סיכום השבוע השני של עונת המסיק

השבוע השני של המסיק הסתיים בתחושות מעורבות. לצד עבודה פוריה ומוצלחת במספר מקומות בגדה המערבית, התקיימו גם אירועי טרור יהודי בכפר מאליק ובמחח'ומאס וכריתת עצים בוואדי סעיר.

בנוסף, עוכבו ונעצרו מתנדבים של "קול רבני לזכויות אדם" וארגון "אחוות עמים" שהגיעו לכפר בורין בטענה של הפרה של צו שטח צבאי סגור.

אחד האוטובוסים הוחרם והמתנדבים הובאו לתחנת המשטרה באריאל, שם נחקרו האזרחים הישראלים ושוחררו זמן קצר לאחר מכן. אולם לשתי המשתתפות היהודיות שאינן תושבות הארץ נמסר כי הן עומדות בפני גירוש.

לשתי הנשים העומדות בפני גירוש קשרים אישיים עמוקים לישראל. שתיהן באות מרקע יהודי-דתי, התגוררו בעבר בירושלים ויש להן קשרי משפחה בארץ והן מעידות כי השתתפותן בתוכנית נובעת ממחויבותן לערכים יהודיים ולצדק חברתי.

למרות האתגרים, המסיק נמשך. המתנדבים שלנו ממשיכים להגיע מדי יום, והחקלאים הפלסטינים ממשיכים לקטוף את זיתיהם. אנחנו נהיה שם עד סוף העונה, בסוף נובמבר.
נמשיך לעדכן אתכם בהתפתחויות מהשטח.

רוצים להתנדב? כל הפרטים בקישור המצורף - https://forms.monday.com/forms/6d8fd488246b7a3aa75...


צפו בדבריו של אבי דבוש, מנכ"ל "קול רבני לזכויות אדם", כשהוא מתאר את המציאות בשטחים לדמוקרט TV >>>

ידיעות אחרונות: כתבת תחקיר על הטרור היהודי בעונת המסיק

השבת במוסף השבת של ידיעות אחרונות: כתבת רוחב של עודד שלום על המצב הקשה בעונת המסיק הנוכחית. הכתבה מתעדת את העלייה החדה בטרור יהודי נגד חקלאים פלסטינים ומתנדבים ישראלים, ואת היעדר התגובה של כוחות הביטחון.

אבי דבוש, מנכ"ל "קול רבני לזכויות אדם" שרואיין לכתבה, תיאר את השינוי הדרמטי שחל: "עד המלחמה בעזה הייתה למינהל האזרחי ולצבא סיסמה לפני עונת המסיק, 'עד הזית האחרון'. הכוונה הייתה לאפשר לפלסטינים למסוק את מרב עצי הזית שלהם... זה נגמר. בשנתיים של המלחמה כמעט שלא היה מסיק, ובפעמים שהיה, הייתה אלימות מתנחלים, החיילים בשטח לא מתערבים."

הכתבה חושפת נתונים מדאיגים: 692 אירועי אלימות מתחילת 2025 בלבד, עדויות קשות של חיילים משוחררים, ותיעוד של מקרים שבהם כוחות הביטחון עמדו מנגד בזמן תקיפות. המציאות בשטח, כפי שמתנדבינו חווים אותה מדי יום, מקבלת ביטוי נרחב ומתועד.

לקריאת הכתבה המלאה ב-  Ynet 

מברכים על הגעתם של רבני "תרועה"

אנחנו מברכים את רבני ארגון "תרועה" האמריקאי שהחל מיום ראשון הקרוב יצטרפו אלינו לפעילות מסיק הזיתים בגדה המערבית בליווי חקלאים בקטיף ובנוכחות מגינה מפני תקיפות מתנחלים.

לאחרונה פרסמו רבני "תרועה" מכתב הקורא להפסקת הזוועות בעזה וללחץ אפקטיבי הממוקד בממשל בארה"ב. על המכתב של תרועה חתמו כ-750 חותמים, מתוכם כ-190 רבות ורבנים וכ-20 חזניות וחזנים.

בתמונה: הרב עמיחי לאו - חבר ועד המנהל ב"קול רבני לזכויות אדם", הרבה ג'יל ג'ייקובס - מנכ"לית ארגון תרועה ואבי דבוש - מנכ"ל "קול רבני לזכויות אדם"

אנחנו מברכים את רבני ארגון "תרועה" האמריקאי שהחל מיום ראשון הקרוב יצטרפו אלינו לפעילות מסיק הזיתים בגדה המערבית בליווי חקלאים בקטיף ובנוכחות מגינה מפני תקיפות מתנחלים.

לאחרונה פרסמו רבני "תרועה" מכתב הקורא להפסקת הזוועות בעזה וללחץ אפקטיבי הממוקד בממשל בארה"ב. על המכתב של תרועה חתמו כ-750 חותמים, מתוכם כ-190 רבות ורבנים וכ-20 חזניות וחזנים.

בתמונה: הרב עמיחי לאו - חבר ועד המנהל ב"קול רבני לזכויות אדם", הרבה ג'יל ג'ייקובס - מנכ"לית ארגון תרועה ואבי דבוש - מנכ"ל "קול רבני לזכויות אדם"

שחרור מלגות לתלמידים בערב אל-עראמשה ושיח' דנון

צוות הצפון של מחלקת צדק חברתי רשם השבוע הישג חשוב - שחרור מלגות תוכנית גפ"ן לתלמידים נזקקים בבתי הספר בערב אל-עראמשה ושיח' דנון.

הסיפור החל בסוף אוגוסט, שבוע לפני פתיחת שנת הלימודים, כשפנתה אלינו אם לשלושה ילדים שלא קיבלה מלגה מבית הספר המקיף. לדבריה, מנהל בית הספר הודיע שהשנה לא יחולקו מלגות כלל. בבירור שערכנו התברר כי נוצר סכסוך בירוקרטי בין בית הספר למועצה המקומית סביב אופן העברת המלגות. המועצה דרשה מבית הספר לפתוח חשבון הורים ייעודי, אף שהחובה החוקית מוטלת על המועצה ועוד בית הספר טען שאין לו משאבים לנהל תהליך כזה ושהאחריות לחלוקת המלגות היא של המועצה בלבד. התוצאה: עשרות משפחות נזקקות הן בערב אלערמשה והן בשייח דנון נותרו ללא המלגות שמגיעות להן על פי חוק, והפכו לקורבנות של הסכסוך הבירוקרטי.

צוות הארגון נכנס לפעולה - רכז הפרויקט, עמאד זועבי,  קיים מפגשים עם ההורים ועם מנהל בית הספר ותמכנו במציאת פתרון. לאחר מעורבות אינטנסיבית, הושג פתרון והמלגות שוחררו סוף סוף לתלמידים. ההורים מלאי הערכה לעמותה וגם התנסו בעמידה על הזכויות שלהם.

זהו ניצחון קטן אך משמעותי במאבק על צדק חברתי!
תימכו בפעילות השטח שלנו

אנושיות קודם כל : דבר תורה לפרשת לֶךְ לְךָ / הרב אייל ישפה, יו"ר 'מרח"ב' - מועצת רבנים חילוניים בישראל

 

יכולנו לצפות שפרשת לֶךְ לְךָ הפותחת את הסיפור הלאומי של עם ישראל, תהיה הפרשה הראשונה בתורה. אבל לא כך הוא. אחד עשר הפרקים הראשונים של ספר בראשית עוסקים באנושות כולה, ורק בפרק י״ב מופיע אברם שפותח את סיפור האבות המייסדים של העם. דחיית העיסוק בעם ישראל לטובת תיאור תחילתה של האנושות מלמדת שעם ישראל צמח מתוך החוויה האנושית והוא חלק ממנה.

מתוך המסר האוניברסלי הזה מגיעה קריאה אישית: "לֶךְ לְךָ֛ מֵאַרְצְךָ֥ וּמִמּֽוֹלַדְתְּךָ֖ וּמִבֵּ֣ית אָבִ֑יךָ אֶל הָאָ֖רֶץ אֲשֶׁ֥ר אַרְאֶֽךָּ" (בראשית י"ב, א). אחרי שעסקנו באנושות כולה, מתמקדת התורה באדם יחיד הנדרש לנטוש את עברו וללכת לעבר ייעודו. מתוך המסע האישי הזה ייוולד עם חדש: "וְאֶֽעֶשְׂךָ֙ לְג֣וֹי גָּד֔וֹל וַאֲבָ֣רֶכְךָ֔ וַאֲגַדְּלָ֖ה שְׁמֶ֑ךָ וֶהְיֵ֖ה בְּרָכָֽה" (שם, ב). ואותו עם יהווה ברכה לאנושות כולה: "וְנִבְרְכ֣וּ בְךָ֔ כֹּ֖ל מִשְׁפְּחֹ֥ת הָאֲדָמָֽה" (שם, ג). כך מציב פרק י״ב את האדם היחיד כמקור של אחריות כללית. המסר הזה חשוב במיוחד לעם שנמצא בחיפוש מתמיד אחר זהות קולקטיבית. הוא מזכיר שכל אחריות לאומית מתחילה באחריות אישית. מתוך ייעוד אישי נולד עם ומתוך העם נולדת תקווה לאנושות כולה.

>> 
להמשך קריאה
חזקו אותנו - ביחד נשמיע קול רבני לזכויות אדם


מערכת ניוזלטר ITnewsletter