חברות וחברים יקרים,

עשינו זאת, ובגדול! קמפיין גיוס ההמונים של הוועד נגד עינויים שהרצנו בשבועיים האחרונים הגיע לסיומו אתמול בלילה, כשבסה״כ נתרמו 99,234 שקלים, שהם 142% מיעד הקמפיין, כלומר 29,234 שקלים מעל ליעד שהצבנו בתחילת הדרך.

זה לא היה קל, אבל הודות לכם ולעוד מאות ידידים בארץ ובעולם שהתגייסו למטרה ותרמו, הצלחנו, ועל כך תודתי נתונה לכם מעומק הלב.

הוועד נגד עינויים פועל מזה שלושה עשורים על מנת להיאבק בעינויים בישראל ובאלימות המשטרתית. כפי שאתם ודאי יודעים, זאת איננה משימה קלה כלל וכלל, והיא דורשת מאבק סיזיפי ובלתי מתפשר מול גופים גדולים, הרגילים לפעול כמעט מבלי שעין ציבורית פקוחה על התנהלותם. אבל העבודה הזו נושאת לא פעם פרי.

חנה ארנדט כתבה בחיבורה ״נבוכותיהן של ׳זכויות האדם׳״: ״מה שעלינו לקראו בשם ״זכות אדם״ נחשב קודם לכן לאפיון כללי של המצב האנושי, אשר שום רודן לא יכול היה להפקיעו. אובדנה של זכות זו גורר איתו אובדן של משמעות הדיבור, ואובדן כל הקשרים האנושיים. במילים אחרות, אובדן של משהו מן המאפיינים המהותיים ביותר של החיים האנושיים״. ושם, ובדיוק במקום הזה, פוגעים העינויים. במאפיינים המהותיים ביותר של החיים האנושיים — בכבוד האדם, בצלם האנוש שלו, באוטונומיה שלו על גופו. ולכן אנחנו שם, ולכן נוסיף להיות שם ככל שנידרש, ובזכותכם ובזכות תרומתכם - עתה אפילו ביתר שאת.

אני מזמינה אתכם להוסיף ולחזק את פעילות הוועד נגד עינויים בתרומה מתחדשת או חד-פעמית, ולהזמין חברים נוספים לעקוב אחר הפעילות שלנו ולתמוך בה בפלטפורמות הדיגיטל השונות:
כן, אני רוצה לתרום

שלכם ושלכן,
ד״ר בטינה בירמנס

יו״ר הוועד המנהל


מערכת ניוזלטר ITnewsletter