עמותת "אחת מתשע"

יום האישה הבינלאומי 2023

חברות וחברים יקרים,
יום האישה היום. יום שמסמל יותר מכל את המאבק שעדיין לא הושלם על זכויות נשים.
עמותת אחת מתשע היא עמותה נשית: הצוות שלנו נשי כולו, הוועד שלנו נשי כולו וגם סרטן השד נחשב למחלה נשית.
בגלל כל אלה, ולא רק, בחרנו השנה, לראשונה, להעלות קמפיין להעלאת מודעות לחשיבות הגילוי המוקדם סביב יום האישה הבינלאומי.

פורים בשיאו, פסח בפתח, מוצאי השבתות וימי השיבוש סוערים - כל אלה יוצרים עומס ולחץ המורגשים היטב. אנחנו, שאמונות על רווחתן וביטחונן של נשים המתמודדות עם סרטן שד מזמינות את מי מביניכן שחשה בלחץ הזה לפנות אלינו. נעשה הכל על מנת לרווח ולהקל.

עם הפנים קדימה - לאביב, לתקופה של חופשות, פריחה ולבלוב – מאחלת לכולנו שנדע לצמוח מתוך הקושי, נלבלב ונתחזק.

שלכן ושלכם,
טלי רוזין, מנכ"לית אחת מתשע
החלפת יו

שינויים בצמרת

יו"ר עמותת אחת מתשע הוא לא רק כותרת, הוא תפקיד בעל משמעות. אחרי 12 שנים בתפקיד החליטה אירית פנט לפרוש מתפקיד היו"ר ומהוועד המנהל.
אין מספיק מילים להודות לאירית פנט על שנים מלאות עשייה משמעותית!
יהודית מאיר, המתנדבת בעמותה משנת 2005 וחברת הוועד המנהל בשבע השנים האחרונות, נבחרה על ידי חברות הוועד כיושבת הראש החדשה. בהצלחה, יהודית!
קמפיין יום האישה הבינלאומי 2023

קמפיין יום האישה 2023

כחלק מהמאמצים שלנו "לשבור את תקרת הזכוכית של אוקטובר" – החודש שבו כולם עסוקים בהעלאת מודעות – החלטנו, בפעם הראשונה, להעלות קמפיין סביב יום האישה הבינלאומי.
משרד הפרסום ראובני פרידן, המעניק לנו שירותי פרו בונו, יצר קשר עם צמד אומנים מספרד - אנה דיוויס ודניאל רואדה – ושיתוף הפעולה הוליד קמפיין ייחודי ששם את בריאות האישה במרכז תשומת הלב הציבורית גם במרץ.
הקמפיין הופיע בשלטי חוצות, בתחנות אוטובוס ובמדיה הדיגיטלית. משפיעניות רבות שיתפו את הסרטונים שיצרו בראובני פרידן, ולוו בציטוטים מעצימים משירים ישראלים.
עוד על הקמפיין - בקישור כאן, ובדפי הפייסבוק והאינסטגרם של העמותה.

סקר אחת מתשע - התוכלו לעזור?

העמותה נמצאת בחודשים האחרונים בתהליך חשיבה אסטרטגי משתף.
אחת הדרכים לשמוע מה אתן/ם חושבות וחושבים היא השאלון בקישור הזה:
https://survey.alchemer.eu/s3/90541728/1of9

מוזמנות ומוזמנים להשיב עליו בכנות ובפתיחות, כי שיתוף הפעולה שלכן/ם חשוב לנו.
השאלון הוא אנונימי. משך המענה כעשר דקות.
אחוות נשים - פעילות הסברה

אחוות נשים - איך להשפיע גם על נשים אחרות

הזמיני פעילות הסברה בנושא העלאת מודעות לארגון / קהילה / יישוב שבו את מתגוררת. אנחנו מגיעות גם למפגשים אינטימיים בבתים פרטיים. לחצי לפרטים
פעילות הסברה של מנחה. בתמונה רוחל'ה אלדר

הכשרת מנחות חדשות

באפריל תיפתח הכשרת מנחות לסדנאות בריאות השד. הפעם מצטרפות להכשרה גם מנחות יוצאות אתיופיה, בנות החברה הערבית ונציגת המגזר החרדי.
בהצלחה למנחות החדשות! ברוכות המצטרפות לצוות המקצועי של מערך הגילוי המוקדם.
בתמונה: רוחל'ה אלדר, מנחת סדנאות בעמותה.
פורים

סרטן השד ופורים

פורים הוא זמן שבו מצווה עלינו לשמוח ולחגוג. ההתמודדות עם סרטן השד בתקופה זו עשויה להיות קשה, וזה ממש בסדר להרגיש כך.
אם את מתמודדת, או מכירה מישהי שמתמודדת עם קושי, את מוזמנת להפנות אותה אלינו, לרכזת טיפול שתוכל לסייע. לפנייה אל מערך הטיפול לחצי כאן.
קבוצות תמיכה דיגיטליות

קבוצת תמיכה לנשים - ללא כימותרפיה

בהמשך החודש תיפתח קבוצת תמיכה לנשים ב"יום שאחרי" שלא עברו טיפולים כימותרפיים. מדובר בקבוצה ייעודית המאפשרת שיח פתוח ומונחה על תחושות, רגשות וחוויות אישיות. המפגשים יתקיימו פעם בשבוע בזום ויועברו על ידי מנחה מקצועית. להרשמה לקבוצות תמיכה נוספות - לחצי
מיצוי זכויות לחולות סרטן השד - בתמונה מימין מטה: עו

זכויות למתמודדות עם סרטן השד- חשוב לדעת!

מינואר 2023 עלו סכומי הקצבאות כך שקצבת נכות מלאה עומדת היום על 4,063 ₪. קצבת שירותים מיוחדים (בשיעור 50%) עומדת על 1,676 ₪
גם התוספת עבור הילדים שאישה זכאית לקבל כתוספת לקצבת נכות עלתה. סכום התוספת לילד עומד היום על 1,048 ₪ והיא משולמת בעבור שני הילדים הראשונים בלבד. להתייעצות בנושא מיצוי זכויות, ללא עלות, ניתן לפנות לעו"ד בר חן-לוי בדוא"ל: bar@onein9.org.il
מחקרים

מחקרים חדשים

מחקר חדש הראה כי נשים מעל גיל 65 שחלו בסרטן שד הורמונלי עם סיכון נמוך לחזרת המחלה, שקיבלו טיפול הורמונלי ולא עברו טיפולי קרינה (רדיותרפיה / הקרנות ) אינן נמצאות בסיכון גבוה יותר לתמותה מאשר נשים בסטטוס דומה שעברו טיפולי קרינה. להרחבה על המחקר
עיגול לטובה

עיגול לטובת העמותה

עמותת אחת מתשע שותפה במיזם חשוב המאפשר לעשות טוב עם האגורות המצטברות מהקניות שלכם. בכל קנייה בכרטיס אשראי בסכום לא עגול, עוברות האגורות בתרומה לעמותה. הצטרפו אלינו בקישור ועגלו לטובתנו. מדובר על שקלים בודדים בחודש שהופכים לסכום משמעותי בשבילנו. כעמותה שמתקיימת מתרומות בלבד כל סכום הוא בעל ערך ויאפשר לנו להמשיך ולפעול למען נשים המתמודדות עם סרטן השד ובקידום חשיבות האבחון המוקדם של המחלה.


מערכת ניוזלטר ITnewsletter