If you have trouble reading this newsletter, view the web version here


שלום לך,

שנת הלימודים תשפ"א נפתחה ונסגרה, וכעת אנו בשלבי חזרה הדרגתית לשגרה, אך מרבית תלמידי ישראל ממשיכים ללמוד מהבית. כולנו תקווה, שעל אף האתגרים, הלמידה בשכבות הגיל השונות תהיה אפקטיבית, ושאף ילד או ילדה לא יישארו מאחור או יפלו בין הכיסאות.

לצערנו, שוב המורות והמורים לא נכללו בתוכנית התקשוב של משרד החינוך וכפי הנראה אף אחד לא מתכוון לצייד אותם בכלים הדרושים ללמידה מרחוק.

הידעת ש:
  • כ-50% מהמורות והמורים חולקים מחשב עם בני משפחה אחרים?
  • כ-2/3 מהם לא עברו הכשרה רלוונטית ב-5 שנים האחרונות?
  • כ-93% מהמורות והמורים נאלצו לרכוש את המחשב בכוחות עצמם?
  • לכ-2/3 מהן יש מחשב ישן של מעל 5 שנים?
לאור נתונים אלה, האם אפשר להבטיח למידה שתהיה מתאימה למאה ה-21? האם הדור שגדל עכשיו מקבל את כל הכלים והידע שהם זקוקים להם על מנת להצליח ולהתקדם?

ב-13 שנות הפעילות שלנו, הענקנו " ארגז כלים דיגיטלי" הכולל מחשב נייד והכשרה מקצועית לקרוב ל-26,000 מורות, מורים וגננות בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד ב-168 רשויות ברחבי הארץ. מורות ומורים אלה מעידים על הצלחה בלמידה מרחוק בתקופת הקורונה ואנחנו מקבלים מכתבי תודה רבים מהצוותים החינוכיים ואנשי חינוך ברשויות – במיוחד בתקופת הקורונה.

זה לא סוד, שכשיש למורות ומורים את הכלים המתקדמים ביותר והכשרה מתאימה, הלמידה הופכת ליותר מהנה, יותר אפקטיבית, יותר אינטראקטיבית, ויותר מועילה. אנו בקרן אתנה ממשיכים לקדם את תוכנית "ארגז כלים דיגיטלי לכל מורה בישראל" ברשויות רבות בכל הארץ.

עכשיו יותר מתמיד, אנו זקוקים לעזרתך!
ללא תמיכה של תורמות ותורמים כמוך, קרן אתנה לא הייתה יכולה להמשיך ולהצליח. תרומתך הנדיבה תעזור לנו להמשיך ולהעצים את מורות ומורי ישראל, על מנת שימשיכו לגדל דור אחרי דור של ילדים, שבעתיד הלא-כל-כך רחוק ינהיגו ויובילו את מדינת ישראל.

בתודה ובתקווה לחזרה מהירה לשגרה,


אורי בן-ארי
מייסד ונשיא קרן אתנה

לתרומה

ממשיכים בעשייה: מחשב נייד אישי למורה – "הצלה ממש"


את המכתב הבא קיבלנו בתקופת הקורונה, והוא מלמד על הצורך במחשב אישי למורה
.

אני רוצה להודות לפרויקט מחשב נייד לכל מורה.

מבחינתי זו הייתה הצלה ממש.

אני אם חד הורית כ-7 שנים ומגדלת שני ילדים בגפי. הבכורה כבר חיילת כיום והשני מתבגר בן 16. "הלחץ" על המחשוב האישי היה אצלנו בבית מאוד גדול.

המחשב הנייד הקודם שלי שבק חיים ולא היה באפשרותי לרכוש מחשב שישמש רק אותי ולכן נאלצתי להשתמש רק במחשב שלי במשרד ביה"ס (אני יועצת בחטיבת ביניים).

מבחינתי הענקת המחשב הנייד לפני כשנה וחצי הייתה הצלה ממש - בטח ובטח בימים אלו.

המון, המון תודה.

גלי

במהלך התקופה האחרונה המשכנו לחלק "ארגז כלים דיגיטלי" למורות, מורים וגננות הן בחינוך הרגיל והן בחינוך המיוחד בכל רחבי הארץ. בחדשיים האחרונים הצטרפו לתוכנית "ארגז כלים דיגיטלי לכל מורה" מורים ברשויות: תל אביב, סניף ניצן באר שבע, ישיבה תיכונית חיספין בגולן, מ.מ. כפר שמריהו ומ.א. דרום השרון.

בחודשים הקרובים תצטרפנה לתכנית רשויות נוספות וביניהן: מ.מ. בית אריה עופרים, יהוד - מונוסון, פתח תקוה, קרית גת, קרית מלאכי, מ.מ. קרני שומרון, מ.א. לכיש, מ.מ. יפיע, נהריה, בני ברק, עלה נגב נחלת ערן, עכו וצפת . רשויות נוספות מבקשות להצטרף לתכנית ובימים אלו אנו פועלים לגיוס התרומות עבור המורים ברשויות אלו.
לתרומה

קרן אתנה חוגגת בר מצווה


ב-14 בנובמבר 2020, אנחנו חוגגים 13 שנות פעילות להעצמת המורות, המורים והגננות בישראל!

לצערנו השנה, בגלל המצב, לא נוכל לקיים אירוע חגיגה ולהיפגש עם האנשים שסייעו לנו לקדם את החזון של קרן אתנה בכל רחבי הארץ.

ובכל זאת, ננצל הזדמנות זו לומר תודה. תודה לשותפים האסטרטגיים שלנו - הסתדרות המורים, משרד החינוך, בנק מסד, הקרן המשפחתית ע"ש תד אריסון וקרן משפחת סילבן אדמס. תודה גם לתורמים - חברות, קרנות, ואנשים פרטיים. בזכות תמיכתכם ותרומותיכם הנדיבות הצלחנו להביא שינוי אמיתי - לחזק ולהעצים את המורות והמורים שעמלים ללא הרף למען חינוך דור העתיד של ארצנו.

אנו מאחלים לכם ולנו שנה פורייה ומלאת עשייה. כולנו תקווה שנמשיך לשתף פעולה עד שלכל מורה יהיה "ארגז כלים דיגיטלי".

תמונה מטקס הענקת תודות לשותפים האסטרטגיים של קרן אתנה במפגש יום הולדת 12 (בנובמבר 2019)
מימין לשמאל: אורי בן-ארי - מייסד ונשיא קרן אתנה, אודי רובינשטיין - יו"ר הועד המנהל של קרן אתנה, דפנה תמיר - מנהלת התכניות בקרן אתנה, אלוף במיל. אליעזר שקדי - חבר הועדה המייעצת, שלי שחר - יו"ר דירקטוריון חברת מפעיל, רחלי כהן - משנה למנכ"לית וסמנכ"לית כספים הקרן המשפחתית ע"ש תד אריסון, יפעת שמואליביץ - סמנכ"לית השקעות חברתיות, גבי טייטל - מנכ"ל בנק מסד, יפה בן – דוד - מזכ"לית הסתדרות המורים, קובי רפאלי - מנהל חטיבת הטמעת טכנולוגיות בחינוך משרד החינוך, רוני דיין - לשעבר מנהל גף יישומי מחשב במשרד החינוך

כנס EDUTECH 2020: מהפיכת הלמידה מרחוק - האם היא כאן לתמיד?

 
ביום חמישי, ה-26 לנובמבר יתקיים כנס וירטואלי בשיתוף קרן אתנה וקבוצת "אנשים ומחשבים" בנושא "מהפיכת הלמידה מרחוק: האם היא כאן לתמיד?"

הקורונה גרמה לשינוי אבולוציוני. היא שינתה את התפיסה החינוכית, שלא השתנתה מאז המאה ה-19 – ולא רק בישראל.

במסגרת הכנס נדון בהשפעות הקורונה על מערכת החינוך והלמידה ההיברידית.

בתכנית הכנס:
  • מה צריך לעשות כדי שהלמידה מרחוק לא תהפוך לרחוקה מלמידה? ד"ר דובי וייס, ראש תחום פדגוגי דיגיטלית, מכללת סמינר הקיבוצים
  • אתגרים בהערכה לשם למידה בסביבה מקוונת , פרופסור יהודית דורי, הפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה הטכניון
  • אקדמיה בזום אין, ד"ר סיגל עדן, סגנית ראש ביה"ס לחינוך וראש התוכנית לתואר שני בחינוך מיוחד, אוניברסיטת בר אילן
  • פאנל מרכזי: למידה מתוקשבת בשנת למודים מאתגרת, מנהלי מחלקות חינוך ברשויות המקומיות, בהנחיית: יהודה קונפורטס ואורי בן ארי
הכנס מיועד לעוסקים בהוראה ובהדרכה במגזרים השונים: בעיקר בחינוך, בבריאות וברפואה, בצבא, באקדמיה ובשלטון מקומי.

בכנס יתארחו מנהלי בתי ספר, מורים ואנשי חינוך ממשרד החינוך, מנהלי מחלקות חינוך ברשויות המקומיות, מרצים ומקבלי החלטות באקדמיה, קציני הדרכה מעיר הבה"דים של צה"ל, בכירים מחיל החינוך, רופאים ומנהלי רכש מהמגזר הרפואי ומוזמנים לכנס כל מי שמקבלים החלטות בתחום ההוראה וההדרכה.

ההשתתפות בכנס לא כרוכה בתשלום, אך צריך להירשם מראש כאן

מצפים לראות את כולכם!

עכשיו יותר מתמיד, אנו זקוקים לעזרתך!
תרומתך הנדיבה תעזור לנו להמשיך ולהעצים את מורות ומורי ישראל, על מנת שימשיכו לגדל דור אחרי דור של ילדים, שבעתיד הלא-כל-כך רחוק ינהיגו ויובילו את מדינת ישראל.
לתרומה

If you prefer not to receive future email communications from us, please unsubscribe here

This newsletter was sent using ITnewsletter