, שמתווה הלמידה בבתי הספר והלמידה מרחוק בשכבות הגיל השונות יהיו אפקטיביים, ושאף ילד או ילדה לא יישארו מאחור או יפלו בין הכיסאות. לצערנו, שוב המורות והמורים לא נכללו בתוכנית התקשוב וכפי הנראה אף אחד לא מתכוון לצייד אותם בכלים הדרושים ללמידה מרחוק.

הידעת ש:
  • -כ-50% מהמורות והמורים חולקים מחשב עם בני משפחה אחרים?
  • -כ-2/3 מהם לא עברו הכשרה רלוונטית ב-5 שנים האחרונות?
  • -כ-93% מהמורות והמורים נאלצו לרכוש את המחשב בכוחות עצמם?
  • -לכ-2/3 מהן יש מחשב ישן של מעל 5 שנים?
לאור נתונים אלה, האם אפשר להבטיח למידה – פרונטלית או מרחוק – שתהיה מתאימה למאה ה-21? האם הדור שגדל עכשיו מקבל את כל הכלים והידע שהם זקוקים להם על מנת להצליח ולהתקדם?

ב-12 שנות הפעילות שלנו, הענקנו "ארגז כלים דיגיטלי" הכולל מחשב נייד והכשרה מקצועית למעל 25,300 מורות, מורים וגננות בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד. מורות ומורים אלה מעידים על הצלחה בלמידה מרחוק ואנחנו מקבלים מכתבי תודה רבים מהצוותים החינוכיים ואנשי חינוך ברשויות – במיוחד בתקופת הקורונה.

זה לא סוד, שכשיש למורות ומורים את הכלים המתקדמים ביותר והכשרה מתאימה, הלמידה הופכת ליותר מהנה, יותר אפקטיבית, יותר אינטראקטיבית, ויותר מועילה.
לכן, גם בימים אלה אנו ממשיכים לקדם את תוכנית "ארגז כלים דיגיטלי לכל מורה בישראל" ברשויות רבות בכל הארץ.

עכשיו יותר מתמיד, אנו זקוקים לעזרתך! אחרי הכל, ללא תמיכה של תורמות ותורמים כמוך, קרן אתנה לא הייתה יכולה להמשיך ולהתקיים. תרומתך הנדיבה תעזור לנו להמשיך ולהעצים את מורות ומורי ישראל, על מנת שימשיכו לגדל דור אחרי דור של ילדים, שבעתיד הלא-כל-כך רחוק ינהיגו ויובילו את מדינת ישראל.

בתודה ובברכת שנה טובה ומתוקה,

אורי בן-ארי
מייסד ונשיא קרן אתנה

לתרומה

השפעה של אתנה

הקורונה הפתיעה, אבל בנהריה היו מוכנים!


לפני פרוץ הקורונה, חילקנו "ארגז כלים דיגיטלי" למורות ומורים בנהריה. אז עדיין לא ידענו לאיזה סחרור עומדת להיכנס המדינה כולה. תוך מספר שבועות, הפכו המחשבים הניידים לכלי חיוני ביותר לקיום שיגרת הלמידה בזמן הסגר ולאחר חזרה חלקית ללימודים לאחר מכן.

הסרטון של אילן וקנין, ראש מנהל חינוך וקהילה בנהריה ממחיש את חשיבות התוכנית, ומצביע על שינוי אמיתי שכלים דיגיטליים מתאימים מכניסים למרחב הלמידה.

דווקא עכשיו מרגישים את המחסור בכלים דיגיטליים

 
עם פרוץ מגיפת הקורונה והמעבר ללמידה מרחוק התברר כי הלמידה מרחוק מצריכה היערכות מקיפה, הכוללת לא רק את הילדים, אלא בראש ובראשונה גם את המורות והמורים.

במהלך חודשי הקיץ פנו אלינו, לקרן אתנה, מספר רב של מורות, מורים, מנהלי בתי ספר וראשי רשויות ומנהלי מחלקות חינוך מכל רחבי הארץ, בבקשה לצייד את הצוותים הפדגוגיים שלהם ב"ארגז כלים דיגיטלי".

היום קיימת מודעות והבנה, שלמידה מרחוק לא יכולה להתבצע באותו האופן בו מתבצעת למידה פרונטלית, ועל מנת לקיים את הלמידה בזום או כל פלטפורמה אחרת, חייבים לצייד את המורים במחשב נייד ומצלמה, ולהכשיר אותם כיצד להשתמש בכלים הללו.

במהלך הקורונה, המשכנו לחלק "ארגז כלים דיגיטלי" למורות ומורים בירוחם, באר שבע, סביון ואשקלון. כלים אלו אפשרו להם לקיים למידה מרחוק וימשיכו ללוות אותם גם בשנת הלימודים הקרובה, שאיש אינו יודע מה יהיה בה.

בשנה"ל הנוכחית מתוכננים להצטרף לתוכנית "ארגז כלים דיגיטלי לכל מורה" מורים ברשויות מ.א. דרום השרון, קרית גת, קרית מלאכי, תל אביב - יפו, מ.א אשכול, מ.א. לכיש, בית אריה – עופרים, מ.מ. יפיע, כפר שמריהו וצפת.

מורים לחינוך מיוחד בבני ברק, אגודת ניצן ועכו יצטרפו לתוכנית "ארגז כלים דיגיטלי לכל מורה לחינוך מיוחד".


רשויות נוספות מבקשות להצטרף לתכנית ובימים אלו אנו עובדים על גיוס התרומות שיאפשרו לצרף מורים ומורות נוספים לתוכניות שלנו בהקדם האפשרי.
לתרומה

מחשב אישי למורה – "הצלה ממש"


את המכתב הבא קיבלנו בתקופת הקורונה, והוא מלמד על הצורך במחשב אישי למורה, אותו לא תצטרך לחלוק עם בני בית. כבר ציינו שכ-50% מהמורות והמורים חולקים את המחשב עם בני משפחה אחרים, ועובדה זו מורידה בצורה משמעותית את היכולת של המורה ללמד בצורה מקוונת. הענקת "ארגז כלים דיגיטלי" היא הפתרון המושלם למורות ומורים כמו גלי, וזאת הסיבה שקרן אתנה ממשיכה את פעילותה בכל הכוח.

אני רוצה להודות לפרויקט מחשב נייד לכל מורה.

מבחינתי זו הייתה הצלה ממש.

אני אם חד הורית כ-7 שנים ומגדלת שני ילדים בגפי. הבכורה כבר חיילת כיום והשני מתבגר בן 16. "הלחץ" על המחשוב האישי היה אצלנו בבית מאוד גדול.

המחשב הנייד הקודם שלי שבק חיים ולא היה באפשרותי לרכוש מחשב שישמש רק אותי ולכן נאלצתי להשתמש רק במחשב שלי במשרד ביה"ס (אני יועצת בחטיבת ביניים).

מבחינתי הענקת המחשב הנייד לפני כשנה וחצי הייתה הצלה ממש - בטח ובטח בימים אלו.

המון, המון תודה.

גלי

עכשיו יותר מתמיד, אנו זקוקים לעזרתך!
תרומתך הנדיבה תעזור לנו להמשיך ולהעצים את מורות ומורי ישראל, על מנת שימשיכו לגדל דור אחרי דור של ילדים, שבעתיד הלא-כל-כך רחוק ינהיגו ויובילו את מדינת ישראל.
לתרומה

להסרה מרשימת התפוצה לחץ/י כאן

נשלח באמצעות ITnewsletter